Diskuze: Co umět, než se vrhnu na hru.

Člen

Zobrazeno 23 zpráv z 23.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Asi nejdříve si vybrat jazyk.
Např. C# -> Pokud projdeš zdejší seriály,tak tam někde na konci je i
programování v C# XNA.
Pak umět aspoň trochu grafiku(aby ta hra vypadala).
Na 3D hru musíš umět s nějakým programem na 3D grafiku(maya, cinema 4d, 3ds
max, blender), jelikož modely asi jen tak nestáhneš.
V budoucnu nebude na škodu se naučit s Unity.
Tak s jazykem to je jasné
Na Unity nesáhnu(Z mnoha důvodů)
Takže bych měl znát všechny ty věci z nadpisů jestli to chápu
dobře?
A co matematika? Jak je to ve 2d a 3d hrách?
budeš potřebovat matematiku i fyziku
Ale pokud ti nejde matematika nebo fyzika tak to není problém, jelikož se
jí většinu naučíš v praxi při programování
A jen tak mimo:
Nikdy se nekoukej na známky ze školy, nikdo tě nemůže líp ohodnotit než
ty sám sebe
Já bych ti doporučoval, abys dřív než cokoliv začneš dělat, si lehl doma na kanape, zavřel oči a nechal pracovat tu věc, co máš na krku.
Mohlo by to vypadat asi takto:
Když budu uvažovat 2d hru, s čím začnu. Dejme tomu, že panáčkem. Co
musí dělat panáček. Musí být animovaný a pohybovat se po obrazovce.
Jen část z toho problému je o programování, druhá část je animaci a grafice obecně. Základní potíž je, dostat vůbec panáka na obrazovku.
Jak se bude pajdulák hýbat? Bude muset získávat nějaké vstupy od hráče. A jak to budu dělat?
Dobře, a když už se bude hýbat, co když do něčeho vrazí? Jak to poznám? Budu muset nějakým způsobem ošetřit kolize.
Pak povězme, že kromě hráče tam budeš mít i nějaké nepřátele. Zatímco hráče ovládá člověk, ostatní herní potvory ovládá počítač. A asi by se nikomu nelíbilo, když by slepě vrážely do zdi. To znamená, že budeš muset vymyslet nějaký pathfinding, tj. hledání cesty.
Když si takhle chvíli poležíš, zjistíš, že otázka programovacího jazyka není vůbec důležitá.
Tohle totiž řeší samostatné knihovny jako XNA, pyGame, popřípadě rovnou celé software jako Blender nebo Unity. Popřípadě programy, které jsou specializované na tvorbu her jako GameMaker.
Nicméně s čím jednodušším zadáním a sadou nástrojů začneš, tím máš větší šanci, že se někam dostaneš.
PS:
Co se týče té grafiky. Místo studia komplikovaných 3d systémů doporučuji
vzít obyčejné pastelky a papír a pak použít scanner nebo digitální
foťák.
Právě modely si stáhne, ale to neznamená, že mu k něčemu budou.
ahoj, mňa v poslednej dobe zaujali možnosti, ktoré ponúka Java 8 a JavaFX
na tvorbu hier určite sa
oplatí sa na to pozrieť
S 2D hrou začni v konzoli. Můžeš ji naprogramovat téměř ve všem a
aspoň sám uvidíš, jak moc vážně to s programováním her myslíš.
Ešte mi napadla zaujímavá možnosť, tkinter v Pythone. Spravíš tam celkom zaujímavé veci, bez toho aby si potreboval nejaké extra znalosti.
POdívej, Neaktivní uživatel má pravdu.
Spíš než přímo tkinter bych zkusil želvičku. Je to ta nejjednodušší cesta pro začátek.
Pokud máš nainstalovaný python, zkus do příkazové řádky napsat:
python -m turtledemo
Aha, já jsem špatně pochopen - Psal jsem: Zase začínám programovat. Ale to není vaše chyba.
Umím normální základy a trošku něco z OOP(Jestli si to ještě
pamatuji.)
To co programování obnáší - s tím jsem seznámen.
Takže když to shrnu tak:
Umět vše z nadpisů OOP a Základů. Ostatní věci potom budu dohledávat na
googlu a tu matematiku taky. Je to tedy takhle?
(Nevěděl jsem komu dát vyřešeno(Hanpari nebo Bogdan) tak jsem dal tomu, co
byl dříve.
Troufneš si na anglickou literaturu?
http://it-ebooks.info/book/3755/
http://it-ebooks.info/book/2470/
POkud se dostaneš alespoň na konec kterékoliv, budeš mít ty potřebné
základy
Máš už nějaké praktické zkušenosti s tvorbou SW? Protože znát syntax jazyka a základní postupy není to stejné jako umět programovat..
Na začátek bych ti fakt doporučil něco hodně lehkého.. Protože když
se pustíš do něčeho většího jako třeba to Mario, tak tě to přestane za
chvilku bavit - je to práce na hodně hodně hodin a bude dlouho trvat než
bude hratelná verze.. A když nejsou brzo výsledky, vzdáš to - teda pokud
nemáš opravdu hodně silnou vůli a disciplínu
Osobně bych ti doporučil jako první udělat textovou hru. Kašli na
jakoukoliv grafiku a začni fakt jen jádrem té hry - nějaké ovládání, o
čem ta hra je a případně AI.
Doporučil bych taky něco, co má vcelku jasná pravidla a už jako hra
existuje - ulehčí ti to vymýšlení. Můžeš zkusit třeba klasické lodě.
Vem si programovací jazyk, co umíš nejlíp a vytvoř konzolovou aplikaci..
lodě, zásahy a minutí můžeš vykreslovat písmenky a ovládat vlastně jen
zadáváním souřadnic, kam chceš střílet/umístit loď..
Taková hra by ti mohla zabrat tak 5-10 hodin než budeš mít první hratelnou
verzi.. a tak okolo 15-25 hodin, než bys to vyšperkoval a udělal chytrou AI
protivníka. Pak bys případně mohl udělat i multiplayer na dvou PC (to už
je složitější)
Sry za vyčerpávající odpověď, ale doufám, že nějak pomůže..
Každopádně bych chtěl zdůraznit, že vývoj jakéholi hry není nic
jednoduchého a trvá to dlouho.. zmiňoval jsi Warband.. Tak tu hru vyvíjel
tým zkušených lidí více než rok. Počítej s tím, že tvé výtvory
rozhodně nebudou tak dobré jako komerční hry a že jakákoliv složitější
hra ti zabere stovky a tisíce hodin..
Každopádně hodně štěstí.. A kdybys chtěl zkusit ty lodě, tak klidně napiš soukromou zprávu
a můžem to trochu prodiskutovat - dělal jsem to v Pascalu, když jsem
začínal
Ach jo.. nemůžu dávat palce Ty lodě určitě zkusím. A mě nevadí, že je to dlouhé.
S tím Warbandem: No ono to zas tak složité není(Mělo by být, ale není).
Je to v Pythonu a celkem to odflákli. Je tam strašně bugů atd.. Ale vím,
že kdybych to dělal v jednom tak by to muselo být šílenství.
hanpari AJ mi nevadí. Díky
Jak to s těmi limity palců vůbec funguje?
Myslím, že by bylo logičtější mít je vyšší - takhle je těch
hodnocení opravdu poskrovnu..
Jako Warband je zabugovaný.. Trochu jsem to hrál
Ale i tak tvorba takové hry trvá fakt dlouho.. Je to jednodušší, když
použiješ nějaký hotový engine.. Ale i tak by to jednomu člověku trvalo
roky..
Oni tam nejsou jen bugy - animace- no comment.. jízda na koni z kopce - no
comment(létáš na sedlem) vyvážení zbraní a reálnost - no comment
A engine je taky celkem nevyvážený.
Jop.. Navíc i co se týče obtížnosti, tak je to nevyvážené..
Proto jsem to jen zkusil..
Zobrazeno 23 zpráv z 23.