Diskuze: Definice OOP

Člen

Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Hledej, je to tu řešeno už několikrát...
EDIT: http://www.itnetwork.cz/…35008240d1c5 tu to Coells pěkně
vysvětlil
jak bys na ni odpověděl ty? Naši odpověď si stejně nezapamatuješ, tak se pokus o vlastní...
Přiznám se, že skutečný význam a výhody OOP stále objevuji. Ale obecně to chápu tak, že pracuješ s objekty a jejich vlastnostmi. Objekty můžou mít své potomky a ti můžou mít nové vlastnosti, ale jádro jim zůstane od rodičů. Třeba "přímka", může mít potomka "čtverec", ten pak "kostku". Čtverec zdědí od předka rozměr a přidá mu vlastnost plocha. Kostka zdědí od prapředka rozměr. A přidá mu vlastnosti jako jsou objem a plocha. Rozměr plochy může využít od předka jen ji vynásobí 6ti.
Hledal jsem mnoho definicí a žádná se mi moc nelíbí, moc to z toho
nechápu.
Tak se nezlobte,že to řeknu špatně.
Napsal bych to asi takto.
Je to způsob programování, kde daný programátor řeší nastalé problémy
více realněji než ve strukturovaném programování.
Chce se více přiblížit realitě..
to bych neřekl...
Pomocí funkcionálního programování vyřešíš problém stejně jako v
OOP.
Když ale naprogramuješ program pomocí OOP (dobře naprogramuješ, i v OOP se
může programovat blbě a jsem toho jako začátečník zářným příkladem),
tak vytvoříš program, který můžeš nepatrnou změnou přizpůsobit pro
vyřešení jiného problému. V OOP stačí využít nějaký stávající
objekt, vytvořit jen jeho potomka a přizpůsobit si výpočet podle potřeby.
Nemusíš se ale už starat o vstupy nebo výstupy, protože ty už jsi
vytvořil předtím. Takže OOP je při programování rychlejší.
a este k tomu ani sa nemusi starat o privatne premenne, ktore si ta-ktora trieda definuje sama ako svoje vlastnosti, len staci pouzit interface, ktory ponukne na spolupracu s ostatnymi triedami...
a vdata dedicnosti sa vlastnosti a metody dedia z predka na potomka daneho objektu a polymorfizmus zavadza odlisne spravanie potomka oproti predkovi (napr. mame objekt Automobil, tento objekt je zakladnym objektom, ma urcity tvar, farbu, parametre, pocet_kolies, od neho odvodime objekt Osobny_Automobil, kde vdaka dedicnosti sa zdedi a vlastnosti: tvar, farba, parametre, povet_kolies, ale okrem toho pribudne: pocet_osob)
ako vidime, objekt Osobny_Automobil sa nestara oz o zdedene vlastnosti, o nesa postaraju zdedene metody, cize cela funkcia potomka mozenarabat s novymi vlastnostami a pri praci s dedenymi vlastnostami staci zavolat metodu rodica...
a ak som to zle popisal, potom zle som OOP pochopil a ma kludne opravte
Zobrazeno 7 zpráv z 7.