Diskuze: jak začít programovat

Neregistrovaný

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Jestli seš úplný začátečník, tak doporučuju program Game Maker a
naučit se GML. Poté, až jej dokonale budeš zvládat, není moc těžké
přejít na jiný programovací jazyk.
S GML se aspon naučíš zaklady algoritmizace a budeš přemýšlet jako
programátor, což se ti bude hodit vždycky.
Tohle mám vždycky nejradši . - "Rád bych se naučil programovat hry a os...." TO není vůbec
lehká cesta. Systémy se programují nízkoúrovňově např.: v C++, ale je to
opravdu hodně hodně práce.
S hrami je to podobně. Ty, u kterých potřebuješ 100% výkonu se programují
v C++, ostatní spíše v Jave nebo C#.
Na středních školách toho se toho moc nenaučíš. To chce aby tě to bavilo a musíš se to naučit sám. Sám se zajímat, učit se....
Osobně bych doporučil začít s C#. Není úplně složitý, dá se v něm
naprogramovat skoro vše a navíc je po něm velká pracovní poptávka (stejně
tak po Javě). S gamemakerem nemám moc velké zkušenosti, ale myslím, že to
není úplně programování. Ano, dá se tam využít nějaký GML, který má
podobnou syntaxi jako jazyky se základy z Céčka, ale nikdy v něm neuděláš
něco pořádného. Navíc na C# tu jsou skvělé tutoriály. Od začátků po
OOP.
No tak já jsem zkoušel programovat hry v GML, Pythonu s PyGame a C++ s SDL
knihovnou. A musím říct, že pro někoho kdo v životě neprogramoval, je asi
nejlepší začít s Game Makerem či podobným programem pro
začátečníky.
Protože s ním je možné vytvořit hru během pár dní a to člověka může
povzbudit a začne ho programování bavit. Kdežto kdyby začínal rovnou s
C++, tak by to člověka spíše odradilo hned na začátku kvůli samotné
složitosti jazyka, protože by byl sotva schopen spustit samotné okno.
Ale když se naučí GML tak vlastně pochopí základy jako k čemu jsou
podmínky, pole, cykly apod. A snadno pak přejde na nějaký jiný jazyk
syntakticky podobný C.
Python je se složitostí tak mezi GML a C++.
V C# jsem ještě neprogramoval, tak nevim.
Já začínal s C a u programování sem zůstal Teď programuju převážně v
C++.
Osobně jsem zkoušel ze začátku Game Maker. Na SŠ se učíme C#, já druhým rokem, za pár měsíců jsme již programovali Objektově a nyní se spíše zlepšujeme, učíme se větší možnosti jazyka a já osobně zkouším hry v XNA. Takže klidně se začni učit C#, nepřijde mi jako těžký k pochopení, ale na druhu stranu, nejsem tak zkušený abych ti mohl poradit, tak aby měla rada opravdu velikou hodnotu
Myslím, že Game Maker paradoxně vůbec není vhodný pro
začátečníky.
Dá se v něm programovat, ale je to těžší než v čemkoli jiném.
Začátečník
odtahá pár ikonek a brzy to vzdá, protože bez znalosti programování
v Game Makeru nejede skoro nic. Na druhou stranu algoritmus ztvárněný
řadou ikon může být pěkně přehledný a vizuálně zapamatovatelný.
Game Maker je dobrý pro někoho, kdo stojí mimo kolos průmyslového
programování a chce si sem tam něco vytvořit pro zábavu. S
programováním
už by ale měl mít nějaké zkušenosti, jinak bude velmi zklamaný.
Osobně jsem začal z C potom jsem přešel C# a ted dělám hru v
C++.Samotným jazykem moc grafiky neuděláš.Používám knihovnu allegro
existuje taky SDL a různé enginy a frameworky.Nauč se nějaký jazyk a potom
přemýšlej o hře.Např C# a Xna nebo C++ a allegro nebo SDL nebo nějaký
engine.Ale základ je jazyk bez základu nic nepostavíš.:) Hodně uspěchů
A ve škole tě nenaučí
programovat musíš chtít sám.
Jeden spolužák na střední hned v prváku na úlisný dotaz
vyučujících
přiznal, že už programovat umí a měl to chudák na talířku až do
maturity.
Věty typu MF nám to řekne, protože MF to JISTĚ už ví.. atd.
Nicméně pokud jsem se doslechl, tak ho to neodradilo a dneska
programuje
profesionálně.
To já si zase myslím že Game Maker je vhodný pro začátečníky.
Protože sám jsem s ním začínal. A nebylo to moc těžký, stačilo jen
zkouknout pár videotutoriálů a pak experimentovat.
A po zvládnutí GML jsem se už snadno naučil programovat v Pythonu nebo
C++.
Ani nejde o to, jestli se to dá zvládnout. Těžké je přestat tahat
hezké
ikonky a začít psát kód. Těžké je, přestat čekat jednoduchá
řešení
a nepřestat makat i když to hned nejde. Bohužel většina lidí podlehne
dojmu,
že Game Maker udělá všechno za ně a už při dvou zanořených cyklech
tvrdí,
že to je moc těžké a tak složité to přece být nemělo.
Hodně záleží v jakém věku se s tím člověk potká a jestli v tom vidí
smysl.
Někomu stačí ukázat, někdo potřebuje postrkovat. Motivace je nutná.
jo to máš nejspíš pravdu, ale takoví lidé co na sobě nepracují se
taky nikdy nestanou programátory i kdyby začínali v jiném jazyce
Já začal s Game makerem, ze začátku jsem nepotřeboval ani žádné tutoriály. Úplně bez problémů jsem začal používat GML. Pak jsem přešel na C++, které se do teď učím(i když Game maker mě baví pořád). Podle mě záleží jen na tom, nakolik to člověka baví nakolik mu to půjde.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.