Diskuze: Jazyk ve hrách

Tvůrce

Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Je to celkem jedno, ale důležitý je aby tam byl jeden jazyk, popř
nastavení. Menu v aj a zbytek čj vypadá blbě
Dělává se to tak, že engine hry se píše v AJ, ale všechny texty, nabídky, příběh, atd. se píší česky v oddělených souborech, např. XML nebo embedded databázích. Má to výhodu v tom, že pro změnu jazyka nebo hry vyměníš jen tyto soubory a zbytek aplikace o tom nemusí vůbec vědět. Taková hra se dá navíc modifikovat za plného provozu, což je třeba u MMORPG docela důležité.
Mě spíž zajímalo jaký jazyk preferujete ve hrách vy? Jasně že nebude
hra ve dvou jazycích .
Klidně může být i v osmi jazycích, to by snad neměl být problém.
Preferuji, pokud na mne hra mluví česky.
No většinou mám radši angličtinu, ale má to své meze jejíž hranicí
je většinou znalosti jazyka. Pokud hraju hru kde jsou hádanky, vtipy, slovní
hříčky nebo extrémně dlouhé texty tak radši češtinu. Jinak angličtinu
Má to jít až na pomezí adventury a RPG. Takže většina preferuje češtinu?
Česká hra by měla být česky Svou adventuru jsem udělal dvoujazyčně, překlad se řešil tak,
že jsem hru udělal anglicky a udělal jsem ini soubor, kde byla vždy
anglická věta a vedle česká. Kupodivu nebyly ani problémy s kolizemi.
Mě trošku děsí, že kdybych udělal hru vícejazyčně, nekolidoval by mi text s rámečky.
Ja preferuji anglictinu, ale je to na tobe. Zalezi jestli zvladas dobre anglickou gramatiku. Kdyz to bude v anglictine muzes hru rozsirit vsude. V dnesni dobe anglicky umi vetsi cast populace.
Rámečky si snad uděláš velké podle textu.
To jsem ze začátku měl. Bohužel pak jsem zjistil, že pokud je text delší než má být, celé se mi to rozpadne. Tak jsem to nahradil fixními rámy a dokonce to i lépe vypadá.
Při vývoji musíš počítat s tím, že délka řetězců se může měnit a to i v průběhu hry. Určitě bys neměl mít řetězce, NPC a dokonce ani plán hry uvnitř programu.
Díky za radu .
Naštěstí ještě nic z toho co jsi vyjmenoval prakticky není hotové takže
se tvou radou při vývoji budu řídit.
Zobrazeno 14 zpráv z 14.