Diskuze: Návrh na práci
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Na papír prostě kreslíš to, co tě v hlavě právě napadá. Já osobně si kreslím asi tak 2 typy návrhů.
1 2 5 3 6
Poté si třeba zakroužkuju 3 a udělám is šipku před 5. Prostě
kreslíš si průběh programu. něco složitějšho, třeba generování
bludiště, nakreslím si několik roků jak bude program krok za krokem
fungovat. Mnohem líp si to představíš. Takže mám nakreslenou síť třeba
5x5 (nebud kreslist 100x100 že), udělám si bod X (tady začne algoritmus),
další krokem je vybrání náhodného směru a dále jedu a pokládám zdi
dokud nenarazím na jinou zeď, třeba
Takže prostě si krelsi zrovna co potřebuješ, jaký řešíš problém
apod. Není žádný návod co a jak kreslit kromě UML. Mrkni na to, je zde i
seriál o tom
Kreslení na papír považuji za velmi užitečnou věc, protože člověka donutí se nad problémem, který hodlá řešit, zamyslet předtím, než jej začne implementovat. Často se mu může zdát, že je přece všechno jasné a stačí jen sednout a vše nabušit do zdrojáku. Obvykle ale v takovém případě nedomyslí různé detaily, které se mohou v závěru ukázat jako hodně problematické.
Já mám také problém s tím, že k řešení problémů používám postupy, které nemám vyzkoušené (obvykle jde o různá rozhraní v kernelu), takže nemůžu předem jasně říci, zda daný postup (či dané rozdělení programu na funkční celky) jde vůbec realizovat. Bohužel se taková věc obvykle zjistí tím, že ji člověk zkusí naimplementovat a podle výsledku pokračuje dál.
Já počmárám vždycky spoustu malých lístků.
Zaznamenávám názvy a jednoduché obrázky různých prvků.
( postupy, vlastnosti, závislosti, metody a části problémů )
Většinou si tím utřepu jinak celkem chaotické nápady.
Lístky pak obvykle zahodím, ale co je důležité, v hlavě zůstane,
protože se mi to spojí se vzpomínkou na ten psaný lístek.
Většinou si píšu na papír části kódů, když papír neztratím nebo nezničím tak je mi potom dost užitečný při vytváření něčeho v čem se mi hodí. Nebo si na něj kreslím návrh, jednou jsem přes tři hodiny přemýšlel nad algoritmem na určení pozice na obrazovce tak jsem si to potom nakreslil na papír a měl jsem to hotový za 20 minut. Takže to může být velmi užitečný.
Na papír si kreslím poměrně často, hlavně myšlekové mapy a různá schémata. Někdy i kusy kódu. Pravidla mají jen ty mapy.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.