IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Proč neexistují browserové duelovky?

Aktivity
Avatar
Pavel Jelínek:5.3.2017 10:37

Ahoj,

Chtěl bych se zeptat, proč neexistují soubojové online browser games pro dva hráče. Existují sice deskové hry typu šachy, go nebo divoshi.com, ale nenašel jsem nic, co by vzdáleně připomínalo strategické souboje typu Warcraft, Civilizace, Panzer General apod.

Kdysi existovala skvělá hra Hex Wars ( https://www.youtube.com/watch?… ). Hráče to dlouho bavilo, ale nic netrvá věčně.

Já bych čekal, že po nich bude slušná poptávka. Přesto mám problém nějaké najít. Je to snad proto, že kdo už chce pařit proti člověku, rozehraje si buď MMO, nebo něco ve stylu World of Tanks? Kdyby to tak bylo, tak proč se - podle stejné logiky - nevede stejně zle i flashovkám pro jednoho hráče?

Ty MMO, které znám (jako Divoké kmeny a Goodgame Empire) mně připadají spíše jako hračky pro děti, které si chtějí užít klikání a souboje, než pro přemýšlivé lidi, kteří chtějí vyhrát svojí promyšlenou strategií.

A pro ty přemýšlivé stratégy by vůbec nebylo těžké (za relativně nízkých nákladů) vytvořit flash hry se značnou logickou hloubkou, které se dají hrát jak v režimu člověk vs. AI, tak i člověk vs. člověk (a případně i ve více hráčích).

Mám mnoho nápadů, jak je udělat přitažlivé a zajímavé, ale netuším, kterého vydavatele by mohly zajímat.

Kdyby po nich byla poptávka, někdo by je vytvořil. Zajímal by mne názor, proč ta poptávka (zřejmě) není.

Díky
Pavel

PS: Doporučíte mně česká nebo anglická fóra, kam bych tyto dotazy a své nápady mohl psát? Jedno fórum jsem zkusil a všechny mé náměty a otázky zůstaly bez odpovědi - zřejmě to fórum navštěvují hráči a ne tvůrci her.

 
Odpovědět
5.3.2017 10:37
Avatar
alfonz
Člen
Avatar
alfonz:5.3.2017 10:48

Kdo chce "pařit" nehraje flashovky v prohlížeči.

Nahoru Odpovědět
5.3.2017 10:48
lmao
Avatar
Odpovídá na alfonz
Pavel Jelínek:6.3.2017 16:57

Proč není poptávka pro flash duelovkách?

Denisi, bych bych rád za nějakou jasnější odpověď. Flashovky zdaleka nejsou "mainstream" současného hraní, ale hodně lidí je někdy hraje. Já když si chci "zapařit"(inten­zívně zahrát), tak hraju flashovky. Třeba Imperium 1 je větší adrenalin, než jakákoli .exe hra, co mám v počítači.

Myslím, že lidé mohou po flashovkách sáhnout z mnoha důvodů:

  1. Mají starý počítač, který moderní hry neutáhne.
  2. Nechtějí něco instalovat na pracovní notebook nebo na počítač, který jim nepatří (třeba kdo žije v podnájmu).
  3. MMO hry lezou člověku na mozek: když má 24 hodin denně něco rozehráno, musí na to pořád myslet.
  4. Vyzkoušet si deset nových flashovek, abych si z nich nějakou vybral, je rychlejí, než si vyzkoušet tři hry jiného typu.

Já jsem si třeba nikdy nepořídil chytrý telefon a je to pro mě lepší, než být pořád "online".

Konec konců, to, že leckdo flashovky hraje, plyne i z toho, že jich tolik vzniká. Je to prostě určitý segment trhu. A je-li poptávka po singleplayer flashovkách, proč není i po duelovkách?

Mě by to hodně zajímalo, protože mně v hlavě zraje mnoho nápadů, ale nevím, v jakém provedení by je někdo mohl/chtěl vydat.

Pavel

 
Nahoru Odpovědět
6.3.2017 16:57
Avatar
Odpovídá na Pavel Jelínek
Marian Benčat:6.3.2017 18:15
  1. flash právě byl super náročný na HW.. jen v něm byly většinou "drobnůstky", takže sice to bylo 4x náročnější na HW, ale 4x náročnější Pacman
  2. Toto se konkrétně netýká flashe, ale browser obecně měl velký problém s UDP komunikací a obecně s realtime komunikací
  3. Koukni třeba na takove ty veci typu agar.io slither.io atp. a pozoruj ty sitove dopady co tam jsou. Todle by u nejakych duelovek bylo docela markantni.

Jinak jako typ browser based MMORPG se dá vzít třeba ROBROWSER, což je port do briowseru Ragnaroku Online a musim rict, ze to jede docela pěkně.

Nahoru Odpovědět
6.3.2017 18:15
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Marian Benčat
Patrik Valkovič:6.3.2017 18:22

Pokud by to byla nějaká tahovka stylu Battle for Wesnoth, tak tyto propady nejsou zas tak hrozné. Stejně tak, kdyby to byla strategie, tak to pořád není nic hrozného.

Pavel Jelínek

Ty MMO, které znám (jako Divoké kmeny a Goodgame Empire) mně připadají spíše jako hračky pro děti, které si chtějí užít klikání a souboje, než pro přemýšlivé lidi, kteří chtějí vyhrát svojí promyšlenou strategií.

Tady se naprosto pleteš. Neznám Goodgame Empire, ale hrál jsem Travian i Divoké kmeny a rozhodně je to více strategické, než například Warcraft 3.

Nahoru Odpovědět
6.3.2017 18:22
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Marian Benčat:6.3.2017 19:19

Aha to neznám,. Ale souhlasím. U něčeho, kde je možné fungovat třeba s 200ms latencí, by to být problém nemusel.

Nahoru Odpovědět
6.3.2017 19:19
Totalitní admini..
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Pavel Jelínek:7.3.2017 19:56

Divoké kmeny jsou hlubší strategie, než Warcraft?

Patriku, rozvedeš to prosím? V čem jsou Divoké kmeny strategičtější?

Já jsem třeba slyšel, že Travian je o dost strategičtější (náročnější na plánování a souhru hráčů) než Divoké kmeny. Ale o Divokých kmenech, které jsem hrál naposledy před pár lety, mám nevalné mínění hned z několika důvodů:

  1. Kdyby tvůrci chtěli, aby rozhodovalo přemýšlení a plánování, spíše než ochota se tam každou hodinu přisát a něco odklikat, pak by jistě povolili "frontu stavění budov" - nejbližší budova ve frontě by se sama začala stavět, jakmile je to možné (jsou na ni suroviny a nemám příliš mnoho aktuálně rozestavěných budov). Takže proto mně připadá, že tvůrci cílí na vzrušení z klikání a pozorování růstu imperia, ne na plánování.
  2. Když jsem jim navrhl, aby člověk mohl postavit budovu n-krát levněji, ale za to n-krát pomaleji (nebo obráceně), tak mně odpověděli: "Díky za návrh, ale to by hráči museli příliš přemýšlet." Nemluví to samo za sebe?
  3. Mně se zdá, že tam o vítězství rozhoduje hlavně náhoda: Zda se soupeři vybíjejí navzájem anebo půjdou po mně. Zda něco načasuji o vteřinu správně nebo špatně. Možná mně něco uniklo, možná jsem nedostatečně používal špehy a odhad soupeřovy situace a také mechanismus "vím kdy přijde útok, tak armádu pošlu pryč, ať nezemře" - ale připadá mně, že pokud po mně jdou dva, nemůžu jim odolat. Pokud po mně jde jeden a prolomí mou obranu, pak je má armáda zničena a do konce hry budu pro soupeře bezmocnou hračkou, pokud mně nedají hodně času na přebudování.

Jsem rád, že jsem mohl hrát speed kola a přijít na to během půltuctu tříhodinových partií, protože jinak bych na to asi přišel během půltuctu měsíčních partií. Ve speed kolech skoro nikdy nešla se sousedy dohodnout spolupráce a společný postup.

Tím jsem tu hru zavrhl. Pokud říkáš, že je v ní strategická hloubka, rád si to poslechnu - třeba je toho víc, co jsem v té hře přehlédl a odsoudil ji předčasně.

Pavel

 
Nahoru Odpovědět
7.3.2017 19:56
Avatar
sahlepik
Člen
Avatar
Odpovídá na Pavel Jelínek
sahlepik:7.3.2017 23:29

Já jsem svého času hrál na webgame.cz, tohle je bojová textová strategie, kde se musí hodně promýšlet každý tah, musí se také počítat a tohle mě na tom bavilo. A přitom zatížení počítače je minimální, je to hra v textovém režimu. Pokud vím, ještě existuje a je daleko zábavnější než graficky vyvedenější divoké kmeny a podobné blbůstky. Tohle není reklama na hru, jen odpověď, že tyto hry prostě existují, baví a nemusí mít nutně super grafiku.

 
Nahoru Odpovědět
7.3.2017 23:29
Avatar
Pluhtík
Člen
Avatar
Pluhtík:8.3.2017 19:00

Divoké kmeny byly strategie (a politikaření). Nicméně rozdělením SK a CZ DK došlo k tomu, že zkrátka už tam není tolik hráčů a ti co tam jsou, se navzájem z 90% znají. Obsadí se už jen 4 největší kontinenty, a tudíž kdo se nepřihlásí v prvních dvou týdnech, tak může zapomenout, že by sám se svými sousedy mohl ještě něco dokázat. Teď už to rozhodně není ani strategie, ani hra, jelikož světy končí dříve než vůbec začnou...

 
Nahoru Odpovědět
8.3.2017 19:00
Avatar
Odpovídá na sahlepik
Pavel Jelínek:19.3.2017 20:23

Díky, zajímavá hra.

 
Nahoru Odpovědět
19.3.2017 20:23
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 10 zpráv z 10.