Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: Uplatnění, rada, schopnosti a čemu se věnovat

Aktivity
Avatar
Marakan
Člen
Avatar
Marakan:28.2.2015 23:15

Zdravím,

chtěl bych se tu s vámi tak trochu poradit. Zajímám se o IT už poměrně dlouho, studuji SPŠ - IT obor. V IT bych se do budoucna chtěl primárně zaměřit na PHP, C#. Dále také přemýšlím o operačních systémech a popř. tvorba webů. V první řadě bych se chtěl zeptat jestli je můj "úmysl" dobrý. Pokud myslíte, že není nebo že bych se měl věnovat něčemu jinému, tak mi prosím napište. :)

Ještě bych zde chtěl sepsat nějaké zkušenosti, které již mám a co mě baví.
Jak jsem již zmínil, tak o IT se zajímám již od dob, když jsem chodil na první stupeň základní školy.
Abych to trochu upřesnil...

Znalosti v programování
- PHP: Již jsem si zkoušel naprogramovat "aplikaci" pro nahlašování hráčů. Funguje to tak, že hráč na serveru může nahlásit jiného hráče. V PHP to znamená výpis z DB, správa dat v DB, přihlášení, nastavení úrovní (1, 2, 3) oprávnění. Nějaké administrační rozhraní pro vytváření uživatelů, změny hesla a tak dále. V budoucnu bych se chtěl naučit OOP.
- Pawn: Pluginy pro CS 1.6. Dělal jsem několik vlastních pluginů. Dále pak Pawn pro Sourcemod. S tím nemám tolik zkušeností, ale dělal jsem např. TeamManager pro CS:GO.

  • C#: Již dříve jsem dělal nějaké věci v C#. Vždy se jednalo o nějaké Windows Forms aplikace. Nyní na střední se tomu věnuji více.

Znalosti ohledně správy VPS (debian)
Tady se asi jedná převážně o instalace různých programů, založení herních serverů přes SteamCMD, nastavení VPS pro hostování webu. Dále také správa jiných aplikací. Dělal jsem jednoduché webové rozhraní pro správu cs 1.6 serveru.

Schopnost řešit problémy
Nevím, jestli jsem to nadepsal správně. Pokud se objeví chyba, tak mě rychle napadají příčiny. Nejsem ten typ člověka, co by to "hodil za hlavu", ale snažím se problém vyřešit.

Co mi nejde
Ve škole je hlavně matematika, fyzika. Grafika také není něco, co by mě bavilo a šlo mi. S css si také moc nerozumím, ale to je spíš kvůli tomu, že jsem neměl potřebu. Nyní jsme ve škole začali brát tvoru webů a až se dostaneme k css, tak se jej zajisté doučím.

V neposlední řadě také poměrně rád píšu např. novinky či články.
Chtěl bych vás poprosit, abyste to nebrali jako nějakou poptávku. Potřebuji pouze vědět názor ostatních na moje zkušenosti. Děkuji za přečtení a těším se na odpovědí!

 
Odpovědět
28.2.2015 23:15
Avatar
Richard
Člen
Avatar
Odpovídá na Marakan
Richard:1.3.2015 1:17

Ahoj,
představ si že jdeš na procházku, dejme tomu z Prahy do Moskvy, Moskva reprezentuje cíl, tedy stát se IT profesionálem, s všeobecným rozhledem, znalostmi a zkušenostmi (a myslím tím opravdového profíka, sice každý druhý se za něj považuje, ale realita je někde úplně jinde).

Řekl bych že momentálně jsi stále v Praze, před domem ze kterého si vyšel, v podstatě pár kroků od začátku.

Jen málokdo dojde do Moskvy, i když se třeba v IT pohybují celý život. To že jejich postup skončí někde na cestě neznamená že nic neumí, neznamená to že se nemohou uplatnit a neznamená to že ta cesta nemá cenu protože je tak hrozně dlouhá. Musíš si uvědomit že už teď jsi dál než ti co nevyšli a že každý den budeš dál od startu a blíže k cíli.

Ajťák se celý život učí, každý den je alespoň o pár kroků blíž k té Moskvě, cíl je sice v nedohlednu, ale o ten vlastně vůbec nejde, jde o tu cestu.

Nejdůležitější je nezůstat stát, uč se, zkoušej, experimentuj, tvoje cesta ti bude rychle ubíhat :-).

PS. Dnes celou noc plodim texty v podobném duchu, asi nějaká zvláštně působící konstelace hvězd :-).

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 1:17
$action = $_GET['Life']; | Když dáš mínus, napiš proč!
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Marakan
hanpari:1.3.2015 14:59

Není mi jasné ta pasáž o matematice a fyzice. Když už nic jiného, lidé, kteří jsou ochotní přiznat, že mají problémy s matematikou, nemají podle mého názoru v IT nebo v technických oborech co dělat. Co třeba raději studovat ekonomii?

Asi budu trochu tvrdý, ale i to, co považuješ za své další přednosti, nebude žádná sláva. Například tvrdíš, že rád píšeš "novinky a články". To za prvé není velká zásluha, ženské zase rádi drbou, ale budiž. A za druhé, neslouží tvým literárním schopnostem právě ke cti, že jsem musel celý tvůj příspěvek číst nadvakrát, abych pochopil, oč ti jde.

K PHP a C# s WinForms se asi nemá smysl vyjadřovat. Tak tady začínal snad každý :)

No, snad jsem to nepodal moc nepřívětivě.

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 14:59
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Marakan
David Novák:1.3.2015 16:18

Nenech se odradit.. ;)
I když třeba nemáš rád fyziku a matiku, tak se to dá.. akorát v tom budeš muset máknout.. Protože na spoustu věcí se bez nich v IT neobejdeš.. Alespoň abys měl přehled co a jak jde a existuje.. Konkrétní způsoby pak můžeš dohledat.

Taky myslím, že na středoškoláka jsi na tom docela dobře ohledně toho, co umíš.. ale určitě se budeš muset ještě hodně učit (celý život, jak tu už bylo řečeno). A jestli chceš být "IT profesionál", tak budeš muset hlavně proniknout do toho, jak fungují počítače a aspoň trochu se vyznat ve všech oblastech. Na střední tam vůbec nic není.. Až na vysoké to pořádně začne..

Takže teď bych se tím tolik netrápil.. Zatím můžeš i trochu užívat studentská léta.. Dál programuj.. Třeba si něco vydělej. A hlavně běž na nějakou kvalitní školu ;) Pokud jsi z Čech, tak asi FIT ČVUT.. Pokud z Moravy, tak určitě FIT VUT :D

Ale připrav se na to, že to je makačka.. ;)

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 16:18
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Novák
hanpari:1.3.2015 16:48

Ale jen ať se nechá odradit. Nemít rád matematiku a fyziku je kvalifikace dobrá leda pro královny krásy. Na středoškolské matematice není nic, co by si mohl člověk s trochou snahy a selským uvažováním protivit.

Potkal jsem prosté sypače materiálu, kterým chyběla základní znalost výpočtů procentuálních podílu, a považoval jsem jejich vzdělání za nedostatečné. Takže s klidným svědomím nebudu nikomu doporučovat kariéru v IT, když se přizná k tak základnímu problému.

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 16:48
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na hanpari
David Novák:1.3.2015 17:55

Nejspíš jsi nikdy neměl špatného učitele.. To dokáže zprotivit skoro cokoliv. Navíc neřekl, jaký má "problém" - to může taky být, že má samé 1 a z matiky 2, protože ho nebaví..

Je určitě super, když tě baví matika a fyzika - mě to ale třeba pije krev.. Ale to neznamená, že se to nenaučím, když musím/potřebuju to.. Každopádně to, aby tě bavila matematika není nezbytnost.. Dobrým ajťákem můžeš v klidu být i bez toho.. Důležitá je snaha a zájem.

Velký problém je absence logického myšlení.. Ale to už je další věc.

A nechápu, proč se ho snažíš odrazovat.. Ajťáků je hodně málo.. Nebo se snad bojíš konkurence?

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 17:55
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Novák
hanpari:1.3.2015 18:39

Strávil jsem ve škole celkem sedmnáct let, pokud dobře počítám. Měl jsem mezi učiteli i ty špatné, ale nikdy by mne nenapadlo se na ně vymlouvat. Jednu prima hysterku z matematiky jsem musel snášet na základní škole. Když se mi ale něco nepodařilo, věděl jsem, že je to moje chyba a moje vina. To je zásada, které byste se všichni měli držet. Klikat mínusy vám moc nepomůže. Výmluvy na cokoliv jsou jak nedůstojné, tak i trapné.

Já byl na škole, když internet začínal, takže jsem neměl takový servis jako dnešní mladí. Na druhou stranu, už jsem to měl na vysoké snazší, protože existovaly kopírky.
Když jsem nerozuměl fyzice, protože jsem flákal přednášky, šel jsem do knihovny. Tam jsem si půjčil knížku, ze které jsem nepochopil ani zbla. Zkoušku jsem sice udělal, ale že bych byl na sebe pyšný, to ani ne.
Nicméně vždycky jsem považoval za samozřejmé, že když něčemu nerozumím, je to moje chyba a můj nedostatek. Tohle alibistické kňourání mi leze krkem.

Co se týče těch IT odborníků, v průmyslové praxi jsem nepotkal žádného, kterého bych hodnotil jako nadprůměrného. Většina z nich jsou jednoocí králové mezi slepými. Většina hřeší na skutečnost, že většina uživatelů rozumí počítačům hůř než oni.

Co se týče konkurence, to jsi mne rozesmál. V tom, co já dělám, je situace úplně stejná jako v IT. A i těch jednookých králů je nedostatek.

A podle těch mínusů, které dostávám, jsem úplně klidný, že bych se kdy nějaké konkurence dočkal. :)

HOWGH

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 18:39
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na hanpari
David Novák:1.3.2015 18:59

A kdo se tady vymlouvá? o_O

Jen jsem řekl, že špatný učitel ti velice snadno může nějaký obor zprotivit - prostě tím, že ho třeba učí velmi nudně.

A jediný, kdo se tu chová alibisticky (a pyšně), jsi ty. Mimochodem.. Když říkáš, jak je znalost matematiky důležitá, možná by jsi na ní mohl sám zapracovat (konkrétně průměr) - protože podle tvého tvrzení jsou všichni pracovníci v IT identičtí.. Jestliže neexistuje nadprůměrný, pak nemůže ani existovat podprůměrný. Jinými slovy jsi právě plácnul hloupost. Vždy jsou lidé podprůměrní, průměrní a nadprůměrní.. A to, že "ty nikoho neshledáváš nadprůměrným" je jen známka tvé arogance a samolibosti.

Než začneš kritizovat chování druhých (které sis mimochodem domyslel - nikdo se tu na nic nevymlouval), možná by ses, jako dospělý "muž", mohl zamyslet prvně nad sebou a svým přístupem..

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 18:59
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
Odpovídá na hanpari
Neaktivní uživatel:1.3.2015 19:16

Matika potřeba je, ale ne tak jak ji sem strkáš ty (matika nadevše).
Je pěkné že tě vychovávali tak že když ti něco nejde, tak za to můžeš ty, ale tak to bohužel není.

Z vlastní zkušenosti:
Po zš jsem šel na střední tam jsem měl z matiky 4 a to jsem byl rád, jelikož učitelka učila nudně, na všechny dotazy mě odkázala na učebnici, prostě vůbec jsem se nedočkal normální vysvětlení.
Bohužel ne vždy se dá naučit z učebnice, někdy je potřeba aby ti to někdo vysvětlil normálně.

Potom jsem přestoupil na jinou školu, a tam mam 1,2, teď 3 jelikož máme planimetrii a já nejsem kamarád s pravítkem a tužkou, ale i tak mi to učitel pěkně vysvětluje a začínám to chápat.

Takže hodně záleží na učiteli.

A jen tak mimo, z toho co napsal jsem pochopil že ho baví více webařina, a tam matematika není potřeba snad vůbec.
PS: A nevíme jestli mu matika/fyzika nejde nebo ho jen nebaví.

Editováno 1.3.2015 19:18
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 19:16
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Novák
hanpari:1.3.2015 19:33

Debata s tebou, i když zbytečná, mi přináší jistý pocit duševní nadřazenosti. Jestliže tvrdím, že jsem nepotkal za své průmyslové praxe nadprůměrného IT odborníka, netvrdím tím, že neexistují, pouze jsem je nepotkal v průmyslu, kde se pohybuji.
Někteří jsou i zde (ne, neboj, ty mezi ně nepatříš a ani já se mezi ně nepočítám), jmenovitě třeba Coells a řada dalších, některé jsem poznal pomocí checkio, nebo jsem četl jejich blogy nebo knihy. Všichni tihle tedy tvoří skupinu IT odborníků, ze které bych mohl udělat průměr a opět směle prohlásit, že ty nadprůměrné jsem v průmyslu prostě nepotkal.

Už jsem ti jednou doporučoval, abys mlčel, než si uděláš ostudu, a opět sám se sebou nemohu než arogantně souhlasit.

Editováno 1.3.2015 19:33
 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 19:33
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Neaktivní uživatel
hanpari:1.3.2015 19:36

Hodně štěstí do života.
Takže pokud nepotkáš někoho, kdo ti to hezky vysvětlí, jsi v háji?
Pokud jsi s touhle logikou spokojený, nezbývá mi, než ti gratulovat. Mne by to dost děsilo :)

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 19:36
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na hanpari
David Novák:1.3.2015 19:56

Na to, jak jsi "nadřazený", moc nechápeš..
Říkáš, že jsi nepotkal nadprůměrné - ale to odporuje samotné definici průměru. Když vezmeš všechny, které jsi potkal, tak někteří byli lepší, jiní horší.. Když z nich uděláš průměr, tak určitě budeš mít nadprůměrné..
Jediná možnost, jak bys mohl mít pravdu, je, kdyby jsi potkal pouze lidi s identickými schopnostmi..

Nebo to mám vysvětlit ještě jednodušeji?

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 19:56
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Novák
hanpari:1.3.2015 20:00

Ty jsi nenapravitelný případ, viď?
Máš potíže s pochopením psaného textu, viď?
Matematika a fyzika ti pijí krev, viď?

Vyřiď vašemu vedení, ať z tebe udělají manažera.

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:00
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na hanpari
David Novák:1.3.2015 20:08

Ne, ne a ne. ;)

Jen ti odpovídám tvým způsobem.. A ty odmítáš uznat, že jsi řekl blbost (z matematického hlediska.. Jinak samozřejmě chápu, jak jsi to myslel).. Toť vše.

Nelíbí se ti takový styl, co? Tak ho přestaň používat. Protože to stejné, co jsem teď dělal já, jsi ty dělal od začátku..

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:08
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
mara
Člen
Avatar
mara:1.3.2015 20:08

Ahojte,
Já osobně musím souhlasit s David Novák. Máš sice pravdu, že je matematika hodně důležitá, ale pokud nebude programovat kdoví co, tak pokud se naučí středoškolskou matematiku, tak si s tím podle mě musí vystačit. Zbytečně se tu hádáš

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:08
Co na srdci, to na Facebooku
Avatar
Odpovídá na hanpari
Neaktivní uživatel:1.3.2015 20:09

Ja s tebou súhlasím, ľudia sa radi vyhovárajú, nariekajú akých majú zlých učiteľov, ako to nevedia, proste milión vecí, ktoré im bránia byť "kvázy" úspešní. Všetci sú na vine len oni nie. Žiadna snaha o napredovanie, len hľadanie skratiek, ale to je hľadanie cesty do pekla... Každý je plne zodpovedný za svoj život a všetko čo sa v jeho živote deje a mal by si to každý uvedomiť, že iba a len od neho závisí jeho budúcnosť, nie od nejakej trápnej učiteľky. Čo sa týka matiky, tak tá je skvelá, učí ľudí premýšľať istým spôsobom, ktorý v dnešnej spoločnosti veľmi chýba, matematika je o tom vedieť používať vedomosti, nie je ich len tupo odrecitovať na skúške a s programovaním veľmi úzko súvisí.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:09
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na mara
hanpari:1.3.2015 20:27

Ahoj,
já se nehádám, pouze vysvětluji :)
Máš do jisté míry pravdu, ale uvědom si, že pokud někoho "nebaví matematika", pak nejspíš nerozvíjí ty části svého mozku, které jsou nutné k tomu, aby používal to, čemu se obecně přezdívá logické myšlení. A to, jak sám uznáš, může být pro programování zásadní problém.
Nejde tedy jen o samotnou matematiku, ale o předpoklad, že pokud někoho nebaví matematika, nemá k ní přirozené vlohy. Pokud nemá tyto vlohy, bude mu programování (i když možná ne kódování) dělat problémy.

Editováno 1.3.2015 20:28
 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:27
Avatar
Richard
Člen
Avatar
Richard:1.3.2015 20:32

Taková hezká diskuse z toho mohla být :-(.
To slovíčkaření mezi hanparim a Davidem je zbytečné, každopádně oba byste si měli přečíst celé vlákno znova, mám pocit že si moc nerozumíte.

Faktem jednoduše je, že to jaké má člověk výsledky na základní a střední škole je naprosto nicneříkající o schopnostech. Látka na středních není náročná na intelekt, ale na schopnost nadrtit se to. Výsledky na vysoké jsou z části náročné na intelekt, ale člověk musí mít ještě větší schopnost okrádat se o čas a sedět nad skripty.

Ne, dosažená úroveň vzdělání objektivně nevypovídá o schopnostech či intelektu, ne při současném systému vzdělávání.

A kdo se mnou chce nesouhlasit, doporučuji se zeptat někoho z Mensa ČR na to, jaké je procento lidí s iq > 130 a dosaženým pouze základním vzděláním, nebo nějakým učilištěm - není zrovna nízké, nejedná se o vyjímky.

Jo a jestli to co sem napsal bude chtít převrátit, tak rozhodně neříkám že matematika co se učí na školách je zbytečná, jen že se učí špatně a zkresluje to výsledky studentů. Neznám žádného geniálního matematika který by se drtivou většinu toho co zná a umí nenaučil sám, mimo školu.

Editováno 1.3.2015 20:35
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:32
$action = $_GET['Life']; | Když dáš mínus, napiš proč!
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Richard
hanpari:1.3.2015 20:41

Nevím, jak se výuka matematiky změnila od té doby, co jsem jsem odešel ze školy, ale za mých časů se písemky i ústní zkoušky skládaly z řešení příkladů.
Že bych se zrovna do matematiky něco musel drtit nazpaměť? Inu, doba pokročila! Čistě ze zájmu, protože jsi zřejmě ze školy později než já, jak se teď testují matematické dovednosti? To jsou testy jako v autoškole? Nebo to je řešené ještě kreativněji?

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:41
Avatar
Odpovídá na hanpari
Tomáš Maňhal:1.3.2015 20:50

Matematika se stále učí stejným způsobem jako za starých časů. Prostě pořád dokola drtit příklady, dokud si postupy neosvojíš. Je jen málo vyjímek, které se více soustředí spíše na pochopení podstaty matematiky než samotného drilu. Já osobně jsem matematiku nikdy neměl rád, možná je to i tím způsobem vyučování. Ale zase musím říct, že každý kantor byl ochotný si nad špatným výsledkem sednout a vše dopodrobna probrat, včetně dalších hodin vyučování. Matematika mi opravdu nikdy moc nešla :-)

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:50
Avatar
Richard
Člen
Avatar
Odpovídá na hanpari
Richard:1.3.2015 20:53

Tak já nevím, buď máš dneska hádavou a rozhodl ses nesouhlasit se všemi a se vším, nebo jsi možná zvláštní případ, který veškerou látku světa okamžitě bez učení chápe a řeší složité (mimo jiné) matematické problémy.

My ostatní se bohužel musíme látku nejdříve naučit, pochopit a bohužel ne všechno co je požadované umět jsou záživné či jednoduché věci, tak přesně nad takovými věcmi studenti tráví noci, aby se je nadrtily.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:53
$action = $_GET['Life']; | Když dáš mínus, napiš proč!
Avatar
Jan Lupčík
Tvůrce
Avatar
Jan Lupčík:1.3.2015 20:55

Autor diskuze se tu chtěl zeptat na pomoc a rozumnou odpověď dostal jen od Richard a David Novák. Vy ostatní se tu jen hádáte. Škoda, no. Autor si z toho moc nevezme.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:55
TruckersMP vývojář
Avatar
Odpovídá na hanpari
Neaktivní uživatel:1.3.2015 20:58

Nauč se číst, pokud umíš, nauč se chápat přečtené ;)

PS: Marakan pokud tě baví IT pokračuj, iťaku je málo takže si vždy najdeš uplatnění(pokud jsi dobrý v oboru). Názory "bez matiky se do IT necpat" ignoruj :)

Editováno 1.3.2015 21:01
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:58
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Odpovídá na hanpari
Neaktivní uživatel:1.3.2015 20:58

DOUBLE POST Prosím smazat

Editováno 1.3.2015 20:58
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 20:58
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Tomáš Maňhal
hanpari:1.3.2015 21:06

Asi mám dneska hádavou náladu, ale bez drilu (nebo praxe - což je totéž) to nejde. Ale budu divný, někdy mi vadili učitelé, ale samotné předměty nejspíš ne.

Tak dobře IT odborníci, pokračujte dál bez matematiky. Nepotřebujete ji. Jen mi prosím nelezte do průmyslu. Už tak tam je dost manažerů, co neví, která páčka :)

Editováno 1.3.2015 21:09
 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 21:06
Avatar
hanpari
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Marakan
hanpari:1.3.2015 21:12

Abych byl trochu konstruktivní, pokud jsem tě ještě neodradil:

Přečti si toto:
http://www.itnetwork.cz/…pohovor-v-it

a pak se zapoj do nějakého OS projektu, kde získáš týmové zkušenosti, které Coells považuje za podstatné.

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 21:12
Avatar
Kafac
Člen
Avatar
Kafac:1.3.2015 21:46

Procvičováním matematiky se prý procvičuje i logika,ale i bez matematiky to dáš (pokud nebudeš dělat nějaké složité hry).Podle mě jde spíš o to aby si logicky uvažoval nad tím,kdy do zdrojového kódu třeba napíšeš switch nebo nějaký podmínky nebo cykly.Prostě aby sis řekl !"Jo,jsem se hodí cyklus,bude to sním nejlepší".To je takový základ programování a určitě se ti to bude hodit víc než matematika při programování nějakých aplikací.

Editováno 1.3.2015 21:46
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 21:46
"Lepší, než předpovídat budoucnost, je vytvořit ji." Bill Gates
Avatar
Loter
Člen
Avatar
Loter:1.3.2015 22:05

V programovaní ide hlavne o logiku a keď máš to logické myslenie nemal by byť žiaden problém. A čo sa týka zamerania, rob čo ťa baví či sú to hry, stránky, programy alebo aplikácie.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 22:05
Kto vie dobre programovať, nemusí sa pretvarovať :)
Avatar
Michal Šmahel:1.3.2015 22:07

Když bych to shrnul, pravdu máte vlastně všichni, ačkoliv každý jen v určité věci.
Matematika je v IT důležitá, to ano, ovšem stačí znát její způsob řešení problémů. Jako webový výbojář bude potřebovat jen logické myšlení a z matematiky jen základy a způsob myšlení a řešení problémů.
Fyziku nebude potřebovat téměř vůbec. Pokud by ovšem chtěl být herním vývojářem, musí matematiku a fyziku znát na vysoké úrovni.
Na učiteli záleží, ale je na člověku, jakým způsobem se ujme učení a snažení se od daného učitele věci chápat.
Co se týče "zařazování" lidí do kategorií podprůměrný, průměrný a nadprůměrný, je to velmi individuální. Každý se vidí jinak a stejně tak vidí jinak i ostatní. Přesného určení, kdo do jaké kategorie patří nelze dosáhnout.
Není dobré lidi schazovat a říkat jim, že na to nemají. Každý si myslel, že nedokáži ani napsat web, opak byl pravdou. Nikdy nevíte, co od koho máte očekávat ani jakého vrcholu dosáhne.
Osobně nemohu najít jakoukoliv rozumnou zámiňku pro to, abych se mohl s někým o těchto věcech hádat. Každý na to má jiný názor, ale když je dáme dohromady, vznikne něco mezi, pomyslný střed.
Omlouvám se za delší komentář, ale tyto věci se musí rozepisovat, aby byly pochopeny.
Je mi "pouze" 13 let, ale věk je jen číslo, jenž určuje dobu života na Zemi.
Pokud bude někdo mínusovat, očekávám vysvětlení (inteligentní a od srdce, prosím).

Pro: Marakan, Neaktivní uživatel, David Novák, hanpari

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 22:07
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Odpovídá na Michal Šmahel
Patrik Valkovič:1.3.2015 22:30

Řekl bych že matika je rozsáhlejší, než si dovedeš představit. To reaguji na tvých 13 let (aniž bych tě chtěl nějakým způsobem zhazovat). Ano, webové stránky jako blogy, prezenční weby apod., tam skutečně nepotřebuješ velkou znalost matematiky. Ovšem co webové aplikace? Představ si třeba online mapy s navigací. Jak najdeš cestu z A do B? Jasně, můžeš si najít algoritmus, žádný problém, ale nikdy neuděláš lepší algoritmus. A když se zrovna tento konkrétní algoritmus pro tvůj případ nehodí? Nemáš na výběr. A například taková diskrétní matematika, tedy teorie množin, stromové struktury, vyhledávání v nich a další věci ti dají potřebný teoretický základ, na kterém poté můžeš stavět. Kromě toho nevím jak u vás, ale mě náš učitel rozhodně nenaučil myslet matematicky ale spíš vše opisovat podle předpřipravených příkladů (a to i celou střední).
Potřebuješ vždy znát to, v čem pracuješ. I u her nepotřebuješ znáš nutně fyziku. Většina knihoven má již zabudovanou fyziku (napříkald PhysX), takže žádné rozsáhlé znalosti nepotřebuješ. A kolize nejsou opět nic jiného než jen matematika (tentokrát analytická).
Nejde říct co potřebuješ nebo nepotřebuješ umět. Vždy potřebuješ vědět to, v čem pracuješ. A logické myšlení, na tom se shodneme všichni.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 22:30
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na Patrik Valkovič
Michal Šmahel:1.3.2015 23:14

Ano, logické myšlení je nutnost. Naše učitelka nás neučí vymýšlet si vlastní postupy. I když nám trochu ukazuje, jak bychom to měli dělat. Na tyto věci di musím vždy přijít sám. A děkuji za reakci, omlouvám se za tu matematiku a fyziku, myslel jsem to podobně, jen jsem toho měl víc a nechtěla se mi konkrétně ta matematika tak vypisovat. Máš samozřejmě ve všem pravdu. Je mi 13, skoro 14, je to nízký věk, ale jak jsem psal, nezáleží na něm. Některé věci jsou pro mě v matematice už opakováním. Avšak se nehodnotím jako profesionál, ale jako průměrný student.

Nahoru Odpovědět
1.3.2015 23:14
Nejdůležitější je motivace, ovšem musí být doprovázena činy.
Avatar
Marakan
Člen
Avatar
Marakan:1.3.2015 23:54

Wow, děkuji a ještě jednou děkuji všem :)
Přečetl jsem si to celé a občas jsem se i trochu zasmál. Rozhodně jste mi "otevřeli oči". Každopádně ještě se trochu pokusím upřesnit, co jsem nezmínil.

Co se té matiky týče - je mi jasné, že je potřeba. Ale já u ni nedokážu sedět a učit se ji. Třeba naopak u programování vydržím hodiny a nakonec se k výsledku dopracuji.
Četl jsem, že jsem se nezmínil, zdali mi matika jde / nejde. Já bych to viděl tak, že nebaví, a proto nejde.
Nevidím v tom uplatnění. Jediné co podle mě spojuje matiku a programování je dvakrát podtrhnout výsledek a u programování "že to funguje". Dál tam vidím spojitost v tom neudělat chybu v postupu.
Také mi nejde do hlavy když matika a programování spolu tak souvisí, tak proč mi nedělá problém něco naprogramovat. Např. ve třídě jsem v C# šprt, ale v matice mám samý 4... A ti, co jsou zas dobří v matice, tak nenaprogramují skoro nic.

Už mi to moc nemyslí, musím jít taky spát...

 
Nahoru Odpovědět
1.3.2015 23:54
Avatar
sahlepik
Člen
Avatar
Odpovídá na Marakan
sahlepik:2.3.2015 0:01

Tady se musím trošku ohradit. Matematika a programování mají docela společné body. Vždy na začátku existuje nějaký "složitější porblém", který je potřeba na začátku pochopit a rozložit na jednodušší části. Je potřeba stanovit strategii řešení, algoritmus a ten umět prakticky aplikovat. Obojí má nějaký výstup (číselný, popřípadě textový, obrazový).

Kdysi jsem na vysoké škole programoval v Delphi aplikaci pro testování znalostní báze expertního systému. Věř mi nebo ne, musel jsem nejprve pochopit, jak se to řeší matematicky a poté vymyslet, mimo jiné, algoritmus pro integrály :-) Jasné spojení matematiky a programování.

 
Nahoru Odpovědět
2.3.2015 0:01
Avatar
Martin Dráb
Tvůrce
Avatar
Martin Dráb:2.3.2015 1:05

Matematika a programování spolu souvisí, to je pravda. Ale zase pokud programuješ nějaký web, případně aplikaci, jejíž hlavní částí je grafické rozhraní, tak se s matematikou příliš nepotkáš. Pak stačí, když máš praktické zkušenosti a programátorské myšlení "od Boha" a nebudeš mít problém.

Problémy můžou přijít, když budeš dělat aplikaci, co skutečně něco počítá, nebo třeba provádí nějaké složitější šifrování (to na matice dost dnes závisí).

Když se zamyslím, nemůžu tvrdit, že bych někde v praxi opravdu matematiku použil. Ale to je dáno hlavně tím, jakou oblastí se zabývám. Na školních úlohách jsem zase matematiku občas použil. Někdy se vyplatí na daný problém pohlédnout z jiné strany, třeba si jej trošku matematicky přeformulovat, nebo si spočítat, jakou paměťovou/časovou složitost bude mít určitý algoritmus řešící problém.

Takže ano, v praxi se s matikou nemusíš setkat moc často, pokud nechceš. Ale otevírá dveře do (podle mě) zajímavějšího světa, který není jenom o webu, grafikcých rozhraních a tahání věcí z databáze.

A že ti, co jsou dobří v matice, programovat neumí... ano, některým lidem to dělá problémy. Můžou mít problém s "programátorským" myšlením používaným u procedurálních/ob­jektových jazyků, protože třeba jsou schopni daný problém vyřešit na myšlenkové úrovni (tzn. mají v hlavě algoritmus), ale to řešení nedokážou převést do kódu. Pokud jim ale do ruky dáš nějaký neprocedurální jazyk, mohou tě příjemně překvapit (moje malá zkušenost s neprocem je, že se v něm daleko lépe, rychleji a přímočařeji vyjadřují myšlenky).

Nahoru Odpovědět
2.3.2015 1:05
2 + 2 = 5 for extremely large values of 2
Avatar
Luboš Běhounek Satik:2.3.2015 10:16

Pokud člověk nědělá vyloženě matematický software, tak tu matematiku až tak často nepotřebuje, a když ano, tak si ten vzoreček (třeba jak spočítat, jestli bod leží uvnitř trojúhelníku nebo jak triangulovat polygon) může lehce vygooglit.

I když je to asi i o tom, jak težké pro toho člověka je pochopit to - já měl na gymplu z matematiky na vysvědčení i čtyřku, ale zatím jsem při programování nenarazil na žádný matematický problém, který bych s pomocí google nepochopil.

Nahoru Odpovědět
2.3.2015 10:16
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Marakan
Člen
Avatar
Marakan:2.3.2015 10:41

Matika, matika furt se tu řeší jen to. Myslím, že můj původní dotaz byl zodpovězen hned v první odpovědi.
Já myslím, že mi chybí neco jako motivace. Kdyby mi někdo řekl proč se to učit, vyvedl mě z mého myšlení"je to k ničemu a nikde to nepoužiji" tak by mi to i možná šlo. V současné době tu mám sešit před sebou a brali jsme exponenciální funkce. Fakt tomu nerozumím. Z posledních testů, co se ke mně teď dostali. Mat: 3,4. Fyz: 4,4.
Ale kdybych věděl, že se tu budu takto řešit matika, tak to postnu na nějaké matematické fórum :D

 
Nahoru Odpovědět
2.3.2015 10:41
Avatar
Odpovídá na Marakan
Neaktivní uživatel:2.3.2015 11:24

čomu konkrétne nerozumieš na exponenciálnej funkcii? Všeobecne funkcia je špeciálny prípad relácie a relácie vyjadrujú vzťahy, takže aj exponenciálna funkcia bude vyjadrovať nejaký vzťah. Funkcia sa dá chápať aj akási čierna skrinka, do ktorej niečo dáš (hodnoty z x-ovej osy, inak povedané hodnoty z definičného oboru) a vylezie z nej nejaká iná hodnota (hodnoty na y-ovej osy alebo inak povedané z oboru hodnôt), čiže vyjadruje vzťah medzi D a H. Pri exponenciálnej funkcii sú D a H množiny reálnych čísel (R), ale môžeš si tam predstaviť akúkoľvek množinu, napríklad množinu všetkých žien, áut, počítačov, čohokoľvek.. Napríklad už len keď kopíruješ nejaký súbor alebo si pozrieš štatistiky vo windows managery využitia procesora, tak to sú všetko funkcie, no a keď napríklad potrebuješ zistiť akou najvyššou rýchlosťou sa sťahovalo/aké bolo najvyššie využitie CPU, tak hľadáš maximum funkcie a to sa dobre robí cez derivácie... atď atď. Čo sa týka exponenciálnej funkcie, tak je to len proste funkcia ktorej hodnoty veľmi rýchlo rastú. Určite si niekedy počul pojem exponenciálny rast (veľmi rýchly), myslím že exponenta rastie najrýchlejšie spomedzi základných funkcii (a jej inverzná funkcia, logaritmus zase najpomalšie).

Nahoru Odpovědět
2.3.2015 11:24
Neaktivní uživatelský účet
Avatar
Danik
Člen
Avatar
Danik:3.3.2015 15:15

http://www.itnetwork.cz/…ace-programy
Tady psal sdraco "Ovládat dobře základní matematiku, tu úplně pokročilou většinou nepotřebujete". Takže já bych se asi matikou být tebou netrápil.

 
Nahoru Odpovědět
3.3.2015 15:15
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 38 zpráv z 38.