Diskuze: Velký projekt a dlouhý zdrojový kód

Tvůrce

Zobrazeno 13 zpráv z 13.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Velmi zajimava otazka, na kterou se velmi tezce odpovida. Nemuzes hodnotit
projekt pouze podle poctu SLoC, to pak zalezi na jazyce a kvalite navrhu.
Velikost projektu hodnotim podle jeho slozitosti, neboli miry jeho
neudrzovatelnosti, a rozsahu pusobnosti.
Pokud se zajimas ciste o pocet radku, 20.000 uz je dost a povazuji to za
standardni delku vetsi business aplikace v jazyce z rodiny C. Prvni verze
Photoshopu mela neco malo pres 100.000 (ted se to bude pohybovat kolem
3.000.000), AAA 3D pocitacove hry maji vetsinou pres 1.000.000 a napriklad MySQL
server pres 10.000.000 LoC.
To strašně záleží na měřítkách.
VBS včetně toolů má asi 6M řádků kódu, přičemž přes deset
.cpp souborů tam má přes nebo kolem 50 000 řádků kódu a to už
za velký projekt a dlouhé zdrojáky rozhodně považuju .
První projekt, na kterém jsem pracoval, měl kolem 70 000 řádků kódu (v
C#) a taky už to bylo dost rozsáhlé, ale tam ještě člověk stíhal mít
povědomí v podstatě o každé části kódu, což se o VBS říct nedá .
Jinak souhlasím s Michalem, že od těch cca 20 000 řádků už bych asi projekt považoval za rozsáhlý a že záleží i na jiných aspektech, než jen počet řádků.
Pro informaci co to bylo za projekt? Můj nejdelší vlastní projekt byl 3D engine, který měl kolem 25 000 řádků ve finále.
PS:// Aby to neznělo moc egoisticky, samozřejmě některé algoritmy byly téměř pouze opsané, například generování terénu (Perlin Noise Algorithm)
Systém Rubikon - v C# psané 3D MMORPG pro školy, dotované EU.
Jen dotaz - počítají se řádky kódu včetně komentářů a mezer nebo čistě příkazy?
Já počítal všechny řádky, těch mezer tam obvykle tolik nebývá a
komentáře jsou součástí kódu
10GB? Ani si moc nedokážu představit, co všechno tam muselo být. I těch
3k tabulek je docela velký číslo, to musel umět hodně věcí.
Já se svou browser hrou mám cca 100 tabulek a tím to bude pomalu končit
Jen takový mimo dotaz, když už jsme u toho - je někde přístupná alespoň část zdrojáku toho MySQL serveru?
Jo, tabulky jsou zlo, já se v nich vždy zamotám a pak chytám nervy.
Tak to sem malý pívo s 10ti tabulkama v aplikaci Řádky snad ani počítat
nebudu XD
Můj názor: Dlouhý zdrojový kód je kód, který by se dal rozdělit do
několika souborů/funkcí. Velký projekt je projekt, u kterého určitě
potřebuješ mít vymyšlenou architekturu a podrobné komentáře. (Ano vím,
že architektura i komentáře by měly být i u malých projektů, ale tam se
bez toho jaksi obejdete)
Zobrazeno 13 zpráv z 13.