IT rekvalifikace s garancí práce. Seniorní programátoři vydělávají až 160 000 Kč/měsíc a rekvalifikace je prvním krokem. Zjisti, jak na to!
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

GIMP - Tvoříme logo Devbooku

Tutoriál je psaný pro GIMP 2.8., předpokládám že ho máte, pokud ne, stahujte z oficiálního webu, odkaz najdete hned na úvodní stránce. A nyní už rovnou začneme, není to práce na dlouho :-)

1) Vytvoříme nový obrázek o velikosti 600x150 (tj. třikrát větší než logo v záhlaví, v této velikosti se nám bude lépe pracovat, ale především je lepší nakonec to zmenšovat než zvětšovat). Barvu pozadí nastavte na bílou.

Tvorba nového obrázku - Grafika

2) Vytvoříme Textovou vrstvu (T), font nastavíme na Arial Bold velikosti 80 pixelů. Napíšeme „devbook.cz“ a zvolíme nástroj Přesun (M). Text přesuneme asi tak, jak je na obrázku.

Nastavování textu - Grafika
Pozicování textu - Grafika

3) Vytvoříme další textvou vrstvu (T), velikost 25 pixelů, a napíšeme „programátorská sociální síť“. Opět zvolíme nástroj Přesun (M) a vrstvu přesuneme pod písmeno „v“ v nápisu „devbook.cz“. Konec textové vrstvy „programátorská sociální síť“ by vám měl vyjít asi stejně, jako konec „devbook.cz“.

Tvorba a pozicování sloganu - Grafika

4) Nyní budem text obarvovat. Pokud nechcete hezky manuálně tipovat barvy, stáhněte si obrázek na http://www.itnetwork.cz/…/logo_cz.png, otevřete ho v GIMPu (Ctrl+O a vybereme). Pak jako barvu popředí zvolíme šedý odstín v nápisu „programátorská sociální síť“ (pomocí kapátka v nastavení barev). Pro lenochy je to 686868.

Odebírání barvy pomocí kapátka - Grafika

5) Přejdeme zpátky k našemu obrázku, vybereme vrstvu s textem „programátorská sociální síť“, použijeme zkratku Ctrl+A pro výběr celého textu, a pomocí okna pro úpravu textu změníme barvu textu na naši 686868 a zvolíme Budiž.

Změna barvy sloganu - Grafika

6) Nyní budeme dělat barevný přechod v textu „devbook.cz“. Opět přejdeme ke vzorovému logu a barvu popředí odebereme ze spodní části textu. Přejdeme k nastavení barvy pozadí a odstín odebereme z vrchní části textu. Zkontrolujte, zdali obě barvy máte podobně jako na obrázku níže.

Kombinace barev pro přechod - Grafika

7) Vrátíme se zpět k našemu obrázku a zvolíme nástroj Výběr podle barvy (Shift+O) a klikneme na náš černý nápis „devbook.cz“. Kolem textu začne „běhat“ čárkovaná čára.

8) Vybereme nástroj Mísení (nebo také „Přechod“, klávesová zkratka L). Nastavení ponecháme, klikneme na spodní část textu „devbook.cz“ a držíme levé tlačítko, a myš přetáhneme na vrchní část textu (jako na obrázku). Text se vybarví barevným přechodem. Už se nám to rýsuje, že? :-)

Barevný přechod textu - Grafika

9) A teď ta zábavná část – ikona. Jako barvu popředí vybereme nějakou pěknou modrošedou barvu, já mám 71a6cf. Zvolíme Výběr obdelníku (R), a ve volbách nástroje zaškrtneme Zaoblené rohy. Poloměr nastavíme cca na 15.

10) Zvolíme upravit->Vykreslit výběr, vše necháme jak je, jenom šířku čáry nastavíme na jeden pixel. Potvrdíme tlačítkem Vykreslit.

Vykreslování hranice tlačítka - Grafika

11) Vybereme nástroj Plechovka (Shift+B), barvu popředí si můžete tipnout, nebo ji odeberete ze vzorového loga pomocí kapátka. S Plechovkou klikneme do bílého pole ohraničeného naším vykresleným výběrem.

12) Pokud se vám objevily ve vybarveném prostoru v rozích bílé tečky, zvolte nástroj Tužka (N), velikost nastavte na jeden pixel, stopu na 2. Hardness 100. Pomocí lupy si přibližte základ naší ikony a ručně vybarvěte ty nejvíc bílé plošky naší modrou. Dopručuji si to zkontrolovat lupou, přes ten jezdící výběr je to špatně vidět.

13) Opět zvolíme Výběr obdelníku (R), poloměr zaoblených rohů změníme na dvanáct pixelů, trošku si pohrajte s velikostí a místem (které se dá měnit pomocí nástroje Přesun [M] a nastavením přesunu na výběr). V konečně fázi by měl být nějak takhle:

Tvorba spodní části „tlačítka“ - Grafika

14) Teď by bylo ideální, aby jste barvu popředí lehce ztmavili. Samozřejmě že si ji kdyžtak můžete odebrat ze vzoru. Zvolíme opět nástroj Plechovka (Shift+B) a vybarvíme výběr.

15) Zrušíme výběr, Vybrat->Nic (Shift+Ctrl+A)

16) Zkontrolujeme ještě jednou tlačítko, nedokonalosti můžeme opět opravit pomocí tužky s nastavením popsaným v bodě 12

17) Barvu popředí nastavíme na bílou a zvolíme nástroj Text (T), font ponecháme a velikost nastavíme na 70 pixelů. Vrstvu umístíme „na tlačítko“ a napíšeme „>“. Jelikož nám nepůjde napsat „_“, vytvoříme novou vrstvu se stejným nastavením a napíšeme -. Vrstvu přesuneme tak, aby text na tlačítku dohromady vypadal jako „>_“. Pomlčku můžeme poté pomocí nástroje Tužka (N) prodloužit.

Poslední krok: Psaní textu na tlačítko - Grafika

Vytváření podle vzoru a podle fantazie jsou ovšem odlišné věci, a tento tutoriál vás měl seznámit především s různými triky a ovládáním, což se doufám povedlo. Snad se vám článeček líbil a snad nebudete litovat jeho přečtení :). K článku je přiložen výsledek ve formátu XCF, tedy i se všemi vrstvami jak je mám já.

Výsledek naší snahy - Grafika

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 1479x (54.46 kB)

 

Všechny články v sekci
Grafika
Článek pro vás napsal Ben Žour
Avatar
Uživatelské hodnocení:
14 hlasů
Autor se věnuje již asi rok a půl bitmapové grafice, především v editoru GIMP, a asi stejnou dobu tvoří webové stránky za použití HTML&CSS. Přibližně rok také úspěšně programuje v C# a Object Pascalu, případně PHP.
Aktivity