Diskuze: Arduino keypad zámek s menu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V obouch kódech máš jinak piny, víš o tom? Jinak napadá mě spojit setup, všechny funkce dát do jednoho souboru a loop obou spojit rozdělením přes if, deklarovat si někde boolean menu, něco jako
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
Serial.print("Pressed: ");
Serial.println(eKey);
if(eKey = '*') {//nebo čím lezeš do menu
if(menu)
menu = false;
else
menu = true;
}
if(menu) {
// pokud má být menu, vykonávat loop v kódu pro menu
switch (keypad.getState())
{
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
switch (eKey) {
case '>':
case '^': uparrow(); break;
case 'v': downarrow(); break;
case '<':
....atd
} else {
//jinak vykonávat loop pro heslo
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
switch (eKey){
case 'E': checkPassword(); break;
case 'C': password.reset(); break;
default:password.append(eKey);
....atd
jinak na zdroják tu máme tlačítko
Zkusil jsem to ale pořát to nefunguje. Použil jsem kod, který jste navrhl a přestalo to fungovat úplně
#include <LiquidCrystal_I2C.h>
#include <Keypad.h>
#include <Wire.h>
//inicia o display e seleciona as entradas e saidas
LiquidCrystal_I2C lcd(0x27,16,2);
const byte ROWS = 5; // 5 řádků
const byte COLS = 4; // 4 sloupce
// zde si napíšete jak Vaše
// membránová klávesnice vypadá (některé znaky nahrazeny)
char keys[ROWS][COLS] = {
{'A','B','#','*'},
{'1','2','3','^'},
{'4','5','6','v'},
{'7','8','9','C'},
{'<','0','>','E'}
};
int switchPin = 5;
byte rowPins[ROWS] = {A2, A3, 8, 7 ,6}; //čísla pinů s řadkem 1 2 3 4 5
byte colPins[COLS] = {2, 3, 4, 5}; //čísla pinu se sloupcem 1 2 3 4
Keypad keypad = Keypad( makeKeymap(keys), rowPins, colPins, ROWS, COLS );
//States for the menu.
int currentMenuItem = 0;
int lastState = 0;
int testt = 9;
boolean menu = false;
void setup() {
Serial.begin(9600);
keypad.addEventListener(keypadEvent);
lcd.init();
lcd.backlight();
clearPrintTitle();
}
void loop() {
keypad.getKey();
Serial.println(menu);
}
void keypadEvent(KeypadEvent eKey) {
//State = 0 every loop cycle.
int state = 0;
//Refresh the button pressed.
int x = analogRead(0);
//Set the Row 0, Col 0 position.
lcd.setCursor(0,0);
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
Serial.print("Pressed: ");
Serial.println(eKey);
if(eKey = '*') {//nebo čím lezeš do menu
if(menu)
menu = false;
else
menu = true;
}
if(menu) {
// pokud má být menu, vykonávat loop v kódu pro menu
switch (keypad.getState())
{
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
switch (eKey) {
menu = !menu;
case '>':
case '^': uparrow(); break;
case 'v': downarrow(); break;
case '<': break;
}}}
} else {
//jinak vykonávat loop pro heslo
switch (keypad.getState())
{
case PRESSED:
switch (eKey){
case 'E': break;
case 'C': break;
}
}
}
}
//If we are out of bounds on th menu then reset it.
if (currentMenuItem < 0 || currentMenuItem > 4) {
currentMenuItem = 0;
}
//If we have changed Index, saves re-draws.
if (state != lastState) {
//Save the last State to compare.
lastState = state;
}
//Small delay
delay(5);
}
void downarrow(){
currentMenuItem = currentMenuItem + 1;
displayMenu(currentMenuItem);
}
void uparrow(){
currentMenuItem = currentMenuItem - 1;
displayMenu(currentMenuItem);
}
void execute(){
selectMenu(currentMenuItem);
}
void returnup(){
displayMenu(currentMenuItem);
}
void testik(){
lcd.print("aaa");
Serial.print("bbb");
}
//Display Menu Option based on Index.
void displayMenu(int x) {
switch (x) {
case 1:
clearPrintTitle();
lcd.print ("-> Menu Option 1");
break;
case 2:
clearPrintTitle();
lcd.print ("-> Menu Option 2");
break;
case 3:
clearPrintTitle();
lcd.print ("-> Menu Option 3");
break;
case 4:
clearPrintTitle();
lcd.print ("-> Menu Option 4");
break;
}
}
//Print a basic header on Row 1.
void clearPrintTitle() {
lcd.clear();
lcd.setCursor(0,0);
lcd.print("Menu");
lcd.setCursor(0,1);
}
//Show the selection on Screen.
void selectMenu(int x) {
switch (x) {
case 1:
clearPrintTitle();
lcd.print ("Selected Opt 1");
//Call the function that belongs to Option 1
break;
case 2:
clearPrintTitle();
lcd.print ("Selected Opt 2");
//Call the function that belongs to Option 2
break;
case 3:
clearPrintTitle();
lcd.print ("Selected Opt 3");
//Call the function that belongs to Option 3
break;
case 4:
clearPrintTitle();
lcd.print ("Selected Opt 4");
//Call the function that belongs to Option 4
break;
}
}
Tak jsem to nakonec vyřešil a boolean jsem ani nepotřeboval.
no vidiš ale k mému nápadu, jednak jsem psal "něco jako" a ne abys to opsal, už sem nebyl moc při smyslech, o tom svědčí i ta část
switch (keypad.getState())
{
switch (keypad.getState())
{
která pohřbila poslední zbytky funkčnosti
Zobrazeno 5 zpráv z 5.