meta - Český HTML 5 manuál
Tag <meta> poskytuje tzv. metadata. Jedná se o informace vložené do HTML dokumentu, které se nezobrazí uživateli, ale jsou určeny zejména vyhledávačům. Jistě si domyslíte, že jsou důležité pro SEO optimalizaci stránky.
Tag <meta> musí být vždy umístěn v hlavičce stránky (tag <head>) a je nepárový. Kromě vyhledávačů ho používají i webové prohlížeče a webové služby.
Atributy
Tag má následující atributy:
- charset - Specifikuje znakovou sadu dokumentu. Nejčastěji obsahuje hodnotu UTF-8. Jedná se o nový HTML 5 atribut, který zjednodušuje minulou specifikaci znakové sady.
- content - Specifikuje parametr pro atributy name a http-equiv.
- http-equiv - Umožňuje simulovat hlavičku http odpovědi. Dříve se používal k nastavení kódování.
- name - Specifikuje jméno metadat (viz. ukázky níže).
Ukázka použití
Můžeme určit autora webové stránky:
<meta name="author" content="Jan Novák" />
Dále můžeme vyhledávačům předat klíčová slova, kterých se obsah webu týká (skoro všechny webové prohlížeče je již nepoužívají).
<meta name="keywords" content="ITnetwork, HTML, tutoriál" />
Nejdůležitější je však popis stránky pro vyhledávače.
<meta name="description" content="Tutoriály pro tvorbu webu v HTML a CSS." />
Přes atribut http-equiv lze např. nastavit automatické obnovení stránky každých 30 sekund:
<meta http-equiv="refresh" content="30" />
Další dvě jména metadat jsou generator a application-name. V prvním případě je v content název aplikace, která generovala HTML kód (např. Microsoft Frontpage). V druhém případě je to název aplikace, kterou webová stránka reprezentuje, např. ITnetwork.