NOVINKA: Získej 40 hodin praktických dovedností s AI – ZDARMA ke každému akreditovanému kurzu!
S účinností od 26. 3. jsme aktualizovali Zásady zpracování osobních údajů – doplnili jsme informace o monitorování telefonických hovorů se zájemci o studium. Ostatní části zůstávají beze změn.
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
albertpatera:26.2.2013 15:09

ahoj :D

po dlouhý době jsem si konečně rozdělal nějakej projekt a taky jsem ho dodělal (hodně projektů, který jsem si rozdělal - jsem nedodělal)

Docela mě zaujmulo většina vyhledávaču, jako např.: Google, atd...), tak jsem si řekl, proč si neudělat vlastní vyhledávač :D
Už ho mám skoro hotovej, ale jenom stránka BertUpload není zcela hotová, protože se na ní ještě musí zapracovat (přeci nahrávání souborů na server není tak jednoduché, ikdyž už mám vytvořenou tabulku v databázi :D )

nicméně chtěl bych abyste vyjádřili svůj názor napsali kritiku :D

www.bertuvweb.8u.cz/vyhledavac

login: host
heslo: host

za aždej názor budu rád :D

 
Odpovědět
26.2.2013 15:09
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Зайчик:26.2.2013 15:22

"Docela mě zaujmulo většina vyhledávaču, jako např.: Google, atd...), tak jsem si řekl, proč si neudělat vlastní vyhledávač "

  • To že tam dáš vyhledávání googlem neznamená, že je to tvůj vlastní. :D
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 15:22
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Honza Bittner
Tvůrce
Avatar
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 15:40
FIT ČVUT alumnus :-) Sleduj mě na https://twitter.com/tenhobi a ptej se na cokoli na https://github.com/tenhobi/ama.
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
matesax:26.2.2013 15:43

Kód je stále stejně strašný. Obsah žádný. Hostováním cizích produktů z nich neuděláš své... Takže místo tohoto jdi udělat pořádný, malý a jednoduchý web. Třeba o nějakém koníčku, či tak.

Zase do mne budete rýt, ale nemám pro to pochopení. Co je na tom tak těžkého? Vždyť stačí něco takového:

<!DOCTYPE html>
<html lang="cs-cz">
<head>
    <title>Nadpis</title>
</head>
<body>
    <header>Sem dáš logo - třeba: <img /></header>

    <nav>

        Sem dáš nějaké menu - třeba ul/ol.

    </nav>

    <section>

        <article>

            Sem už můžeš psát obsah...

            <hx>Nadpis<hx>

            <p>

                blabalh

            </p>

        </article>

    </section>
</body>
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 15:43
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 15:48

Další člověk, který vlastní část Google - nebo snad celý?... Nevěděl jsem, že jsou Češi tak bohatí - a to si pořád stěžují, jak jsou na tom bídně...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 15:48
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Зайчик
albertpatera:26.2.2013 16:40

to jo no, ale premejslel sem, jak udelat vyhledávání ne scriptem, ale pres inputy, ale zatim sem neprisel na to, jak to udelat :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 16:40
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Зайчик:26.2.2013 16:44

Napiš si vlastní vyhledávač, možná to zabere o kapičku více času, ale fakt jen o trošku. Vsadím se, že až to budeš mít hotové, tak z toho bude super projekt a třeba si koupíš auto nebo třeba družici. :)

EDIT : Možná to bude chtít o pár více tabulek v databázi, ale myslím že o moc ne. :)

Editováno 26.2.2013 16:45
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 16:44
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Зайчик:26.2.2013 16:51

Ještě bych dodal, že budeš možná potřebovat o pár MB více ( nejsem si jistý ), ale myslím že na free hosting se ten projekt nevejde. Zkus zažádat na www.ic.cz jestli by ti pro tvůj projekt zdarma přidělili aspoň o 10BM více, aby se ti tam ten algoritmus vešel. Na pár řádků to určitě bude, ale ne na moc. Myslím že ti vyhoví.

EDIT : Pokud ne, zkus třeba endoru nebo php5. :)

Editováno 26.2.2013 16:51
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 16:51
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 17:02

Vyhledavač funguje tak, že prochází internet... Aby se to dalo časově zvládnout, má k tomu obrovské servery... Proto to v jednom člověku neuděláš... :) A bez peněz asi také ne...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:02
Avatar
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:20
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Зайчик
albertpatera:26.2.2013 17:24

ok později to zkusím, teda až nějak zprovoznim BertUpload

matesax - to asi pravdu :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:24
Avatar
ivopolasek
Člen
Avatar
ivopolasek:26.2.2013 17:24

já tě nechápu, na co vlastní vyhledávač, když máš google, atd... a stejně na té fotce je: google vlastní hledání, a to znamená že ty jsi tam nějak dal jejich část stránky

Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:24
prosím pomoc...
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na ivopolasek
albertpatera:26.2.2013 17:28

to to je pravda :D ale chtěl sem si to zkusit, nó :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:28
Avatar
ivopolasek
Člen
Avatar
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:32
prosím pomoc...
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 17:40

Děláš z toho melodrama - tohle je jako web na počítadlo přístupů atd... Prostě jen doplňek - ale brát to jako vyhledávač - to je na žalobu... Vždyť jen dáváš kabát Googlu. Jak jsem psal - pusť se do smysluplných webů. Není to nic těžkého - přesto jsi něco, co lze obsáhnout za měsíc nebyl schopen pochopit ani za měsíce... Když neuděláš správně ani hlavičku webu, jak chceš dělat na miliardovém projektu? Totéž jako jít dělat hru typu WoW...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:40
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na ivopolasek
albertpatera:26.2.2013 17:40

:D ale teda je pravda, že sem myslel, jak to bude jednoduchý...ale opak je pravdou :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:40
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 17:45

hele jako tak sem si to chtěl jenom zkusit, co je na tom?? co jako mam spatnýho na hlavicce?? je pravda, ze nějaký věci tam nemám, ale....

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:45
Avatar
ivopolasek
Člen
Avatar
ivopolasek:26.2.2013 17:46

ano, s tím opakem mám taky zkušenost :D

Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:46
prosím pomoc...
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Kit:26.2.2013 17:47

Podobné stránky mám také, ale nenechávám si je hodnotit, abych nedopadl jako ty. Prostě slouží jen pro moji potřebu, abych měl všude k dispozici linky na oblíbené weby, na které chodím.

Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:47
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Kit
albertpatera:26.2.2013 17:52

jojo, těď mi vlastně dochází, že jsem udělal vlastně jenom design a ty linky...jo a Matesaxi na jednu stranu bych řekl, že je to vlastně tak trochu chyba googlu, nemá tam dávat svoje vyhledávání.

Moje vyhledávání nemá bejt nějak světový, jenom prostě slouží jako dodatek k mýmu webu

Editováno 26.2.2013 17:54
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 17:52
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 18:01

To né :) - celý web je úplně špatně a divíš se proč jsem takto reagoval? (kód, vzhled a funkčnost) Zkoušet? Po XY měsících neuděláš web? OK - zkoušej - ale sem to tedy dávej, až to bude validní a koukatelné...

Na vyhledávání pro určitou stránku se dává vyhledávání pro určitou stránku...

Editováno 26.2.2013 18:03
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 18:01
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 18:12

ok...ale můj web (www.bertuvweb.8u.cz) už sem dlouho neupravoval a ted sem se koukal do validatoru a je tam 112 Errorů, takže to musim celý překopat :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 18:12
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 18:14

Podívej se na to, jak vypadá HTML5 web. Máš to nahoře...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 18:14
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 18:32

takže...rozhodl jsem se, že si udělám validní web (pokud se mi to podaří :D) můj původní web jsem úplně smazal :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 18:32
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 18:47

Tak jsem to myslel - vem si můj základ - a na to bal...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 18:47
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 20:58

ok musim ti dát da pravdu, že ten můj web je sice možná po grafický stránce dobrej, ale po kódový stránce hroznej :D (validátor mluví za vše :D)

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 20:58
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 21:15

Ale ani grafika - to snad sám vidíš. Jako černý web - kdyby jsi to měl o tmě... :) Ale celkově... Ne, že bych byl graficky nadaný - s tím i já problém mám, ale toto... :)

Jinak - kdyby se jendalo o vynechané, zapomenuté či tak. Ale ty tomu vyloženě nerozumíš a to mne právě zaráží... Vždyť to není nic těžkého. Hlavička, tělo a to v html. Jenže ty buď uděláš více body/head, nebo naopak žádné, atd... Prostě vuběc nevíš která bije. Čily - jak ty to děláš? :)

Jak jsem psal - zkus prvně něco malého - kde půjde jen o obsah... Aby jsi dodržel tu základní HTML5 sestavu. Pak to rozšiřuj a až pak dělej něco složitějšího...

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:15
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 21:23

ale já jsem měl na mysli můj web (www.bertuvweb.8u.cz) :D

určitě budu dodržovat sestavu HTML 5 (to bude pro mě teď primární) ale jelikož tam chci dát taky nějakej ten PHP script, tak musim použít .php

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:23
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 21:33

Ani ten se mi nelíbil... :) Hele - zrovna mám hec - tak schválně, jestli smaži svou černou skvrnu - design...

Zase tě něchci nad míru urážet - šlo mi jen o uvědomění si, ať nedopadneš jako "zpěváci", co na to přišli až v SuperStar...

Editováno 26.2.2013 21:34
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:33
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
albertpatera:26.2.2013 21:34

jakou černou skvrnu?

neboj nedopadnu, já nejsem mamyšlenej...a chci se zlepšovat a ty jsi mi trochu i dopomohl k tomu, protože jinak bych psal weby úplně špatně...teď jsem se koukal do validátoru jak moc je můj web validní a je tam 1 Erorr a 4 varování (což je dost úspěch)

Editováno 26.2.2013 21:40
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:34
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 21:35

Design. (Upraveno - nějak se mi nashromážndilo moc ofensivy.)

Editováno 26.2.2013 21:36
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:35
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
albertpatera:26.2.2013 21:41

jj

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:41
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 21:45

super - docílil jsem zatím částečný validity mýho wemu, ikdyž tam zatim žádnej obsah není (http://validator.w3.org/check?… ale to uspokojení, že můj web je částečně validní mi dodává uspokojení :-)

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:45
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Зайчик:26.2.2013 21:46

Já nechci být nějak na tebe hrubej nebo tak, ale takový záchvat jsem dlouho nedostal. Opravdu si myslíš že ten design je dobrý? Vsadím se že si nad ním nestrávil více jak 30min a i to je podle mě přehnané číslo. S aplikaci photoshop vůbec, ale vůbec neumím a design také neumím, malovat umím tak barák jedním tahem, přepravky s chlebama, různé druhy ryb co vypadají jako trojúhelník a uprostřed je smajlík a kolečko. Představivost nemám jako "designer" vůbec žádnou a cokoli namaluju vypadá jako chleba nebo trojúhelník, ale za 30min udělám 100x lepší design. To je takový problém si s tím chvilku hrát? :) A pomaličku si pak zkusit nakódit třeba portfolio pomalinku ale jistě a dobře? :)

Co se týče nápadu, nehrnul bych se do ničeho většího podle mě jsi úplně na začátku.
Pár návrhů co by sis mohl zkusit.

  • portfolio
  • nějaký pěkný jednoduchý web o nějakém koníčku nebo hře
  • nějaká oblíbená kapela?

Předem říkám na nějaký vyhledávač rovnou zapomeň a smaž ho nebo jak říká Kit. Udělej si to pro sebe naházej si tam nějaké odkazy, které často používáš, ale nedávej to sem. Zkus si udělat něco jednoduchého v html a pak nám to ukaž, potom si to samé zkusíš napsat v php.

Pěkně krůček po krůčku... :P

Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:46
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Зайчик
albertpatera:26.2.2013 21:52

no máš pravdu....musim přiznat, že ten vyhledávač byl úlet :D, designem sem se moc nezabejval, to máš pravdu, protože nejsem na svym počítači a tak tady nemám dostatečný nástroje :P, ale máš úplnou pravdu

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:52
Avatar
Зайчик
Člen
Avatar
Odpovídá na albertpatera
Зайчик:26.2.2013 21:52

Já vím, snažím se pomoct, tak si zkus něco malinkého napsat a nežeň se tolik dopředu. ;)

Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:52
Коммунизм для нашего будущего!
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Зайчик
albertpatera:26.2.2013 21:56

jj ok asi máš pravdu, že se nebudu do ničeho velkýho hnát (radši si nakodoju web, kterej bude validní, než abych asi nakodoval něco velkýho a mělo to skoro přes 500 chyb :D

doteď jsem třeba nevěděl, že o nějakých html tagách, a nedeklaroval jsem tam vůbec nikde HTML :D

Editováno 26.2.2013 21:58
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:56
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 21:57

Zvláštní, že mně k dobrému programu, či webu stačí cokoliv typu Notepad... :) Dokonce by stačila HTML textarea... :) Pošlu ti ten hec - až bude koukatelný... :)

K té velikosti - třeba ten můj hec - jedná se o online knihu básní. (Pár jsem jich už napsal... :) )

Editováno 26.2.2013 21:59
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 21:57
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 22:01

jj tak jo (hele nevěděl jsem, že píšeš básně). Každopádně mě teď k psaní kódu bohatě stačí rozhraní endory, protože jak sem řikal, tak mám rozbitej noťas a o žádmyho portable editoru jsem zatim neslyšel :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:01
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 22:03

Jak píši - i v té textareře - ve které nyní píši tento příspěvek bych bez problému napsal pěkný web - víš co - zvýším level toho hecu... :)

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:03
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 22:09

ok....už se ti moc ale nedivim, že tě štvou ty špatný kódy :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:09
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 22:36

tyjo ty seš dobrej :D to já bych na to neměl nervy (tebe to očividně baví)

jo a k webu...konečně se zobrazila na mojím webu favicona - domnívám se, že je to i důsledek validity webu, ale nevim :D

 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:36
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:26.2.2013 22:47

teď koukám na to, jak může bejt hlavička krátká :D vlkastně tam může bejt jenom :
1) title
2) favicona
3) ceska k style.css

  • vyšlo mi to na 3 řádky a kód je zatím plně validní :D (předtim jsem to psal na Xrádků :D
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:47
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na albertpatera
matesax:26.2.2013 22:53

Což jsem ti vyčítal. Stačí definice charset. Ostatek je jen na tobě - styly, scripty a ostatní meta. Třeba klíčová slova atd.

Například JQuery - tahat tuto obrovskou "knihovnu" by se mělo promýšlet - nevyplatí se kvůli zjednodušení 3 řádků a já ji třeba nepotřebuji vůbec...

Editováno 26.2.2013 22:55
 
Nahoru Odpovědět
26.2.2013 22:53
Avatar
burdacz
Člen
Avatar
burdacz:27.2.2013 8:53

Nechci být "rejpal", ale i já jsem udělal hezčí stránku za domácí úkol za 3 dny.. (plně validní - nevěděl jsem to ze začátku a pak jsem měl na každé stránce 100 chyb +) Nicméně na validnost se podle mě můžeš vykašlat .) Je to jenom o tom, aby všem prohlížečům jel ten web stejně což se dá splnit i bez nějaké validace, kterou nedodržuje snad ani výše zmiňovaný google.. jen si stáhni do chromu validátor a zajdi třeba na youtube :)

Nahoru Odpovědět
27.2.2013 8:53
,,Musíte v něco věřit: v instinkt, osud, život, karmu, cokoliv."
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na burdacz
matesax:27.2.2013 9:35

Nesymsl - na validitě záleží. Pokud jsi líné *** tak buď, ale nemanipuluj se začátečníky. To, že ti něco ještě proleze nějakým nejnižším limitem ti umožňuje přežívat, ale ne žít... Atd. - je snad jasné, že na nevalidní stránku ti nepoleze tolik lidí jako na validní. Jelikož plácáš nesmysly - nevalidní stránku ti právě každý browser schroustá jinak - každý řeší problémy s validitou po svém...

 
Nahoru Odpovědět
27.2.2013 9:35
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
Kit:27.2.2013 9:43

Pokud se používá v PHP ten správný šablonovací systém, tak výstupní stránka je validní skoro vždy. Napsat v něm nevalidní web se sice dá, ale není to tak jednoduché.

Nahoru Odpovědět
27.2.2013 9:43
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
matesax
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Kit
matesax:27.2.2013 10:05

"Pokud se používá v PHP ten správný šablonovací systém"

O tom se tu nebavíme - vždyť on nezvládá ani HTML - jak by mohl zvládat PHP?

 
Nahoru Odpovědět
27.2.2013 10:05
Avatar
albertpatera
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na matesax
albertpatera:27.2.2013 11:19

no já php trohcu zvládám a umím vytvořit jednoduchou databázi

 
Nahoru Odpovědět
27.2.2013 11:19
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Tato diskuze byla označena moderátorem jako nekonstruktivní a myslíme si, že nemá pro veřejnost příliš vysokou hodnotu. Členy můžete samozřejmě stále oslovit soukromě a to formou zpráv nebo chatu.

Zobrazeno 50 zpráv z 94.