Diskuze: integrace komponent v GUI - NetBeans - zkušenosti z praxe
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 7 zpráv z 7.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Možná na to jdu špatně, tak mě oprav jestli se to dá udělat
jednodušeji. Potřeboval jsem @Override
public void paintComponent(Graphics g), protože na JPanel dělám nějaké
kreslení. Nevěděl jsem jak přepsat metodu pro JPanel, který mi udělá
návrhář, takže jsem to vyřešil tak, že si dělám Panel za běhu a
postavil jsem GUI celé ručně, abych to pohodlně vložil. Takže není
podmínkou aby JPanel vznikal za běhu, ale primárně potřebuju mít možnost
od něho dědit. Googlil jsem o 106, ale prostě jsem to nikde nenašel.
Jo aha, to já jsem to pochopil špatně. Otázka je jestli na ten panel chceš pak ještě dávat i nějaké jiné komponenty a nebo na něj jenom kreslíš. Pokud jenom kreslíš tak můžeš nechat IDEčkem vygenerovat pomocí 'New File' JPanel Form a v něm pak ručně přidat vlastní implementaci paintComponent(Graphics g). Takto vytvořenou komponentu pak můžeš přetáhnout do návrháře a umístit ji kam chceš v nadřazeném kontejneru (předpokládám, že tam máš nějaké hlavní okno JFrame kam ten panel chceš dát).
Prosímtě mám problém s tím přetažením do návrháře jak píšeš. Vygeneroval jsem si JPanel, přepsal mu co jsem potřeboval, potud dobrý. Ale ať zkouším tahat MujJPanel kamkoli tak buď nejde přetáhnout nebo když jsem ho dával do MujJFrame tak se objeví blabla ... class cannot be find a že musí být zkompilovaná atd. Můžeš mě prosím navést ještě jak se dělá to přetažení do návrháře. Protože tak jak jsi to popsal by to řešilo můj problém. Dík moc.
Tak vždyť sám píšeš co potřebuješ udělat Zkompiluj ten tvůj JPanel a hotovo:) Pravým tlačítkem na něj klikni v Projects okně a dej Compile.
Zobrazeno 7 zpráv z 7.