Diskuze: Java odpočet času
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 14 zpráv z 14.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Takový jednoduchý řešení mě napadá, že při startu si do proměnné uložíš aktuální hodnotu milisekund, které uběhly od r. 1970, na internetu jsem se dočetl, že ta funkce je taková:
Date.getTime()
No a při zastavení odečteš od aktuálního počtu ms tu proměnnou a získáš hodnotu, která za ten časový úsek uběhl (samozřejmě v milisekundách)
Jakým způsobem určuješ, že dochází k tomu opožďování? Swingový Timer je asi nejhorší možná volba, o něco lepší je java.util.Timer a TimerTask. Případně normální smyčka a Thread.sleep(1) by se možná taky dalo použít. Na určení jak dlouho trvalo spuštění nějakého kusu kódu se obvykle používá něco takového:
long startTime = System.nanoTime();
...nějaký ten kód...
long endTime=System.nanoTime();
System.out.println("Trvalo to: " + ((endTime - startTime)/1000000) +" ms");
Super díky, takže je lepší použít nanoTime() než currentTimeMillis()?
A ještě nějaký nápad jak docílit, aby se to každou tedy milisekundu vypisovalo na JLabel?
Příklad:
Chci docílit, aby uživatel klikl na tlačítko do 5ti sekund, a aby viděl na
JLabelu kolik mu ještě zbývá času v ms.
nanoTime() je prostě přesnější.
Docílit toho aby se každou milisekundu vypisoval zbývající čas na JLabelu je docela prosté, udělej si Runnable který bude toto vypisování zajišťovat:
Runnable update = new Runnable() {
@Override
public void run() {
//tohle se bude spouštět každou milisekundu, takže tu dej odpočet, a pomocí
//setText na JLabelu nastav text s aktuální hodnotou toho odpočtu a odečti jedna
}
};
a pak tento Runnable předhoď timeru z java.util.Timer
Timer timer = new Timer();
timer.schedule(new TimerTask() {
@Override
public void run() {
update.run();
}
}, 0, 1);
timer.shedule má v tomto případě tři parametry, první je TimerTask, ten akorát volá předtím vytvořené Runnable, takže co se má vlastně dělat ve stanovený čas, druhý je za jak dlouho to chceme nastartovat takže 0 pro okamžitě, a poslední je perioda v milisekundách.
Ten odpočet myslíš jako TIMEOUT - 1 nebo pomocí System.nanoTime()? Když použiji první volbu, tak se čas opožďuje, stejný výsledek jako použití java.until.Timer.
Zatím nepřicházím na řešení s nanoTime()
Vyřešeno, už je to přesné.
jLabel1.setText(String.valueOf((timeout-(endTime - startTime) / 1000000)));
Díky moc za pomoc!
Ještě bych tedy potřeboval, jak ten čas po uplynutí timeout zastavit. Klasické .stop() jako swingovský Timer utilovský nemá.
Ok, stačí použít jednoduchá podmínka, po uplynutí času, aby se na JLabel vypsalo něco jiného
Ano a znovuspuštěný v již spuštěném programu provedu jak?
Prostě vytvoříš nový Timer, jak je Timer jednou canceled tak už ho znova použít nemůžeš.
Zrovna jsem teď na to přišel.
Díky moc za pomoc a vysvětlení
Zobrazeno 14 zpráv z 14.