Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Java. Zároveň využij akce až 80 % zdarma při nákupu e-learningu. Více informací:

Diskuze: Machr na algoritmy - Čtverec, kruh a čára

Aktivity
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:13.8.2013 10:10

Vítejte v programátorské minisoutěži na tento týden, kde se hraje o modrou placku "Machr na algoritmy" a samolepky. Cílem soutěže je si potrénovat programátorské myšlení na jednoduchém grafickém programu. Můžete si případně vybrat alternativní placky (Machr na efekty, Machr na Javu a podobně).

Program bude kreslit na plátno (bude se jednat o formulářovou aplikaci) a to následující 3 tvary: čtverec, kruh a čáru. Program však smí používat pouze metodu k položení pixelu. Vykreslení čtverce je triviální, kruh je také jednoduchý a k čáře můžete použít algoritmus Bresenham - http://en.wikipedia.org/…ne_algorithm, stačí v jeho úplně základní verzi.

Soutěž není omezena na žádný jazyk, ale pokud to uděláte v něčem obskurním, odevzdejte spolu s aplikací binárku, abych to vůbec spustil :)

Čas je do neděle 18.8. do 15:00.

Odpovědět
13.8.2013 10:10
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
vodacek:13.8.2013 10:48

kdo to mohl vymyslet... to je děsný todle

 
Nahoru Odpovědět
13.8.2013 10:48
Avatar
Kit
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na vodacek
Kit:13.8.2013 10:57

Udělej si želvičku.

Nahoru Odpovědět
13.8.2013 10:57
Vlastnosti objektů by neměly být veřejné. A to ani prostřednictvím getterů/setterů.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na vodacek
David Čápka:13.8.2013 11:12

Musel to být opravdu osel :P

Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:12
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
vodacek
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na David Čápka
vodacek:13.8.2013 11:14

no to teda!

 
Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:14
Avatar
Luboš Běhounek Satik:13.8.2013 11:38

A co se hodnotí? Aby to nebylo jen o zkopírování kusu kódu z internetu :)

Btw Bresenham se dá použít i na kruh ;)

Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:38
https://www.facebook.com/peasantsandcastles/
Avatar
Michal Žůrek - misaz:13.8.2013 11:50

a co to má dělat? :D Jak to má kreslit? to si má vybrat náhodnou souřadnici středu a tam to vykreslit? Nějaký ukázkový obrázek výsledku?

 
Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:50
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Luboš Běhounek Satik
David Čápka:13.8.2013 11:57

Jestli to někdo zkopíruje, tak to samozřejmě nejsem schopen zjistit. Soutěž je od toho, aby si členové devbooku vyzkoušeli něco, co ještě neznají :) Neočekávám velkou účast kvůli prázdninám, proto jsme dali něco jednoduššího. Kdyby se toho náhodou sešlo hodně, tak se bude hodnotit jak jsou algoritmy propracované.

Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:57
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
David Čápka:13.8.2013 11:58

Ukázka výsledku by byl čtverec, kruh a čára, asi si to dokážeš představit :) Můžeš je nakreslit kam chceš, jde o ten algoritmus.

Nahoru Odpovědět
13.8.2013 11:58
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Michal Žůrek - misaz:13.8.2013 12:00

aha takže jeden čtverec, jeden kruh a jednu čáru.

 
Nahoru Odpovědět
13.8.2013 12:00
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Nahoru Odpovědět
13.8.2013 12:01
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
Michal Žůrek - misaz:14.8.2013 14:12

tak dneska k večeru jedu pryč, tak jsem si pospíšil a dávám to ZDE už teď.
http://uloz.to/…vary-1-0-zip

// kdybych nějakou zvláštní (hodně zvláštní) náhodou vyhrál, tak placku algoritmy už mám, když tak chci javu, adresu snad někdo máte.

 
Nahoru Odpovědět
14.8.2013 14:12
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Michal Žůrek - misaz:14.8.2013 14:13

a já hlava děravá i zde zapoměl screenshot hned k prvnímu příspěvku.

 
Nahoru Odpovědět
14.8.2013 14:13
Avatar
Ondrca
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Michal Žůrek - misaz
Ondrca:14.8.2013 14:29

Kdyz kliknu na ulozit tak napisu jmeno soubouru, ale .png si tam musim dopsat sám.
Mohl bys to trochu předělat :).

Editováno 14.8.2013 14:29
Nahoru Odpovědět
14.8.2013 14:29
Zase jsem o něco chytřejší
Avatar
Odpovídá na Ondrca
Michal Žůrek - misaz:14.8.2013 15:16

takže ve verzi 1.1 je to opraveno http://uloz.to/…vary-1-1-zip

 
Nahoru Odpovědět
14.8.2013 15:16
Avatar
Jan Vargovský
Tvůrce
Avatar
Jan Vargovský:14.8.2013 17:24

Vadí místo čtverce obdelník a místo kruhu elipsa ? Je to závislé na tom jaké body jsou zvoleny.

 
Nahoru Odpovědět
14.8.2013 17:24
Avatar
GreenMan
Tvůrce
Avatar
GreenMan:14.8.2013 18:33

Tak som to skúsil v HTML5 canvase. Nečakal som že ma to tak bude baviť, najväčší problém bolo vymyslieť kruh, nakoniec som sa na náročnosť vykašlal :D Celkom ma to nažhavilo na analytickú geometriu čo budúci rok berieme. http://draw.greenmanov.net/

Nahoru Odpovědět
14.8.2013 18:33
Zelená zostane zelenou, aj keď na ňu vyleješ modrú. - Satik64
Avatar
GreenMan
Tvůrce
Avatar
GreenMan:15.8.2013 1:45

Tak som ešte pozmenil spôsob vykresľovania kruhu, na niečo čo sa mi páčilo viac a namiesto toho, aby som plochu mazal tým, že vykreslím vlastný čierny obdĺžnik o jej veľkosti (čo trvalo celkom dlho), som použil funkciu na mazanie a tým zrýchlil možnosť dynamickej zmeny obrazcov.

Nahoru Odpovědět
15.8.2013 1:45
Zelená zostane zelenou, aj keď na ňu vyleješ modrú. - Satik64
Avatar
martinsakra
Tvůrce
Avatar
martinsakra:17.8.2013 20:46

Tady mám exe pravděpodobně finální verze kreslítka :D
kvůli elipse jsem musel vytáhnout rok staré poznámky ze školy a i tak to málem nebylo ono ;)

https://mega.co.nz/#!eJlkEJJR!BGWC6ic6-MuIBT1xS3KMr3W9KIkOswkC9mtQ1CT7UWU

Jediný problém je rychlo vykreslování velkých ploch (tj vyplněný čtverec) ale úzké hrdlo je při vykreslování ne v počítání.
Pokud se vám zdá že je to na pixely nějaké velké jsou to 3x3 čtverce :D (WPF nemá čistě kreslení pixelů)

Editováno 17.8.2013 20:46
Nahoru Odpovědět
17.8.2013 20:46
Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote.
Avatar
hynekdav
Člen
Avatar
hynekdav:18.8.2013 14:52

Tentokrát už se konečně zúčastním. :)
http://uloz.to/…G/shapes-zip

Nahoru Odpovědět
18.8.2013 14:52
Cathedra mea, regulae meae.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:18.8.2013 16:52

Ještě sem pošlu odkazy do mi přišly do PM, ať je to vše u sebe:

Luboš Běhounek Satik - https://www.dropbox.com/…Kresleni.zip
Jan Vargovský - http://leteckaposta.cz/904504088

Nahoru Odpovědět
18.8.2013 16:52
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
David Čápka:18.8.2013 17:06

Ze zdrojáků je vidět, že jste si s tím všichni pěkně vyhráli, z čehož mám ohromnou radost :) Jelikož se soutěže účastnil i Saťas (jeho dílo viz komentář výše), musím najet na algoritmus "Dej to Satikovi a pak ještě někomu".

První placku tedy získává zdejší machr Luboš Běhounek Satik, který si s nimi asi doma tapetuje :D Jeho objektový kód umí velmi rychle vykreslovat gradientní kruhy, čáry a dokonce i valící se koule :)

Všechny programy, které dorazily, vypadají slušně, je v nich většinou vidět optimalizace a dělají to, co mají. Co se týče zajímavých funkcí a návrhu se nejdále dostal martinsakra, který implementoval i antialiasing. Získává tedy placku :) Prosím x do PM jakou chceš :)

Všem děkuji za účast a budu se těšit u další soutěže, určitě dáme někdy zas něco podobného, vidím, že grafické algoritmy vás baví :)

Nahoru Odpovědět
18.8.2013 17:06
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 22 zpráv z 22.