Diskuze: Pár rad do začátků
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zdravíčko. přiznám se, že s Javou FX zatím nemám moc zkušeností, jen
vím, že tato edice má specifické vlastnosti pro tvorbu GUIčka.
Jinak jednoduchou hrou (pac man, tetris, solitaire, super mario apod.) začínal
asi každý programátor. Je to dobré, že si na tom můžeš vyzkoušet
všechny vlastnosti OOP a čím víc budeš hru rozšiřovat, tím víc se
prokoušeš do znalostí programování.
K té první otázce: jako vždy, i tebe odkážu na knížku Rudolfa
Pecinovského - Myslíme objektově v jazyku Java 5 nebo 6 (ne 7!! to už je pro
pokročilejší)- http://www.grada.cz/…iha/katalog/
Nenech se odradit tloušťkou knížky. Není to nalívárna pouček od 1 až po
600 stránku!! Knížka je tak tlustá, protože jednak popisuje kód programů,
na kterých tě zaučí, řádek po řádku a hlavně se snaží do podrobna
vysvětlit naprosté základy programování. Když si tu knížku tak 3x
projdeš (málo kdo vše pochopí zcela správně hned na poprvé) tak ti
garantuju, že jsi pokročilý programátor (otázka ale je, jestli do toho
chceš i něco investovat - zrovna na tomto odkazu ta knížka stojí 700,-.
sice se dá půjčit i v mnoha knihovnách, ale věř, že i když už se
považuju za trošku pokročilého progamátora, vždy ji mám po ruce. Hodí se
z ní spousta věci;) )
Abys měl představu, jak by ses asi vyvíjel.... V té knížce se naučíš
kreslit obrázky na plátno, pochopíš, jak se počítač chová a začneš
třeba tím, že si nakreslíš stromeček a ten budeš učit moc moc moc
vlastností. Potom si můžeš sám třeba experimentovat (např. já jsem
úplně na začátku vytvořeil jednoduchý domeček, ve kterém jsem na
tlačítko rozsvítil a zhasínal okýnka nebo jsem udělal kouř z komína:)
)
Dokonce na konci první části knihy (sice je to cca na 300 stránce:D) už
budeš dělat něco, co dělají skuteční programátoři. Ruda připravil
jednoduchou hru - parkování UFO a ty musíš doplnit část kódu tak, aby to
fungovalo. Takhle to je i v praxi. Málo kdy programuješ program od 1. do
posledního řádku. Většinou to je tak že se na projektu podílí třeba 10
programátorů na jedné části a na tobě bude naprogramovat a pěkně
ošetřit třeba jen jednu metodu. + se v té knížce seznámíš se všemi
základními pojmy (dědičnost, polymorfismus, objekt, třída, instance at.
atd.) No a potom si třeba sám od sebe vymyslíš x dalších projektů
(pexeso, vláček a různé další blbiny. Já osobně se nechával většinou
inspirovat staršími NES hrami:D)
A k té druhé otázce.... odkážu tě na poměrně dlouhé vlákno, kde
jsem si dobře zaspamoval. Pročti si to;) http://www.itnetwork.cz/…71b565adee26
Někde v půlce vlákna jsem popisoval, co všechno je potřeba znát a umět a
hlavně jak se chovat, aby tě přijali;)
Můžeš být programátor a pamatuj si, že každý musí někdy začínat. Někdo začne na základce a má na to tak dobrou hlavu, že na sřední si dělá už vlastní zakázky. Někdo po střední teprve zjišťuje, jaký ITák by z něho vlastně měl být. Záleží vždy jen na tobě, na tvé práci, na tvém zájmu a hlavně na tom, jakou máš chuť. Pokud bys chtěl být porgramátor jen z toho důvodu, že se v tomto oboru točí velké prachy, ale dělal bys proto jen to, co by ti řekl šéf, tak se obávám, že tě nikde ani nevezmou:(
Jo a ještě k té tvé otázce, jestli se hry programují pomocí textu.
Takové ty hry, které znáš (wow, mafia2 apod.) tak to se pochopitelně
nemůže programovat textem:D:D:D to by z toho každého jeblo:) ale i když
přesně nevím, jak to bylo, tak osobně si myslím, že by to mohl mít
blizzard rozvržené třeba tak, že dejme tomu vyhradil 500 lidí na tvorbu
jedné postavičky. Z toho bylo dejme tomu jen 100 lidí, kteří neumí
programovat, ale udělají nějaký nakreslený návrh, jak má postavička
vypadat. dalšch třeba 250 lidí jsou grafici, kteří v nějakém softwarovem
studiu tuhle postavičku zmodelují a namodelují třeba pohyb jejich rukou a
tak (já třeba mám malou zkušenost se Cinema 4D - řekl bys třeba, že tohle
je přes počítač?:) (mrkni na tu animaci na konci - https://www.youtube.com/watch?…). No a třeba 150
programátorů, tak programují vlastnosti té postavy (kdy je mrtvá, HPčka,
spelly, když se posune, tak na jkou souřadnici jde, při stisku dalšího
tlačítka vytáhne tu a tu zbraň atd. atd.)
Pochopitelně to nemůže být jenom 500 lidí:D to je jen takový příklad pro
představu. Co jsem slyšel, tak dokonce blizzard na vývoj world of warcraft
zaměstnává okolo 2 000 000 lidí:) taky proto je to nejhranější hra na
světě. No ale třeba takové ty hry na hry.cz, super hry atd. tak to se
většinou dělá přes javu (dokonce i android hry). Proč právě Java?
protože Java je multiplatformní a hybridní jazyk, tzn. že ji prostě
můžeš spustit naprosto na všech počítačích i na jakémkoliv
prohlížeči (a právě proto je Java od roku 1997 jazyk číslo jedna:) jen
malá poznámečka:) java se narodila v roce 1995:) )
Takže sice si na hrách zkoušej různé metodyky a praktiky, ale spíš počítej, že bys v budoucnu jako Programátor programoval funkci v nějakém programu, kde by ses vůbec nesetkal s žádným GUIčkem.
Perfektní tohle vypadá jako odpověď jakou jsem potřeboval. Uvidíme co z toho vznikne.
Zobrazeno 4 zpráv z 4.