Diskuze: studium Javy
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 12 zpráv z 12.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
0,5% zápisků a čtení, 99,5% programování. Nejen u Javy, ale v jakémkoli jazyce. Praxe je vědění (samozřejmě praxe stojící na solidních teoretických základech).
Kdyz budes jen programovat a nebudeš cist jak to dělat správně, tak ti je těch 95,5% praxe k ničemu. V IT už dávno neplatí, ze funkcnost programu je nejdůležitější kritérium. Je to 50:50.
Říkám, že praxe musí stát na teorii. Ta by ale měla žrát mnohem méně času. Vždy je lepší algoritmus vymyslet sám, než si v knize přečíst, jak to udělat.
Nevím, jaký algoritmus máš na mysli, ale ujišťuji tě, že ty algoritmy vyvíjely třeba kolektivy lidí a to dost dlouhou dobu. Existují best practices, které si programátoři předávají, aby mohli místo vynalézání kola dále zlepšovat náš obor.
"Proč sis ode mě nenechala pomoct?"
"Je přece uspokojivější, když řešení naleznu sama."
"Ale není to efektivní!"
Menší rozhovor mezi "vědcem" a "mimozemšťankou" ze seriálu Stargate.
Možná trochu patetický
příklad, podle mě ale skvěle vystihuje situaci.
Samozřejmě při vývoji algoritmů programátor neustále hledá postupy, kterých by mohl využít ve svůj prospěch. Tím zvyšuje vlastní znalosti. Pozdější algoritmy, které vymýšlí, jsou už jen směsící všech znalostí (algoritmů ostatních), které nasbíral za svou praxi.
Abych to shrnul: existují dva způsoby, jak se naučit programovat. První
je bichlovat si teorii a algoritmy, prověřené způsoby atd. Tento způsob je
samozřejmě efektivní, nijak ale nerozšiřuje kreativní myšlení
programátora (a přiznejme si, koho by to bavilo). Druhý je praxe.
Programuješ, dokud se to nenaučíš, přebíráš teorii ze samotné praxe (a
třeba i ze stackoverflow .
Neefektivní, ale pro mysl a pozdější praxy více než uspokojivé.
Říkal jsi, že bys tyhle dva způsoby rozdělil poměrem 50:50. Stojím si za tím, že by touto metodou programátor nabral jen to špatné, co se ve výše popsaných metodách nachází. Viděl jsem takových lidí spoustu...
Každopádně to bude asi jen můj názor.
Programování školím, studoval jsem ho na VŠ a profesionálně se jím živím. Nevím, jaké máš ty zkušenosti, ale přijde mi divné, že bys dospěl objektivním způsobem k úplně opačnému názoru. Diskutovat s tebou dále nebudu, jen jsem chtěl vyvážit ten nesmysl s poměrem 95,5 : 0,5.
To, že se profesionálně živíš programováním přece neznamená, že
tvůj názor je ten správný. Takových lidí je mraky. Každopádně taky jsem
nijak nechtěl odběhnout od tématu, omlouvám se.
O tom co dělám jsem se zmínil proto, že jsem doufal, že také něčím podložíš kontroverzní názory, kterými se tu oháníš. V profilu máš student, předpokládám, že střední školy, tam jsi dost možná nejlepší ze třídy. Až přijdeš na VŠ nebo do práce, tak přijdeš na to, že ty nejsi nejlepší na světě, ale existuje spoustu lidí, mnohem a mnohem chytřejších než jsi ty a dojde ti, že je dobrý nápad začít se zaobírat teorií, kterou napsali. Nebo ti to nedojde a využijeme toho my, kteří také nejsme nejchytřejší, ale díky nějaké pokoře dokážeme vyboostovat naši produktivitu o stovky procent tím, že budeme stavět na poznatcích ostatních.
znamená to však, že o tom něco ví a protože školí, ví jak je asi nejlepší se učit, že? Přeci nezačneme (jako začátečníci) psát firemní extra komplexní informační systém, protože je to "praxe".
99,5 % to fakt není.
Pro me byl nejvhodnejsi vyukovy nastroj si koupit knihu, ktera obsahovala
nekolik projektu. Pri docteni nekolika kapitol si mel dokonceny projekt, program
mi fungoval -> dobry pocit z uspechu Jakmile jsem knihu docetl vymyslel jsem si projekt, ktery zahrnoval
informace z knihy a tim sem si zopakoval a zapamatoval techniky programovani,
ktere kniha popisovala.
Já bych se chtěl vyjádřit k těm zápiskům - ano rozhodně si nějaké poznámky dělej. Ani ne tak u učení se samotného jazyka, to je ta primitivnější část (zapamatovat se jak se v tom konkrétním jazyce dělají cykly, podmínky atd. je brnkačka), ale potom později, až budeš ovládat všechny konstrukce jazyka samotného, tak postoupíš do fáze učení se různých frameworků, knihoven, budeš studovat cizí zdrojáky, aby ses dozvěděl jak to či ono udělal někdo jiný a tehdy se ti vedení si poznámek bude hodit moc. Já na tohle používám Evernote, ale možností je celá řada.
Zobrazeno 12 zpráv z 12.