Diskuze: Začátky
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 9 zpráv z 9.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí Java, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Vytvorit 3D hry neni jen o znalosti javy. Samozrejme musis na to umet zakladni konstrukce a par nejpouzivanejsich trid, treba kolekce ti hodne prace usnadni. Ale pokud chces umet udelat 3D hru, budes muset ovladat na vysokoskolske urovni matematiku a hlavne plne chapat prace s maticemi. U komplexnejsich her i fyziku. Budes muset vedet jak to vsechno v grafice funguje, na co slouzi 4. rozmer W. Co jsou to vertexy atd. Budes muset ovladat OpenGL, pokud budes chtit modernejsi veci tak i jeho jazyk GLSL. V jave je pro okno a funkce OpenGL wrapper znamy jako LWJGL. Existuje framework libGDX, ktery ti poskytuje spoustu utilitek, ktery by jsi si jinak musel sam napsat, ale neni na skodu to napsat sam, aspon vis jak to funguje. Pak je jeste engine JMonkeyEngine 3. JME3 jsem nikdy nezkousel a libGDX jsem mel jen jednou a to jsem s javou zacinal takze jsem tam toho moc neudelal, ale uz jsem se k tomu nikdy nevratil, radsi si pisu vse sam.
Na 3D grafiku a hry vubec uz dnes existuje spousta frameworku, takze pokud
nebude pouzivat ciste OpenGL (nepredpokladam, ze by v Jave pouzival DirectX ), ale nejaky vykreslovaci engine
(coz doporucuji nez se naucis zaklady) - ktery treba umi nacitat modely,
zobrazovat je a ma nejakou zakladni obsluhu scene graphu, tak mu bude stacit i
stredoskolska matematika.
Jak je to u Javy nevim, ale treba u C# jsem pouzival pred nejakou dobou engine, kde jsi jen do sceny vytvarel uzly, tem jsi nastavil model, ktery se ma vykreslovat, uzly jsi mohl ruzne veset na sebe a pak jsi jen tem uzlum nastavoval pozici, rotaci, zvetseni apod, na to vetsinou bohate stacila stredoskolska matika.
Díky.
Udělej si nejdřív 2D hru, teď dělám s jedním žákem 2D RPG a dělá se to úplně samo a kreslení je dost rychlé v běžném SWINGu, není ani potřeba framework. Na 3D hry je pak např. libGDX.
GDI stačí i na jednoduché 3D hry - viz volfijrok
nemusis si nic navic stahovat a instalovat. Swing starne a nahrazuje ho JavaFX ktera umi i 3D - http://learnjavafx.typepad.com/…with-javafx/
Vzhledem k tomu že se z celého SWINGu používá jen Graphics, tak by to nemělo být těžké převést. Také se na to chystám, potom to sem hodím.
Zobrazeno 9 zpráv z 9.