Sand Game 2
Sand Game 2 je tvořivá hra typu falling-sand, ve které máte k dispozici elementy a prázdné plátno, a je jen na Vás, jak si s nimi pohrajete.
Ovládání
Nanášení elementů
Jednotlivé elementy (popř. efekty ovlivňující elementy) jsou na plátno nanášeny pomocí štětců. Štětce jsou vybírány příslušným tlačítkem v seznamu po levé straně plátna. Tvar a rozměry štětce je možné nastavit v menu > nástroje.
- levé tlačítko myši – aplikuje primární štětec
- pravé tlačítko myši – aplikuje sekundární štětec
- shift – současně s levým nebo pravým tlačítkem myši nakreslí přímku
- ctrl – současně s levým nebo pravým tlačítkem myši nakreslí obdélník
- alt – zabraňuje překreslování stávajících elementů; funguje i v kombinaci se shift nebo ctrl (alt gr)
- prostřední tlačítko myši – funkce kapátka – na levé tlačítko myši vybere štětec, kterým byl nanesen element na plátně (je-li k dispozici)
- prostřední tlačítko myši + shift nebo ctrl – plechovka
Šablony
Několik připravených šablon je v menu > nástroje. Levým tlačítkem se vybraná šablona umístí, pravým se proces umístění zruší.
Stejně jako šablony lze vkládat i uložené pozice.
Další nástroje
Různé nástroje pro úpravu plátna jsou k nalezení v menu > úpravy. Často používané nástroje mají přidělené klávesové zkratky.
Ukládání a načítání
Plátno je možné uložit jako:
- soubor s příponou .sgs – ukládání je řešeno formou serializace. Toto řešení s sebou ovšem nese nevýhody, jako větší paměťovou náročnost a občasnou nekompatibilitu mezi jednotlivými verzemi. Výhodou je, že je plátno zachováno přesně ve stavu, v jakém bylo uloženo.
- soubor s příponou .sgb – ukládají se pouze ID štětců, kterými byly jednotlivé elementy naneseny – vzniká tak jakási šablona, podle které se elementy příště nanesou. Kompatibilita s dalšími verzemi je zaručena.
Scriptování
Ke scriptování může být použit jednoduchý vestavěný editor. Tlačítko vyvolávající dialog s editorem naleznete v toolbaru.
Druhou možností je vytvoření složky scripts
uvnitř
složky, ve které byl program spuštěn. V případě jejího nalezení program
zobrazí celý její obsah v menu, odkud mohou být jednotlivé scripty
pohodlně spouštěny.
Nechte se inspirovat ukázkovými scripty.
Výkon
Plátno je rozdělené do tzv. chunků – čtvercových oblastí o rozměrech obvykle 20×20 bodů. Ty umožňují rozlišit oblasti, ve kterých se nic nehýbe / neděje a tyto oblasti jsou poté uspány a tak dochází k šetření výkonu. Cílem je tedy mít co nejméně aktivních chunků.
Díky tomuto rozdělení je možné mít např. obrovskou plochu písku, která v klidovém stavu nevyžaduje téměř žádný výkon.
Dalším faktorem ovlivňujícím výkon jsou rozměry plátna. Pokud budete provádět nějaké složitější operace nebo máte slabší počítač, tak je nezapomeňte zmenšit.
Při dodržení těchto zásad by hra měla být hratelná i na slabších PC.
Dodatečné informace
Ke spuštění je vyžadovaná Java 8u40. Hra se neinstaluje, ani v počítači samovolně nezanechává žádné soubory.
Repozitář se zdrojovými kódy: https://github.com/…/Sand-Game-2
Oficiální stránky: https://harag.cz/app/sand-game-2
Nástupce (Sand Game JS): https://harag.cz/…sand-game-js
Galerie





Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 291x (1.18 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Java