Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Vánoční adventura

Tak na téhle adventuře už pracuju dost dlouhou dobu, původně to měla být challenge, když jsem si 14 dní před Štědrým večerem řekl, že si pod stromeček nadělím adventuru. No, jelikož je léto, tak je jasné, jak to nakonec dopadlo. Zůstala mi "ležet na poličce" a neměl jsem sílu ji dodělat. Nakonec když jsem tu uviděl takovou soutěž, rozhodl jsem se dodělat ji. Nakonec se mi povedlo z původně velkého plánovaného příběhu udělat "pouze" 1. episodu, (protože dělat textury, zvuk, nápady je na jednoho člověka až až). Omlouvám se předem za příšerné textury (z mé ruky) a prosím o odpuštění za "dabing" (z... to je jedno). Hru si můžete vychutnat jak v české, tak samozřejmě i v anglické verzi.

Technika + ostatní perly

  • Hra je psána v Javě, jako grafický engine jsem použil nejrve "built-in JavaFX", což opravdu nešlo, a tak jsem přesedlal na povedený Slick2D (založený na OpenGL). Vyrobil jsem tedy nakonec svůj vlastní herní engine (jméno ani nevymýšlím) a k němu je připojená samotná hra.
  • Při vytváření hry jsem nakonec kvůli své lenosti musel udělat další program pro editaci hry. (Věci jako třeba pozice a textura itemů je obsažena v xml souborech a nikoli v source-codu samotném.)
  • Napsal jsem algoritmus pro pohyb figurky v lokaci (hledání cesty z bodu A do B), takže teď může hlavní hrdina procházet klidně bludištěm naprosto sám bez hráčova přičinění. A nebo taky obcházet stůl. :D
  • Hra obsahuje též známý dialog systém, kde může hráč vybírat z předem stanovených otázek a dozvídat se od ostatních postaviček o strašlivém Santově osudu.
  • Inventář se kroutí pod tíhou všech věcí, které by se mohli hodit.
  • Zachránit Santu lze buď ve 1280/720p nebo ve Fullscreenu.
  • Textury mají rozlišení 320/180p protože co je malé, to je hezké. (A možná taky proto, že na menším obrázku se toho dá míň zkazit.) (První verze hry byla v 160/90p)
  • Odhadovaná doba hraní (hodiny): 1+
  • Všechny textury jsou kreslené v GIMPu.

!Walkthrough - SpoilerAlert!

1. Úvod:

Hlavní hrdina se ocitá u sebe doma, ohřívá se u kamen. Jděte ven a třikrát klikněte na zamrzlou poštovní schránku. To hrdinu přesvědčí, že je nutno ji nějak rozmrazit. Jděte domů a seberte hrnec který je na kamnech. Jděte ven, otevřete Inventář (tlačítko 'I'), klikněte na hrnec a s ním na poštovní schránku. Otevřete schránku kliknutím, ukáže se dopis. Seberte ho. Klikěte na něj pravým tlačítkem v Inventáři. Ukáže se, že dopis je pozvánka na Santovu párty na Severním pólu. Karel neváhá a jede autobusem na severní pól.

2. Výpadek elektřiny

Ocitáme se na párty s hudbou, Santovými pomocníky i samotným Santou. Všichni se výborně baví, ale najednou výpadek. Klikněte do pravé části obrazovky a dostanete se před samotnou Santovu chajdu. Jděte do lokace vlevo. Je to autobusová zastávka. Pod značkou "BUS" seberte šroubovák. Nyní se vraťte zpátky k chajdě a klikněte na šipku nalevo od chajdy ukazující nahoru. Klikněte na elektrickou krabičku se šroubovákem. Karel odmontuje kryt a nahodí jističe. Konečně světlo.

3. Vloupání do Santovi kanceláře

Po nahození jističů můžeme konečně zpět do chajdy. Ale s hrůzou zjištujeme, že Santa není k nalezení. Mužeme si popovídat s pomocníkem, ale nic užitečného nám nepoví. Musíme tedy pomoci Santovi sami! Jděte ven z chajdy a nyní běžte do lokace napravo. Zde vidíme holou pláň a stopy saní ve sněhu, a kromě nich také Santovu čepici. Seberte ji (4x kliknout), v Inventáři na ni klikněte pravým tlačítkem. Santa měl v čepici klíč! Jaképak dveře otevírá? Jděte do chajdy a vedle reproduktorů jsou dveře do Santovi zamknuté kanceláře. Použijte klíč a odemkněte.

4. Copak je v kanceláři?

V kanclu nejrve prošustrujte poličky napravo. Seberte zde jednu knihu se symbolem. Otevřete ji (pravé tlačítko v Inventáři). Vidíme zde nějaké návody na výrobu dárků. Klikněte na šipku vpravo pro listování. Nalezli jsme návod na Quadracoptéru, kterou bychom se mohli dostat k Santovi. Stačí ji postavit. Budeme potřebovat 4 vrtule, motor, baterku a elektroniku. Nakonec seberte modrotisk z knihy založený na stránce s Quadracoptérou. Vratťe se do kanclu. A pokud vás rovnou nebacily větráky do očí, seberte je teď. A už máme 2 vrtule! Elektroniku stačí vyšroubovat z PC. Nakonec si prohlédněte podivné poznámky na Santově tabuli. Budou se hodit.

5. Kumbál

Z lokace párty jděte doleva. V rohu uklízí nějaký Santův uklizeč. Taky toho moc nenamluví. Vstupte do dveří napravo. V kumbálu nalézáme LUX a v LUXu je určitě motor! Seberte ho. Dále můžeme sebrat vojáčka, a 4 baterky z robota. (Nutno 4x kliknout). Jděte zpět. A kruci! Uklizeč není zrovna dvakrát šťastný z toho, že mu bereme LUX. A sebere nám ho. Budeme ho muset nějak přesvědčit, aby nám ho dal. Jděte z kumbálu do lokace vlevo. Kromě obrázku na stěně jsou zde jenom dveře do koupelny, otevřete je. Sakra, je zamčeno. Přes dveře se dozvídáme, že koupelnu obsadil nějaký pomocník co má na sobě mýdlo a koupelnu neopustí, dokavaď nebude téct zase voda.

6. Instalatér

Z lokace s jističem jděte vlevo. Ocitáme se v zadní části Santovo chajdy s garáží. Pokračujme dál, znovu doleva. Na další straně chajdy je patrný vchod do sklepa. Jděte tam. Jistě už vidíme, proč neteče voda. Musíme propojit trubku vedoucí z kotle s trubkou do koupelny. Nakonec nutno zapnout kotel, (aby se nám ohřála voda), a ventilem otočit. Konečně je Mýtko spokojen. Nakonec seberte schovaný větrák pod nádrží na vodu. Už máme 3!

7. Štastný uklizeč

Klikněte na dveře vedoucí do koupelny. Konečně je pryč a my můžem jít dovnitř. Kromě sprchového koutu, kterému se Karel rozhodně brání, je v koupelně také kartáček, seberte ho. Mohli bychom ho dát uklizeči, třeba nám potom vydá LUX. Sakryš, uklizeč by si přál, aby uklízel sám! Ale počkat, to by snad šlo. Zkombinujte kartáček s natahovacím vojáčkem a podejte mu ho. Za tento skutek můžeme konečně sebrat z kumbálu LUX.

8. Výroba Quadracoptéry

Zbývá nám ji vyrobit, ale kde? Garáž, synonymum skladu a rozhodně ne místo na auto, se přímo nabízí, ale jak se tam dostat? klikněte na "kalkulačku" vedle garážových dveří. Zjištujeme, že ať napíšem cokoliv nemá to šťávu, nevadí, baterky máme! Klikneme na spodek kalkulačky, odšroubujem kryt a šoupnem tam 2 baterky, a vida, funguje. Ještě ten kód. Teď si musíme vzpomenout na bílou tabuli v Santově kanclu. Poměr průměru k obvodu kružnice... to je přece PI, iracionální číslo s nekonečným zápisem. PI=3,14159265­35897932384..­.. naťukejte tedy 314159 a garáž je otevřená! Vstupte dovnitř, seberte zleva větrák a pojdmě Quadracoptéru vyrobit. Nejrve si vylepíme na stůl modrotisk, abychom věděli, jak ji sestavit. Teď zbývá vyložit všechen potřebný matroš na stůl (klik s věcmi na modrotisk). 4 vrtule, 1 motor, 1 elektronika a zbývá baterka, velká baterka. Tu vyrobíme spojením 2 baterek do jedné. Jakmile jsme vyložili i tuto velkou krásku, stačí kliknout na modrotisk. Napínavá černá obrazovka a... (dramatická pauza) máme Quadracoptéru!

9. Let

Seberte Quadracoptéru a vyložte ji v lokaci se stopami od saní ve sněhu. Všichni nám přejou šťastnou cestu. Nasedněte do Quadracoptéry, a šipkami navigujte směrem nahoru a potom doprava. A je tady chumelenice s koulemi, které rády padají za krk. Pozor na ně. Je nutno vydržet, než přestane sněžit. Huráá Přestalo. Karel letí vstříct Santovi a my si musíme počkat na novou episodu.

Hodnocení porotců

Aplikace byla vytvořena do soutěže ITnetwork summer 2017

Programátorská soutěž ITnetwork summer 2017 - Zdrojákoviště Java - Objektově orientované programování
  • David Čápka (10 bodů) - Halloween, programátorské vánoce, se kvapem blíží. Všechny známé vánoční postavy křepčí na diskotéce, tedy až na Washyho, který se rád koupe. Když Santa zmizí, diskotéka bez elektřiny a Washy bez vody vyvolají paniku. Pak je jen na nás, abychom vrátili vesmír do rovnováhy. Občas bylo trochu funky přeblikávání různých scén přes sebe, ale je to v Javě, to je samo o sobě velké plus. Vytvořil jsi plnohodnotnou adventuru včetně miniher, dabbingu, rozhovorů, hudby a vyzývavé obtížnosti. Nemohu dát jinak než 10 bodů.
  • Lucie Hartingerová (10 bodů) - Super voice-acting i další zvuky a hudba :-) Několik vět k jedné postavě nebo věci. Dobře vymyšlený příběh, hezky udělané lokace, super minihry! Trošičku byl problém se šipkami při změnách míst. Kód ke garáži mě rozsekal! Za ten bych ti skoro navrhla, ať se jdeš léčit :-D Řešení úkolů bylo místy náročnější a často jsme se někde zasekli. Jinak moc hezké :-)
  • Tomáš Bitter (9 bodů) - Dobrá pixel art hra, s hudbou, dokonce i mluvených slovem. Možná je to tím, že nejsem hráč adventur, ale docela mě frustrovalo, že jsem nevěděl, co mám dělat. Beru, že to má být humorné, ale například spojení zubního kartáčku a robota mě zrovna nenapadlo.

Galerie

Hra byla vytvořena v roce 2017.

 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 66x (24.98 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce Java

 

Všechny články v sekci
Zdrojákoviště Java - Objektově orientované programování
Článek pro vás napsal Matěj Černý
Avatar
Uživatelské hodnocení:
2 hlasů
Autor se věnuje programování v Javě, C++, zajímá se o OpenGL.
Aktivity