Diskuze: omezení duplicitního generování čísel
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí JavaScript, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj,
pokud se jedná o generování čísel bez následného obnovení stránky, pak
bych si udělal pole, kam bych si jednotlivá čísla postupně ukládal a při
generování nového zjišťoval, zda již není obsažené v tom poli.
Pokud by to bylo i s obnovením, dá se pro dočasné uložení použít např. localStorage nebo cookies.
Nějaký podrobnější popis? Zkoušel jsem to, ale nefungovalo mi to.
Mám:
var otazky=[otazka1,otazka2,otazka3,otazka4,...];
var odpovezene=[];
generování čísla
var nc1=Math.random();
nc1=nc1*25+1;
nc1=Math.floor(nc1);
setTimeout(otazky[nc1],1000);
co mám do kódu dopsat, aby to hodilo vygenerovanou otázku do pole odpovezeno a generovalo znovu?
Děkuji
PS: jedná se o generování čísel BEZ obnovy stránky
Ahoj, šlo by to nejak takto:
var otazky=[1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15];
var odpovezene = [];
var pocetOtazok = otazky.length;
// cyklus, ktery projede a náhodne vybere otazky z pole "otazky"
for(var i = 0; i<pocetOtazok; i++){
// vybere náhodnou otázku z pole "otazky"
var otazka = Math.floor(Math.random()*otazky.length);
// vloží otázku do pole "odpovezene"
odpovezene.push(otazky[otazka]);
// odstrani danou otázku z pole "otazky"
otazky.splice(otazka,1);
};
Prispôsobil som tvoj kód tomu, čo asi potrebuješ, tak sa na to skús pozrieť, ak by niečo, tak napíš
Pokud je každá položka v poli otázek jedinečná, pak stačí pole náhodně promýchat a dát hadajícímu pouze první část pole. Zkusil bych to takto, ale jde to jednodušeji záleží na okolnostech.
var pocetOtazek = 5;
var otazky = [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10];
// kopiruje pole otazek
var kpoieOtazky = [].concat(otazky);
// nahodne seradi polozky v poli
kpoieOtazky.sort(function (polozkaA, polozkaB) {return (Math.random() < 0.5) ? -1 : 1;});
// rozsekne pole nahodne serazenych otazek na otazky pro hadajiciho a zbytek
var otazkyProHadajiciho = kpoieOtazky.splice(0, pocetOtazek);
console.log(otazky);
console.log(kpoieOtazky);
console.log(otazkyProHadajiciho);
Zdravím, já jsem ten kamarád, se kterým vytváří tu hru.
Abych to objasnil, máme hru milionář, v každé otázce jsou na výběr vždy
čtyři možnosti. Jestliže odpovíte zprávně zavolá se tato funkce
function prepni ()
{
for (var i=1;i<pocetOtazek;i++)
{
var nc1=Math.random();
nc1=nc1*pocetOtazek;
nc1=Math.floor(nc1);
odpovezene.push(otazky[nc1]);
otazky.splice(nc1,1);
setTimeout(otazky[nc1],1000);
setTimeout(function(){ vynuluj(); }, 1000);
} }
Je už upravená podle Vaší rady.
Avšak když se dostanu k 4 otázce, opakuje se stále dokola, nevím proč.
Myslím, že najjednoduchší approach k tomu vedie cez array.splice() metódu. Na zhruba tento spôsob:
// vytvor pole otázok
var questions = [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10]
// a toto vykonávaj opakovane - vyber a odstráň otázku
var randomIndex = Math.floor(Math.random() * questions.length)
var randomQuestion = questions.splice(randomIndex, 1)
Inými slovami, z existujúcich indexov vyber jeden náhodne a vždy ho odstráň z poľa. Tak sa ti otázka určite nebude nikdy opakovať a nemusíš ani len skúmať či tam náhodou nie je.
Test:
var questions = [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10]
var unanswered = questions.slice(0) // copy array trick
var answered = []
for (var i = 0; i < questions.length; i++) {
var randomIndex = Math.floor(Math.random() * unanswered.length)
var randomQuestion = unanswered.splice(randomIndex, 1)
answered.push(randomQuestion)
}
document.write(answered)
Zobrazeno 8 zpráv z 8.