Perspret
Perspret je herní engine a hra, kterou jsem se na něm postavil. Kromě toho jsem si chtěl vyzkoušet matematiku za vykreslováním jednobodové perspektivy ¯\_(ツ)_/¯.
Stanete se pilotem tajné vládní skupiny, která má za úkol chránit
svět před hrozbami z vesmíru. Příběh měl být ještě o něco
komplikovanější, ale to už se nestíhá .
Live verzi můžete najít zde: https://patrikvalkovic.github.io/Perspret/
Je použit TypeScript a vše je vykreslováno přes 2D Canvas.
Hra má spoustu chyb, dokumentační komentáře nejsou žádné a TODO komentářů je v kódu více, než samotného kódu, proto neočekávejte žádný zázrak. Měl jsem namyšlené ještě další věci, jako střílení a nepřátele, překlopení ke 2D plošinovce (btw tento engine je jak dělaný pro GuitarHero), ale nezbývá čas.
Snad si užijete alespoň ten kousek, který je jakž takž hotový.
Soutěž
Projekt byl vytvořen do programátorské soutěže ITnetwork summer 2019.
Vyjádření poroty
Porotce | Bodů | Hodnocení |
---|---|---|
![]() David Jančík |
7 | Líbí se mi originální nápad, provádění nějaký příběhem, mise, postavy v ději. Je ale velmi těžké orientovat se v prostoru, není jasné, kde se člověk zrovna nachází, jak je vše průhledné, tak se snadno nabourá do překážek. Lepší by bylo, kdyby se hra hrála s trochu natočenou kamerou do strany, ani rozšířený radar moc nepomohl. Hra se mi líbí i hratelností, ale ten pohyb to hodně sráží dolů a jak nemá save/checkpoint, tak je pro mě nemožné se posunout dál. Přijde mi, že hudba ke hře nezapadá. Dabing je příjemný, ale bylo by skvělé, kdyby se i text pomalu objevoval. Mám z toho pocit, že bych to moc rád hrál, ale kolize/orientace je příliš frustrující. Jinak bych dal velké hodnocení, toto je typ her, které mám rád. Jednoduché, progress, nové věci, rozhovory s lidmi, klidně bych hru hrál v noci na tabletu a vážně by mě to bavilo. |
![]() Michal Čápka |
7 | Originální ztvárnění 3D grafiky se mi moc líbilo. Největší výtkou je orientace v prostoru, není vlastně poznat, zda letadlo letí nebo jezdí po zemi. Např. nízká pyramidka hned v prvním levelu mi připadala, že bych ji měl přeletět a nestalo se tak. |
![]() David Čápka |
8 | Našlapaná punkrocková kulisa a intergalaktický konflikt, ideální kombinace. Rámcová kompozice s dabovanými brienfingy s kapitánem funguje velmi dobře a dodává hře na dramatičnosti. Co mě opravdu mrzí je chybějící stín pod lodí, vlastně netuším jak jsem vysoko a absence ukládání progressu ve hře pak vytváří frustrující zážitek. Grafický design mi připadá povedený a dostačující, jen nějak pomoci hráči se v prostoru lépe orientovat. Hodně to také ztěžuje, že překážka na začátku obrazovky již kolikrát zmizí, ale je stále aktivní. |
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 21x (45.68 MB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce TypeScript