Válí se ti projekty v šuplíku? Dostaň je mezi lidi a získej cool tričko a body na profi IT kurzy v soutěži ITnetwork summer 2017!
Přidej si svou IT školu do profilu a najdi spolužáky zde na síti :)

Projekce těles na canvas v Javascriptu

JavaScript Základní konstrukce Zdrojákoviště Projekce těles na canvas v Javascriptu

ONEbit hosting Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem. Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Kód programu umožňuje vykreslit základní geometrická tělesa na canvas:

  • jedná se o čistý Javascript, žádné další knihovny nejsou použity
  • na tělesa jsou aplikovány základní afinní transformace
  • všechny transformace [včetně promítání na průmětnu] se provádějí pomocí maticových operací
  • tělesa jsou zobrazována přes paralelní [horní řada] i středové promítání [dolní řada]
  • pro lepší názornost jsou tělesa animována pomocí rotace ve třech rozměrech
  • animace je prováděna přes timer nastavený na 30 FPS
  • základní parametry těles lze měnit za běhu programu pomocí HTML prvků

Vykreslování do průmětny lehce trpí kvůli efektu, který se nazývá Z-fight. Během vykreslování polygonů jsou primitiva seřazena podle souřadnice Z, což ovšem nestačí. Pokud budete chtít tento problém odstranit, je nutné pro každou plochu spočítat její normálu a zjistit, jestli je plocha natočena směrem ke kameře nebo od ní. Směr normály se pak musí zohlednit během třídění primitiv.


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2014.

 

Stáhnout

Staženo 144x (2.76 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce JavaScript

 

 

Program pro vás napsal coells
Avatar
Jak se ti líbí článek?
6 hlasů
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!