Kritika webu bit.ly/zakazka
http://bit.ly/zakazka
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Člen

Zobrazeno 29 zpráv z 29.
V předchozím kvízu, Online test znalostí HTML a CSS, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj, tento web už tu je na kritice. Ten kodér z thimle.cz už ho semka
dával
Ajo teď jsem to
přehlídl. Tak zde je opravený i kód
Takže může být podroben nové kritice
WOW! Tak tenhle web je asi nejhezčí co jsem na itnetwork viděl! Velká pochvala. Kod jsem koukal
100% validní a bez problému. Jen mobilní verzi by to chtělo, případně
přizpusobivý design. Ale i tak musím dát 5*! Fakt krása!
Děkuji za kritiku Bohužel
zadavatel si nepřiplatil mobilní verzi webu, takže je to pouze simple
přizpůsobené v mobilu.
Myslím, že když už děláš web na zakázku, neměl bys o mobilní verzi přemýšlet jako o bonusové službě. Dnes už je to jako kdyby jsi napsal HTML, ale nedodělal CSS. Je to zkrátka nedodělaná práce. A pamatuj, že jsou to i tvé reference.
Stále se učím Tvá
informace mi opravdu teď vrtá hlavou a máš pravdu!
Příště to navrhnu od základu
do mobilní verze
Pěkné. Jen mi dole nefungujou google mapy - Oddálení, přiblížení, posun, odkazy(třeba zobrazit v mapách google)... chová se to jako obrázek (za který jsem to i považoval, dokud sem v rohu neobjevil mou profilovku z google, takže to tam asi má být interaktivní(soudě i dle kódu))
Ahoj, jo musím k tomu přiřadit JS, protože je nepřijemné, když při
scrollování začne scrollovat mapa...Takže zatím jsem to provizorně vypl
jen příkazem "pointer-events: none;". Ještě to musím domyslet. Případně
nemáte typ?
no, s mapama od googlu jsem ještě nedělal, ale chtělo by to něco jako
aby začala fungovat po kliknutí na ní
Nevím nevím, responzivita je u většiny firem kolem 9-15k.
Nevidím důvod to davat zdarma
Psal jsem ze zvědavosti na pár firem ohledně simple webu s galerii
atd..
Tu dávám výstřižek z prezentace jedné firmy.
Další mi poslali cenu za responzivitu 15 000 Kč
PS:
K webu, design jsem tu podobný už někde viděl.
Taky jsem psal že se mi nělíbí to "Napište nám hodnocení"
Já jich vidím hned několik. Nejsme v roce 2005. Internet v mobilu je velice běžný a na vaše stránky jistě spousta zákazníků na mobilních zařízeních vstoupí. Jistě, v roce 2005 to bylo jinak. Jenže je rok 2015 a vývojáři by se měli přispůsobit poptávce. Dalším důvodem je, že je to vaše tvorba, kterou pravděpodobně budete mít na svém osobním webu zveřejněnou. Jde tedy i o vaši reputaci. Pokud bych se podíval na vaše reference a dozvěděl se o absenci responzivního designu, asi bych z vaší stránky rychle odešel a hledal u konkurence, nehledě na to, že máte v ceníku i tuto službu. Říká se, že klient je blb, a proto by naše aplikace měli být blbůmvzdorné. Responzivita je toho dnes součástí. To je fakt.
Edit: Ano, to je smutné. Jak jsem ale řekl, v roce 2005 to možná speciální bonusová služba byla, dnes je to ovšem obyčejná záležitost, vlastně téměř samozřejmost.
Já ale neříkám že responzivní web se nemusí dělat.
Ten je samozřejmě dnes nutností.
Ale určitě bych ho nedělal zdarma.
U firem je to tak.
Čim větší poptávka, tím větší cena.
A jako soukromník je mi to zbytečné, možná budu mít pár zakázek.
Ale jak všichni víme lidi se boji soukromníku takže hledají firmy.
Vím, jak jsi to myslel. Ale dnešní ceny za responzivní design mi přijdou směšné. Přispůsobivý design není bonusová služba a ani volitelný obsah. Je to jako bych stránku napsal v HTML4 jen proto, že HTML5 si klient neobjednal... Je to zkrátka směšné, to je vše.
Mno pro nás jako programátory, kódery je to jednoduché, ale pro
zákazníka je to celá věda
To jsi si našel hodně špatně. 70% zákazníků ti nedá za web více než 10 000 vč. responzivu. To co jsi si našel je sice hezké, ale vztahuje se to na firmy, které mají tým třeba o 6 lidech a každý měsíc odbaví 5 zakázek a z něčeho musí programátory platit. Třeba já sekám responzivy s bootstrapem jako baťa cvičky za pár tisícovek. Kompletní web už u mě začíná na 2 999,- Kč (responzivní!). Potom záleží na tom s čím přijde klient. Ono už i ty firmy dneska dělají weby za 5 000. Webových vývojářů přibývá jako hub po dešti a za několik posledních let šly ceny našich služeb prostě rychle dolů s vzrůstající konkurencí v podobě "vývojářů na koleni" kteří nemají ani vzdělání a ani praxi, ale dali 1000 za živnost a sekají zpraseniny.
Heh. Pamatuju zákazníka,
který mě viděl, jak zrovna pozicuju element responzivně. Rozplýval se nad
těmi kouzly.
Ale to už
jsem odběhl. Chtěl jsem jen říct, že dobrý kodér by měl stránku psát
responzivně už od základu. Vlastně mě ani nenapadá způsob, jak by mohl
dobrý kodér napsat stránku neresponzivně... Už jen proto, že každý má
jinou velikost obrazovky.
Hlavně zákazník musí mít přesnou vizi nejhorší je když furt něco
přidává a mění a sám neví co chce
Proto je na tobě ho přesvědčit, že je to správně tak jak jsi to
udělal v tom se skrývá ta
přidaná kvalita, kterou málokdo nabízí
Tomasmanhal, přesně tak. Já k logům, které prodám, přidám ještě
soubor s popisem, který obsauje popis toho, proč jsem logo nakreslil tak, jak
jsem ho nakreslil, co jaká barva dělá na svém místě a proč si myslím,
že logo bude skvěle reprezentovat firmu. I přesto, že se můj návrh občas
od návrhu klienta liší, vděčně ho přijme a napíše mi referenci. Možná
se mýlím, ale dávám 40% zásluhy právě tomu "přesvědčovacímu souboru".
Tak zrovna u loga, nejde tolik o "přesvědčovací" soubor, ale je to
nutnost v podobě dokumentace k použití loga. Tam se dá pak zahrnout to co
jsi vlastně popsal
Mluvil jsem spíše obecně k přesvědčení klienta o použití vlastní
práce.
Tak to už je v rámci komunikace, případně první schůzky, která je právě od toho aby klient popsal jakou má představu a na Tobě je abys to rychle v hlavě zkomponoval a vysvětlil mu to. Dneska jsou někteří klienti dost netrpěliví, den co den se hlásí že chtějí vidět průběh a pomocí toho "komandování" vlastně záměr klienta vystihneš a pak už postrádá smysl tvořit přesvědčovací soubor, proč je to tak a tak.
Co jsem tak postřehl, většina mých klientů nemá zájem o osobní
schůzku "jen" kvůli logu. (Kdybych to měl přiblížit, nejsem hoden firem
dostatečně velkých, aby mi věnovali hodinku času pro schůzku ). Veškerá komunikace tedy
spočívá v kontrolování e-mailu a telefonování, kde se vše špatně
vysvětluje. Nejradši tedy dva dny strávím přemýšlením o třech verzích
loga, jeden večer beze spánku kreslením a poté pár minut předložením
spolu s argumenty. Zjistil jsem, že je to nejrychlejší cesta, při které je
spokojený jak grafik, tak zákazník.
jo, to znám no ale i
přesto preferuju osobní schůzku, pokud to není 200 km daleko
To je asi největší problém. Člověk by ale řekl, že zaměstnanec firmy
(blíže nejmenovaná), která má i mezinárodní pobočky, tisíce
zákazníků a návštěvnost na webu, která se dá splést s telefoním
číslem, si udělá hodinku čas, i kdyby to bylo třeba přes celou Prahu.
Přeci jen, logo je důležitá součást firmy. Ale co, nechme to být, asi tu
spamujeme do špatného vlákna.
Ještě nějaký tip?
Doporučuji ti přečíst si teorii o závislosti a zdůraznění elementů na stránce. Řekl bych, že je to v tomto případě asi největším problémem. Přeci jen - praxe je jen polovina problému.
Zobrazeno 29 zpráv z 29.