Vydělávej až 160.000 Kč měsíčně! Akreditované rekvalifikační kurzy s garancí práce od 0 Kč. Více informací.
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Kritika webu https://jirkasa.github.io/teorie-grafickeho-designu/

Jak se ti líbí web?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Přejít na web:
https://jirkasa.github.io/teorie-grafickeho-designu/

Při vložení tohoto webu do kritiky web získal od našeho robota následující hodnocení:

Kladných hodnocení: 10; Varování a poznámky: 1; Kritické chyby: 1.
Stránka je velice dobře optimalizována dle nejnovějších webových technologií. Je rychlá a dobře dostupná pro většinu uživatelů. Jen tak dál!

Český neoficiální validátor HTML stránek

Aktivity
Avatar
Jiří S.
Tvůrce
Avatar
Jiří S.:31.3.2022 16:59

Vytvořil jsem webové stránky o teorii grafického designu. :)

 
Odpovědět
31.3.2022 16:59
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:1.4.2022 8:58

Prvni, ceho si vsimnes, ze web zamereny na grafiku stoji grafitky uplne za prd. Popisi pozdeji.
Pak si vsimnes, ze tam nekdo vypisuje A4 text na uvodni stranku. To by melo byt treba az po rozkliknuti nahledu clanku, ze se zobrazi zbytek. Pozitivni aspon je, ze nemas dlouhe radky je zvoleny prijemne citelny font (aspon ve FF/w10 se zobrazi).
Je videt, ze je to nejspis tve prvni dilko a o grafice na webu nemas ani poneti.
Dobre je, ze jsi vybral nejaky uz hotovy css (assets vidim v kodu). Ja ted davam prednost bootstrapu a nektere veci prestyluji doplnujicim css (ono by se to melo pak lepe kesovat, kdyz neprepisujes bootstrap primo a je mozne tam pouzit hash)

  • zahlavi - lepe by vypadalo, kdyby jsi dal zleva a prava vetsi mezeru od okraje, 1.5. Sporne je pouziti pro nadpis tmavee barvy, kdyz pozadi mas take tmave. Ale, myslim, ze je to tak na hrane.
  • "Naučte..." Kdyz to oznacujes mysi, tak to ma divnou barvu pozadi. Spatne je zvoleny kotrast barvy pozadji a textu. Z polopruhledneho pozadi se ti tam dostava bile zluta a na ni kreslis bilou? Takovy text se uplne rozplyva pred ocima jako v mlze.
  • nadpis "O webu" Spatne zvolene okraje nadpisu, margin, padding zhora i ze spodu, spatne zvolena velikost. Mel bys zachovavat pomer 1x, 1.5x, 2x, 2.5x, 3x... Ale nemel bys pouzivat prilis vic nez 2x. Pripadne bych zvazil pouziti jineho podobneho fontu, ktery ma uzke pismena. Pusobi to take prave dost roztahane. Proste, kdyz delas super mala pismenka, tak se pouziva jakoby ctverecek pro pismeno. A kdyz vetsi, pak je to obdelnik. Neni moc dobre pouzivat ctvereckovy font pro obri pismena. Vsemi temi chybami trpi i ostatni nadpisy
  • nejsem si jisty, ale, mozna bych "otevrit tutorial" centroval a pripadne zkratil na 2-3 slova. Dlouhe odkazy a tlacitka jsou naprd.
  • dlouhy text samozrejme taky nikdo nechce cist na webove strance :) kdyz necte zrovna tutorial
  • tlacitka casti tutorialu. Opet by neskodilo dat vetsi padding zhora. Mas to nalepene na textu.
  • nevim, zda nekoho na uvodni strance zajima, kde ses ucil ty. Udelej nejakou druhou stranku, "o mne" nebo "o nas" nebo nejak to prihodne nazvy a tam se rozpovidej o vecech, ktere primo nesouvisi s tim, co chces prezentovat. Na uvodni strance bych celou tu sekci zkratil do jednoho odkazu, logo te webky. Sekce s vyznamnymi sponzory nebo jine vyznamne odkazy

odkaz Barvy

  • opet, nadpisy, margin, padding
  • totez jednotlive oddily a sub-oddily textu, jsou na sebe nalepene
  • menu vpravo je tak trochu graficka katastrofa. Nektere cary jsou tluste, jine tenke. Proc jsou bezvyznamne cary vyraznym kontrastem a barevne? Na webu bys mel mit vyrazne to, nac chces poutat pozornost. A treba submenu bych nepodbarvoval sedivou
  • delka radku obsahu silne presahuje 80 znaku. Oci jsou kulate a nedokazou se chytat prilis dlouhych radku. Cili je dobre jit opatrne pres 80 a zkys nepsat vic nez 6 radku, protoze to cloveka dost unavuje, kdyz se musi soustredit na to, aby mu neutekl jeste radek a i na obsah textu
  • interaktivni prvky jsou zajimave, opet margin, padding na prd. Ale nemas nikde poutac, upozorneni, ze se jedna o interaktivni prvek (prosim, posunte ukazatel mysi jinam, drobnejsim pismem). Vypadaji uplne stejne jako kazdy jiny obrazek jpeg.
  • Monochromatic - tady by to mozna slo udelat spis jako panely, 2 vedle sebe, abys lepe vyuzil plochu papiru

Pozn: "Monochromatic" tam mas pekny obrazek odstinu s dobrym kontrastem. Ktery by se dal pouzit pro tvuj web. Je dobre vedet, ze lidske oko je citlive na zluto-zelenou a ze prevod do sede se pocita z rgb jako gray = 0.3 * R + 0.59 * G + 0.11 * B Cili, podstatnou cas patri zelene a cervene a tim padem u tech barev budes lepe nebo hure vnimat kontrast. Cili, kdyz chces mit vyraznou barvu delat barvu, kdyz mas jasnou z R a G slozky, tak musis vic stahnout obe nebo jednu z nich.
Pro kontrast textu a pozadi muzes pouzit klidne muj program.
https://mlich.zam.slu.cz/js-color4.htm
Kdyz je text bilou, pouzil bilou, vuci te barve pozadi nebo svetlejsi barvy. Kdyz tam dam barvu tveho zahlavi #e7a118 do praveho horniho bloku, tak mi tam udela odstiny, kde uprostred je E9A727, ktera je te tve podobna a vidis, ze je tam pouzite cerne pismo, ale na barve nad je bile. Cili, je to uz na hrane. Ale, vypocet je delany odhadem pres rgb model, tak to spis ber podle uvazeni. Mozna nekdy to zpresnim. ale 15 let jsem do toho nesahl, takze spis nee :)

Typografie

  • je skoda, ze se typografii vubec neridis :)
  • radkovani je spis odhadovanou zalezitosti. U tveho fontu je vide, ze je nedostacujici a sneslo by to o 1-2 pixely vic
  • margin, padding nadpisu a oddilu jsem uz zminoval. Musis dat tomu jednotici prvek Nemuzes si tam mezeru menit podle velikosti pisma o par pixelu vic, mene, ale pouzit nasobky. Krasny priklad, jak blbe to vypada je kolem nadpisu "Zarovnání"
  • ja mam treba okno na 50%. Leve menu tam neni a text i obrazky jsou nalepene na okraji okna prohlizece. Cili, autor tam vubec nenechal pul mezery, kterou tam pridavalo menu. A klidne by to sneslo mezeru 1.5 zleva, podobne, prava cast za pravym menu

https://jirkasa.github.io/…ignu/layout/
https://jirkasa.github.io/…iteSpace.svg
Podivej jak krasny mas margin a pading na obrazku tady. To je uplne jine posusnanicko pro cteni

  • u webu se pouziva sloupcovy layout, obvykle 12 sloupcovy, viz BootsTrap css
 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 8:58
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:1.4.2022 14:20

Pozn: Jeste jsem si vsiml jedne veci. V zahlavi T-eorie ti zleva nelicuje s L-ayout
https://mlich.zam.slu.cz/…reen-web.png
A sleduj, co se stane, kdyz si s tim das praci a trochu to doopravis.

  • zleva jsem zdojnasobil mezeru okraje
  • zhora jsem pouzil stejnou velikost okraje
  • nadpis jsem zmensil na velikost dvou radku Pj Pj pod sebou (cili 2x rozmer ascend-descend line z obrazku u typografie)
  • mezeru pod nadpisem jsem dal na delku 2.5 vysky ocasku z "y"
  • totez pro vysku radku 2.5 ta mezera pro velikost fontu pisma (+2 pixely)

Tim, ze zvetsis pro radek mezeru, je tam bile misto, diky kteremu se lepe oku trefuje do radku.
Samozrejme, pro oko by bylo idealni, tak byt radek do obloucku :) Dokonce by slo vypocitat polomer ze zakulaceni oka, vzdalenosti, v jake je objekt (obrazovka) :)

 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 14:20
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:1.4.2022 14:28

Layout - tusim jsem pouzil 33 px
Kompozice - 28px ( a pod ni uz jsem se mezerou nezabyval, jen pismenka jsem o 2px posunul)
A obecne by asi melo plati, ze, cim delsi mas radek, tim vetsi by mela byt mezera mezi radky.

 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 14:28
Avatar
Jiří S.
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
Jiří S.:1.4.2022 14:37

díky za zpětnou vazbu :)
Určitě souhlasím s tím, že se mi to graficky moc nepovedlo. V některých případech to nevypadá dobře. Ale taky neberu tvůj názor moc vážně, když to řeknu upřímně. Vím že tady na itnetwork komentuješ skoro všechno a ne všemu ve skutečnosti rozumíš. Možná kdyby jsi mi ukázal nějaké svoje projekty, tak bych tvůj názor bral o něco víc. Neber to nějak zle.

 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 14:37
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:1.4.2022 21:54

To jsi mozna nepochopil komentar. Zajimal te nazor nekoho jineho. Takhle to vidim ja.
Narazkou na moje webky jsi presel do utoku, ze moc jako neuneses kritiku sveho dilka :)
Ja posledne jsem pouzival bootstrap (ale to vse vyzaduje login, ktery nemas)nebo delal takove jednostrankove veci.
https://mlich.zam.slu.cz/…tuality5.htm
https://mlich.zam.slu.cz/…tuality6.htm
https://mlich.zam.slu.cz/…tuality7.htm

 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 21:54
Avatar
Jiří S.
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
Jiří S.:1.4.2022 23:04

Promiň, to jsem možná neměl psát. Já s mnoha věci, které jsi napsal souhlasím, jen tě neberu příliš vážně protože jsem již viděl hodně tvých komentářů... Prostě tě nevnímám jako někoho od koho bych si měl brát rady. Jinak jako máš pravdu, tyto webovky se mi opravdu nepovedly. Ale tak nevadí, je lepší dělat něco špatně než nedělat nic. Časem se třeba zlepším. V budoucnu nechci být grafickým designérem, pravděpodobně bych chtěl být frontend vývojářem, ale když si teď dělám svoje vlastní webové stránky, tak jsem se chtěl trochu naučit i grafiku. :)

 
Nahoru Odpovědět
1.4.2022 23:04
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:4.4.2022 7:50

A ja videl tvoji webovku a take te nemuzu brat vazne :)

 
Nahoru Odpovědět
4.4.2022 7:50
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:4.4.2022 7:58

Tohle mam bootstrapu. Ale dal se nedostanes, na editaci, protoze nemas login v nasel ldap :)
https://projekty.slu.cz/
https://webapp.fpf.slu.cz/ - par veci je videt bez loginu, ale dalsich 50 nee
A potom mam dalsich takovych par (100-200) miniprojektu+her, ktere ale neresi desing, spis konkretni problem. Treba dekompresi jpegu...
Jak rikam, proste je to pro tema tvoje-stranka zcela bezvyznamne. A tudiz ti tu vic psat nebudu, aby dostali prostor taky dalsi. Jestli se nekdo ozve.
Ostatne, poslal jsem ti screen, co bych zmenil. Sam muzes rici, zda to vypada lepe nebo ne.

Editováno 4.4.2022 8:00
 
Nahoru Odpovědět
4.4.2022 7:58
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:4.4.2022 8:07

Jeste mozna jednu poznamku. Zkus se na to podivat z pohledu jineho uzivatele. Dojdes na stranku, a co na ni chces najit. Zjistit, o cem to tam je a pak si treba precist neco. Jestli bys treba na uvodni strance ocekaval, ze se dozvis, kde se ten clovek ucil nebo tak? Nebo, radeji chces videt jeho portfolio? ukazky 2-4 praci z portfolia.

 
Nahoru Odpovědět
4.4.2022 8:07
Avatar
Jiří S.
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Peter Mlich
Jiří S.:4.4.2022 15:10

to máš pravdu, díky :)

 
Nahoru Odpovědět
4.4.2022 15:10
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 11 zpráv z 11.