Office week Slevový týden - Květen
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se MS Office
30 % bodů zdarma na online výuku díky naší Slevové akci!

Algoritmus na vygenerování 2D hrací plochy

Nedávno jsem narazil na problém, jak náhodně vygenerovat nějakou 2D hrací plochu pro hru například Sokoban a podobné. Nechtěl jsem žádné čtverec s nějakýma překážkami, chtěl jsem automaticky generovanou ohraničenou plochu ve 2D. Chvíli jsem hledal na internetu jak a co, a nenašel jsem nic, protože jsem ani nevěděl pod čím hledat.

Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Tak jsem vymyslel vlastni jednoduchý algoritmus, který toto splňuje. Kód je napasaný v C#, není zde použitýho nic složitého. Nejsložitější věc, kromě samotného nápadu je List :D

Nápad byl lehce vylepšený (generuje vodu dvou stupňů - neprůchozí a průchozí)a bylo mu přidáno jednoduché grafické rozhraní a větší možnost generování. Umí to nagenerovat více místností (jeskyně), a obsahuje mod alternative který spoji všechny jeskyně které jdou normálně projít do jedné velké. Všechno je to uložení stále ve 2D poli tudíž lze exportovat.

Upraveno do soutěže machr na algoritmy - dungeon generátor


Galerie

Program byl vytvořen v roce 2013.

 

Stáhnout

Staženo 326x (135.25 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů

 

 

Program pro vás napsal martinsakra
Avatar
Jak se ti líbí článek?
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Autor programuje v C# a Javě + dělá v Unity3D
Všechny články v sekci
Algoritmy pro bludiště
Aktivity (1)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!