Programátorská soutěž GeekWork 2016
Máme tu opět léto a ITnetwork spolu s e-shopem geekshirts.cz
vyhlašují programátorskou soutěž GeekWork 2016!
Naprogramuj jednoduchou webovou hru a vyhraj
geekovská trička pro svůj tým! Bude to zábava a času je
dost, pojďme si potrénovat myšlení a ukázat, co v nás je

Novinky
- 17.10.2016 - Přidělení 100 bodů účastníkům soutěže
- 12.10.2016 - Uveřejnění celkového bodového ohodnocení jednotlivých her
- 10.10.2016 - Dořešení technických detailů ohledně her, všechny došlé hry jsou na síti publikované a můžete si je zahrát. 2 porotci mají dohodnoceno, na posledního se čeká.
- 2.10.2016 - Přijetí her a kontrola funkčnosti, viz komentáře k tomuto článku
- 29.9.2016 - Soutěž prodloužena do 2.10.
- 21.7.2016 - Přidány záznamy z přednášek o JavaScriptu - JavaScript a technologie na něm postavené: a Grafika na webu. Zejména ta druhá z nich vám určitě výrazně pomohou při soutěži, pokud jste v této oblasti nováčky.
- 6.7.2016 - Vyhlášena soutěž
Termíny soutěže
- Uzávěrka pro přihlášení týmů je 31. července 2016
- Uzávěrka pro odevzdání hotové hry je 2. října 2016.
- Výsledky vyhlásí porota 7. října 2016.
Ceny
Hraje se o ceny, které věnoval e-shop geekshirts.cz. libovolná trička pro členy 3 vítězných týmů. Získáte také speciální ocenění do portfolia.
Všichni účástníci také dostanou body pro
prémiové články, jestli vás lákalo naučit se pokročilou
problematiku, nyní máte šanci
Přihlášené hry
Místo | Náhled | Název hry | Body |
---|---|---|---|
1. | ![]() |
Logic | 93% |
2. | ![]() |
Konzolové dobrodružství 2 | 90% |
3. | ![]() |
The Cry of the Owl | 88% |
4. | ![]() |
Raiders of the Galactic order | 83% |
5. | ![]() |
RPGeek | 80% |
6. | ![]() |
Game
done in 7 hours ![]() |
73% |
7. | ![]() |
10kGames | 68% |
7. | ![]() |
DriftRods | 68% |
8. | ![]() |
Isometris | 63% |
9. | ![]() |
Lockpicker simulator | 37% |
10. | ![]() |
Uvař si své pivo | 35% |
Los Suricatos v alfa
No One Escapes
Uvař si své Pivo!
LockPickerSimulator
Game done in 7 hours :)
10kGames
DriftRods
Isometris v 1.0.0
Konzolové dobrodružství II - Po setmění
Pravidla
- Hra bude spustitelná v aktuálních verzích nejpoužívanějších webových prohlížečů (stačí Chrome a Firefox, v IE stačí když hra zobrazíl link na stažení opravdového prohlížeče) a bude mít rozumnou velikost (asi do 50mb).
Proč má být hra pro web? Protože v praxi (= až budete hledat práci jako programátor) po vás budou v naprosté většině případů chtít webové technologie. Stačí se podívat kamkoli na inzerci práce v IT, klidně i u nás. Hry se samozřejmě pro dekstop dělají a je to jediný druh aplikací, který má pro desktop dnes vůbec smysl dělat, nicméně nemá smysl učit se tu něco minoritního (jaká je šance, že budete v budoucnu programovat hry? Pravděpodobně moc vysoká nebude). Učit se webové technologie (to nejžádanější, co většina z vás bude v životě dělat) na hrách (to co vás najvíce baví) nám přijde jako dobrá motivace.
- Hra může fungovat na bázi real-time javascriptové hry (např. alá Angry birds), ale stejně tak dobře to může být tahová hra typu Travian/Bitefight, kde hraje roli spíše backend a JS prakticky nepotřebujete. Stejně tak dobře můžete napsat adventuru, kde se hráč bude pohybovat po mapě např. jen pomocí obyčejných odkazů s minimální přísměsí nějakého JavaScriptu pro inventář. Bát se nemusíte ani WebGL.
- Hra nesmí nijak poškodit počítač uživatele a ani vyžadovat instalaci jakýchkoli doplňků (Flash a podobně).
- Hra bude volně šiřitelná pod licencí freeware a ideálně bude obsahovat i zdrojové kódy, aby se z ní mohla komunita poučit.
- Hra bude obsahovat úvodní obrazovku s logem soutěže. Obrazovka bude ve hře ukázána po dobu alespoň 4 vteřin a je ke stažení níže (bílá a černá varianta):


- Limitů pro hru je minimum a to jak zdola, tak shora. Může být
jednoduchá i složitá, krátká i dlouhá, na žánru nezáleží. Udělejte
hru takovou, aby vás to bavilo
- Soutěžící tým může přihlásit libovolné množství her. Jeden člen nemůže být ve 2 týmech najednou. Tým může obsahovat od 1 do 3 členů.
- Do soutěže budou zařazeny všechny týmy, které se zaregistrují do uvedeného termínu a dodají funkční hru do uzávěrky.
- Kapitán každého týmu si založí (pokud už nemá) programátorské portfolio zde na ITnetwork. Do žádosti uvede, že chce přihlásit hru do soutěže GeekWork 2016 a aby formulář prošel, přiloží např. prázdný soubor. Schválení žádosti obvykle trvá několik dní. Potom přidá stránku hry, kde vyplní její název, popis o čem bude a seznam členů jeho týmu. Hře nastaví sekci "Geekwork 2016" a článek publikuje. Tím je hra přihlášená do soutěže a objeví se v seznamu her výše. Ke hře můžete dodávat během vývoje screenshoty a další informace o aktuálním stavu jednoduše editací článku.
- Hratelná verze hry nesmí vyjít dříve, než po skončení soutěže (na webu hry můžete hru zpřístupnit, ale maximálně ve formě dema). Pokud máte nějakou rozpracovanou hru, která ještě nebyla zveřejněná v podobě, aby se dala plnohodnotně hrát, můžete ji do soutěže přihlásit.
- Hra by měla alespoň na chvíli zabavit, nemusí obsahovat desítky levelů, ale měla by se hrát déle, než 10 minut.
- Hra nebude urážlivá, vulgární, erotická, brutální, komunistická a tak dále, určitě víte co máme na mysli.
- Pokud se ve hře objeví bug, je možné poslat opravu i po uzávěrce,
pokud bude chybu pouze opravovat a nebude dodávat novou funkcionalitu. Mělo by
se jednat o drobnou opravu, ne doprogramování poloviny enginu
- Vyhrazujeme si možnost tato pravidla v případě nutnosti doplnit a o této skutečnosti vás informovat.
Hodnocení her
Hry bude hodnotit porota, ve které je zastoupeno několik členů. Hra se bude hodnotit jak z hlediska game designu a hratelnosti, tak z hlediska programátorského, tedy dle použitých nástrojů, zajímavých technik a podobně. Originální nápady mají samozřejmě vyšší šanci na výhru, ale to neznamená, že se to nemůže stát třeba i dobře zpracovanému pacmanovi nebo textovce. Inspiraci si můžete vzít z minulých soutěží:
Porota
Nebojte, video je jen na odlehčení, budeme na vás hodní Hry bude hodnotit několikačlenná
porota. Každý porotce dá hře od 1 do 10 bodů a také slovní hodnocení.
Výsledky se zprůměrují, každý porotce má stejnou váhu. Každý se
zaměřuje na něco jiného.
Kdyby nebylo cokoli jasné, ptejte se v komentářích.
Těšíme se na vaše hry,
ITnetwork.cz a geekshirts.cz