C/C++ week Zimní výprodej
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C/C++
40 % bodů zdarma díky naší Zimní akci!

Lekce 2 - Tvorba firemní identity - Logo

V minulé lekci, , jsme se seznámili s pojmem firemní identita. Vysvětlili jsme si, proč je pro nás důležitá, a také jsme si ukázali rozdíl mezi firemní identitou a značkou. Následně jsme se ve zbylé části lekce podrobněji zabývali nejdůležitějšími prvky firemní identity.

V dnešní lekci si představíme naši fiktivní firmu, pro kterou budeme po zbytek tohoto online kurzu identitu vytvářet. Dále se seznámíme s písmem a paletou barev, kterou budeme využívat a ve zbývající části lekce z našeho návrhu vytvoříme vektorové logo.

Představení firmy

Naše fiktivní firma, pro kterou budeme po zbytek tohoto online kurzu vytvářet firemní identitu, nese název PCB Runner. Firma se zabývá návrhem a následnou realizací plošných spojů.

O vhodnosti názvu firmy, barvách, písmu, logu a podobně bychom určitě mohli vést rozsáhlou diskuzi. Berte tedy, prosím, na vědomí, že se jedná pouze o online kurz zabývající se tvorbou firemní identity, nikoliv vytváření identity pro skutečnou firmu.

Paleta barev

Při výběru vhodných barev pro naši firemní identitu se můžeme inspirovat například na webové stránce Adobe Color. V sekci Trendy nalezneme položku Grafický design, pod kterou se skrývají stovky palet, které jsou vhodné pro loga, vizitky, plakáty a podobně. Tato sbírka palet představuje barevné trendy z nejlepších děl grafického designu na Behance. Další palety včetně ukázek také nalezneme v sekci Prozkoumat.

Pro naši fiktivní firmu PCB Runner jsem sestavil následující paletu barev:

Hlavní barvy

  • Hlavní černá – HEX (#1F1F24), RGB (31, 31, 36)
  • Hlavní zelená – HEX (#28F5BE), RGB (40, 245, 190)
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

Doplňující barvy

  • Černá #1 – HEX (#27272D), RGB (39, 39, 45)
  • Černá #2 – HEX (#35353D), RGB (53, 53, 61)
  • Zelená #1 – HEX (#1BE0AB), RGB (27, 224, 171)
  • Zelená #2 – HEX (#43FECB), RGB (67, 254, 203)
Paleta barev pro fiktivní firmu PCB Runner.

Písmo

Při výběru písma nám naopak pomůže webová stránka Adobe Fonts. Nalezneme zde desetitisíce již vytvořených sad písem a nespočet skvělých písem. Jednou z výhod této služby je, že po výběru písma stačí jen kliknout na tlačítko Activate font a do několika sekund můžeme s daným písmem pracovat v aplikaci Adobe Photoshopu.

Naši firemní identitu budeme tvořit pomocí písma Proxima Nova. Pro tvorbu nadpisů budeme využívat Proxima Nova Bold, pro běžné texty pak Proxima Nova Semi Bold a Regular.

Písmo pro fiktivní firmu PCB Runner.

Logo

Logo je unikátní grafický symbol, který prezentuje naši firmu. Mělo by být jednoduché, snadno zapamatovatelné a vycházet ze zaměření naší firmy.

Vzhledem k názvu naší firmy (PCB Runner) bude v našem případě tvořit základ loga čtverec se čtyřiceti osmi malými obdélníky. Tato kombinace má představovat procesor. Uvnitř čtverce (procesoru) se bude nacházet běžící stickman vytvořený z devíti úseček a pěti kruhů, které mají představovat plošné spojení. Náčrt toho loga můžete vidět na obrázku níže:

Náčrt loga pro fiktivní firmu PCB Runner.

Tvorba loga

Vzhledem k tomu, že tento online kurz navazuje na předchozí kurz Základy Adobe Photoshopu, budeme v rámci celého kurzu využívat vektorové nástroje, které nám nabízí aplikace Adobe Photoshop. Adobe Photoshop nám poskytuje vektorové nástroje a zároveň umožňuje uložit vektorový obsah ve formátech PSD či EPS. Nikdy nám však nevytvoří skutečný vektorový soubor. Adobe Photoshop oproti jiným vektorovým programům, jako je například Adobe Illustrator nebo CorelDraw, vytváří vektorové kontejnery s rastrovým obsahem. Tyto kontejnery se výrazně liší od kontejnerů s vektorovým obsahem, které vytvářejí výše zmíněné aplikace. Pro tvorbu loga a dalších vektorových materiálů by tedy bylo vhodnější využít například aplikace Adobe Illustrator. Jelikož se v tomto kurzu jedná pouze o názornou ukázku postupu, vystačíme si s nástroji, které nám poskytuje Adobe Photoshop.

Pokud jsme s náčrtem našeho loga spokojeni, můžeme začít s tvorbou vektorového loga. Spustíme si aplikaci Adobe Photoshop a pomocí klávesové zkratky Ctrl + N vytvoříme nový dokument. Následně si na pozadí dokumentu otevřeme náš náčrt, ten nám následně pomůže při umisťování vodítek. Vrstvu s náčrtem uzamkneme, abychom si s ní během práce s vodítky nehýbali.

První krok při vytváření vektorového loga.

Nyní můžeme začít s umisťováním vodítek. Nové vodítko přidáme vždy kliknutím na Zobrazení > Nové vodítko. Nebo si můžeme pomocí klávesové zkratky Ctrl + R zobrazit pravítka a následně už jen vždy táhnout z vodorovného pravítka pro přidání vodorovného vodítka a ze svislého pravítka pro přidání svislého vodítka. Začneme tím, že si pomocí jednoho vodorovného a svislého vodítka určíme střed dokumentu. Dále do dokumentu přidáme další čtyři vodítka, kterými si určíme velikost čtverce (procesoru).

Druhý krok při vytváření vektorového loga.

V dalším kroku budeme stejným způsobem pokračovat s umisťováním vodítek pro jednotlivé obdélníky (konektory). Zde si však umístíme pouze jedno vodítko a následně vytvoříme obdélník. Pomocí toho si zajistíme, že mezi jednotlivými vodítky budeme mít stejné rozestupy.

Třetí krok při vytváření vektorového loga.

Následně přidáme další čtyři vodítka, která nám budou určovat délku jednotlivých konektorů.

Čtvrtý krok při vytváření vektorového loga.

V tuto chvíli máme vše pro základ loga připravené. Z panelu nástrojů si zvolíme Nástroj zaoblený obdélník Nástroj zaoblený obdélník a začneme vytvářet jednotlivé tvary.

Pátý krok při vytváření vektorového loga.

V dalším kroku sloučíme vytvořené tvary do jednoho, vrstvu přejmenujeme na procesor a kliknutím na Zobrazit > Vymazat vodítka odebereme všechna již nepotřebná vodítka.

Šestý krok při vytváření vektorového loga.

Nyní si stejným způsobem nachystáme všechna vodítka pro našeho stickmana. Následně jej pomocí nástrojů tvarů vytvoříme. Vytvořené tvary sloučíme do jednoho, vrstvu přejmenujeme na stickman a vodítka odebereme. Na obrázku níže můžete vidět konečnou podobu loga pro naši fiktivní firmu PCB Runner.

Konečná podoba loga fiktivní firmy PCB Runner.

To je pro dnešní lekci vše. V příští lekci, , se budeme zabývat návrhem firemních vizitek a grafického manuálu. Ten nám následně bude sloužit jako průvodce stylem naší firmy.


 

 

Článek pro vás napsal Daniel Zábojník
Avatar
Jak se ti líbí článek?
1 hlasů
Autor se věnuje programování desktopových aplikací, kódování webových stránek, grafickému zpracování a všemu co k tomu patří.
Všechny články v sekci
Firemní grafika v Adobe Photoshop
Aktivity (2)

 

 

Komentáře

Avatar
Petr Jeřábek
Redaktor
Avatar
Petr Jeřábek:6. ledna 22:59

Wow, ve škole máme zrovna Veletrh fiktivních firem a tohle je pro mě teď opravdu užitečné. Věřím, že i pro lidi se skutečnou firmou. Děkuji za moc povedený článek :)

Odpovědět
6. ledna 22:59
Declare variables, not war
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Tomáš Hynek:13. ledna 11:13

Ahoj, nádherná práce. Rád si také vyrobím logo podle návodu. Díky

 
Odpovědět
13. ledna 11:13
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.