C a C++ týden ITnetwork Flashka zdarma
Akce! Pouze tento týden sleva až 80 % na kurzy C++. Lze kombinovat s akcí 50 % bodů navíc na prémiový obsah!
Brno? Vypsali jsme pro vás nové termíny školení Základů programování a OOP v Brně!

Volby vrstvy a režimy prolnutí v Adobe Photoshopu

Unicorn College Tento obsah je dostupný zdarma v rámci projektu IT lidem.
Vydávání, hosting a aktualizace umožňují jeho sponzoři.

Tento článek mapuje volby Stylů vrstev Adobe Photoshopu, které jsou popsané v lekci Základy Adobe Photoshopu - Styly vrstev. Informace zde vycházejí z oficiálního manuálu Adobe Photoshop.

Volby vrstvy

Každé vrstvě můžeme nastavit různé volby. Záměrně jsem vynechal například volby Barva, Přechod, textura a podobně, jejich význam je zcela jasný. Každý určitě pochopí, že například Barva ovlivňuje barvu stínu nebo záře :) Další volby jsou:

  • Hloubka – Určuje hloubku úkosu nebo vzorku.
  • Kolísání – Mění aplikování barvy a krytí přechodu.
  • Poloha – Určuje vytažení efektu (Vně, Uvnitř, Na střed).
  • Použít globální světlo – Určí jeden společný úhel světla.
  • Profil lesku – Vytvoří lesklý kovový vzhled.
  • Režim prolnutí – Určuje, jak se efekt vrstvy prolne se spodními vrstvami.
  • Režim světel nebo stínů – Určuje režim prolnutí světel a stínů.
  • Šum – Určuje množství náhodných prvků v krytí záře nebo stínu.
  • Úhel – Určuje úhel osvětlení.
  • Velikost – Určuje poloměr a velikost rozostření nebo stínu.
  • Vrstva vysekne vržený stín – Určuje viditelnost vrženého stínu v poloprůhledné vrstvě.
  • Vyhlazení – Prolne okrajové obrazové body profilu okraje.
  • Vyseknutí – Před rozostřením zúží hranice podkladu.
  • Výška – Nastaví výšku zdroje světla pro efekt Úkos a reliéf.
  • Vzdálenost – Určuje vzdálenost odsazení pro efekty stínu nebo saténu.
  • Zdroj – Určí zdroj záře pro vnitřní záři.
  • Změkčit – Rozostří výsledné vystínování.

Režimy prolnutí

U stylu můžeme nastavit i režim prolnutí. To znamená, že efekt se neaplikuje na každý bod vrstvy stejně, ale bude jiný v závislosti např. na barvě a/nebo průhlednosti jednotlivých bodů. Photoshop nám u každého režimu prolnutí zobrazí náhled, takže je můžeme jednoduše proklikat a vyzkoušet.

  • Normální – Výchozí režim, který upravuje každý z obrazových bodů na výslednou barvu.
  • Vzadu – Upravuje pouze průhledné části vrstvy. Vrstva nesmí mít uzamčenou průhlednost.
  • Odstranit – Upravuje obrazové body tak, že je zprůhlední. Funguje pouze u nástrojů Tvar, Plechovka barvy, Štětec a tužka. Vrstva nesmí mít uzamčenou průhlednost.
  • Ztmavit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a vybere tmavší z míchané a základní barvy jako výslednou barvu.
  • Násobit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a vynásobí základní barvu míchanou barvou.
  • Ztmavit barvy – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a zvýšením kontrastu ztmaví základní barvu tak, aby odpovídala smíchané barvě.
  • Lineárně ztmavit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a snížením jasu ztmaví základní barvu tak, aby odpovídala míchané barvě.
  • Zesvětlit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a vybere světlejší z míchané a základní barvy jako výslednou barvu.
  • Závoj – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a vynásobí inverzní hodnotu míchaní a základní barvy.
  • Zesvětlit barvy – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a snížením kontrastu zesvětlí základní barvu tak, aby odpovídala smíchané barvě.
  • Lineárně zesvětlit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a zvýšením jasu zesvětlí základní barvu tak, aby odpovídala míchané barvě.
  • Překrýt – Násobením změní barvy v závislosti na základní barvy. Základní barva se smíchá s míchanou barvou tak, aby odpovídala světlosti nebo tmavosti původní barvy.
  • Měkké světlo – Ztmaví nebo zesvětlí barvy v závislosti na míchané barvě.
  • Tvrdé světlo – Násobením změní barvy podle míchané barvy.
  • Jasné světlo – Ztmaví nebo zesvětlí barvy pomocí zvýšení nebo snížení kontrastu v závislosti na míchané barvě.
  • Lineární světlo – Ztmaví nebo zesvětlí barvy pomocí snížení nebo zvýšení jasu v závislosti na míchané barvě.
  • Bodové světlo – Nahrazuje barvy v závislosti na míchané barvě.
  • Tvrdé míchání – Vezme hodnoty kanálu míchané barvy a přidá je k hodnotám základní barvy.
  • Rozdíl – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a odečte míchanou barvu od základní nebo naopak, podle toho, která barva má vyšší hodnotu jasu.
  • Vyloučit – Vytváří efekt jako Rozdíl, ale méně kontrastní.
  • Odečíst – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a odečte míchanou barvu od barvy základní.
  • Rozdělit – Vezme informace o barvě z jednotlivých kanálů a podělí základní barvu míchanou barvou.
  • Odstín – Vytváří výslednou barvu se světlostí a sytostí základní barvy a s odstínem barvy míchané.
  • Sytost – Vytváří výslednou barvu se světlostí a odstínem základní barvy a se sytostí míchané barvy.
  • Barva – Vytváří výslednou barvu se světlostí základní barvy a s odstínem a sytostí míchané barvy.
  • Světlost – Vytváří výslednou barvu s odstínem a sytostí základní barvy a se světlostí barvy míchané.
  • Světlejší barva – Porovná součet hodnot kanálů pro míchanou a základní barvu a zobrazí barvu s vyšší hodnotou.
  • Tmavší barva – Porovná součet hodnot kanálů pro míchanou a základní barvu a zobrazí barvu s nižší hodnotou.

 

 

Článek pro vás napsal Daniel Zábojník
Avatar
Jak se ti líbí článek?
1 hlasů
Autor se věnuje programování desktopových aplikací, kódování webových stránek, grafickému zpracování a vše co k tomu patří.
Všechny články v sekci
Photoshop
Miniatura
Následující článek
Vlastnosti uměleckých filtrů v Adobe Photoshop
Aktivity (3)

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!