Diskuze: PHP/JS/Ajax - Reálný čas
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Použij websockety a posílej data skrz ně. Ale počítej s tím, že se PHP na websocekty moc nehodí.
A důvody proč se nehodí? Abych věděl? Se socketama jsem nikdy nepracoval.
Se socketama se pracuje ve smyčce - spustíš server, který pořád běží a k němu se sockety připojují. Server pracuej ve smyčce, poslouchá, co mu klient pošle a nějak na to odpovídá, nebo sám mu posílá informace, například když se jiný hráč pohnul. PHP není na takovou práci stavěné, je dělané na typ příjde požadavek - zpracuje se - vše se ukončí.
A lze něco jiného použít v rámci JavaScriptu/Ajaxu? Předpokládám, že je to hloupý dotaz když se jedná o jazyky, který běží na straně klienta a data musí stejně získat ze serveru. Pak už mě napadá jen Java, ale úplně se mi nechce měnit jazyk (zatím).
Ano NodeJS by k tomu asi bylo vhodné, jen má trochu jiný způsob práce, na který si budeš muset zvyknout. Eventuelně by šlo použít NodeJS pouze jako mezivrstvu pro komunikaci a z něj poté posílat klasické dotazy skrz nějaké API na klienta a tím ukládat data například skrz PHP jen v nějakých časových intervalech + agregovaně (pošlou se data všech klientů zaráz, takže se sníží nápor na server).
Super, děkuji ti za tyhle informace. Zatím mi to asi stačí a na zbytek se podívám.
Zobrazeno 8 zpráv z 8.