Diskuze: Pomoc se zdrojovým kódem (PHP)
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 19 zpráv z 19.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí PHP, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Co je na tom nepodstatného? Když na to tlačítko mimo formulář klikneš, tak se neodešlou žádná data. Vždycky se odešle to, co je ve stejném formuláři jako tlačítko.
Tím nepodstatný myslím to, že zkrátka na to bych přišel i sám. Avšak já žádám pomoct se zdrojovým kódem. Takže: 1. Je tenhle použitelný ? Dá se případně nějak vylepšit? 2. Případně navrhnout jiný zdrojový kód.
Není to dobrý kód. Lepší by bylo mít například pole objektů (je jedno, jak je získáš, ať už z databáze, nebo třeba z jsonu). Co id to otázka, v objektu by byla nějaká množina odpovědí na výběr které by měli id nějaké další otázky (připadně slepé uličky a konce příběhu)
vzdy je mozne vylepsit ten kod... napr. keby si mal 100 odpovedi, tak by si sa preifoval... skus porozmyslat aj nad inymi prikazmi na vetvenie, napr. nad case
Zajimavej napad jak dlouho programujes?
..
Jak tu uz nekdo psal, je lepsi mit data "externe" a ne ve zdrojaku, napr.kdybys
chtel vice pribehu, muzes pouzit kod ale zmenit tabulku v databazi. Takze bych
kompletne ty data soupnul do mysql.
A pote, ty odpovedi zakodovat do databaze do JSON (vlastne text, ze ktereho se
jednoduchou funkci da udelat pole a naopak) a pote si to v cyklu vypisovat
(vcetne moznosti).
Na mnohonasobny if .. Else se vykasli, vzdycky jde vyresit nejak jinak
(switchem, slozenou podminkou s operatorem and nebo or)
Je tu fórum pro PHP, tak piš tam, když to tam patří.
Přesunuto
No v PHP jsem já začátečník a moc ještě neumím. Máš skype nebo tak něco, že by sis udělal chvíli na mě čas a vysvětlil mi to prosím ? Moc bych ti byl vděčný
Pokud si neveris, ze bys to zmakl tak je neco spatne ... neco na zpusob Travianu by zvladl i clovek co se tomu venuje par mesicu a nema ani poneti o MVC
Něco takového je na naučení se PHP ideální, není to moc složité a procvičí si většinu věcí, co v reálu bude potřeboval
Obecne u her je spis problem vymyslet fungujici mechaniku, ekonomiku apod. nez to zrealizovat V hlave mam taky plan na jednu hru v PHP, kterou planuji zrealizovat ... jen grafika bude asi muj nejvetsi nepritel
Pakliže začínáš hrou, doporučuji spíše zvolit nějaké primitivní hry, které ti pomohou se rozvíjet. Protože zda plánuješ hru dělat více rozmanitější, tak na konec zjistíš, že nedostatek znalostí tě stojí spousta času. Budeš spoustu věcí předělávat na základě zkušeností, které postupně budeš získávat a na konec budeš více předělávat než se rozvíjet.
Aspoň tohle jsou mé zkušenosti, kdy jsem chtěl také vytvářet hru a mimochodem na podobné téma s již vymyšleným složitějším konceptem v OOP. Ale později čím víc věcí hra obsahuje, tím je více kodu a o to hůře se bez zkušeností v tom dělá pořádek a logika.
A zda je těžké vytvořit jednoduchý formulář a nebo vytvářet jednoduchý kod bez nutnosti ho opakovat, tak bych doporučil se zaměřit na tutoriály a již prostudovat OOP a ještě lépe MVC ve kterém je logika mnohem hezčí a spoustu problému v rozložení kodu/scriptů řeší.
Rozhodně tvé řešení není ideální a jak bylo již napsáno, bude dobré zvolit komunikaci s MySQL, nebo s jinou DB a texty automaticky tahat ze své databáze. Podobnou věc jsem již dříve dělal i s virtuální mapou za pomocí příběhu a pohybu "Jako např. chci jít rovně k vodě" atp. A vše se generovalo automaticky z databáze dle ID pozice, nebo dle návaznosti na daný text.
Trošku jsem se při obědě v práci rozepsal
Tiež si myslím, že na hre je najťažšie vymyslieť game design, teda rozhodnúť sa, čo bude koľko surovín stáť, aké útočné sily majú mať jednotky a podobne. Aby to bolo dobre, neže jeden hrač bude furt vyhravať a druhy furt prehravať To by bola muka.
Zobrazeno 19 zpráv z 19.