Předvánoční Black Friday Předvánoční Black Friday
Až 80% zdarma! Předvánoční BLACK FRIDAY akce. Více informací

Diskuze: Proč u registrací existují omemzující podmínky?

PHP PHP Proč u registrací existují omemzující podmínky? American English version English version

Aktivity (1)
Avatar
Matyáš Máslík:5. srpna 19:31

Ahoj, dostal jsem se k tomu po tom, co jsem v jedné hře skončil s nickem ve stylu "asdgafjs" poté, co byly všechny mé běžné zabrané a nebo nesplňovaly podmínky :D

Prostě mi vrtá hlavou, proč u většiny registrací existuje omezující podmínka typu "Zadejte 6-12 znaků". Pochopil bych, že u hesel je to třeba kvůli bezpečnosti. V případech speciálních znaků asi kvůli velikosti v databázi a možná s tím spojené i omezení délky.
Ale absolutně nechápu, proč se omezuje i minimální počet? Je takový problém, aby někoho přezdívku tvořil jen jeden, nebo dva znaky? :D Je to kvůli tomu, že vetšina tvůrců to již okoukala od toho šesti znakového standardu? :D

A k tomu bonusová otázka na názor, která by patřila spíš do volné diskuze (za to se omlouvám), ale ať už je to v jednom. Jestli povolit duplikáty nicků. Připadá vám to jako velký problém?

Těším se na všechny názory :D

 
Odpovědět 5. srpna 19:31
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na Matyáš Máslík
David Čápka:5. srpna 19:44

Když někdo provozuje nějaký projekt, obvykle mu záleží na tom, jak na nové uživatele působí. Diskuze lidí se jmény "a", "1" a podobně by asi vypadala nevěrohodně. Přijde mi to trochu jako zbytečný dotaz, prostě jednoznaková přezdívka nedává smysl, stejně jako registrovat se pod přezdívku, která již existuje, protože by se ti lidé pletli. Že jsi tam zadal "asdgafjs" je případ, kterému se automaticky nedá moc zabránit a samozřejmě to je takový tvar, který by zakázali, kdyby to šlo jednoduše rozeznat.

Editováno 5. srpna 19:46
Nahoru Odpovědět  +1 5. srpna 19:44
Jsem moc rád, že jsi na síti, a přeji ti top IT kariéru, ať jako zaměstnanec nebo podnikatel. Máš na to! :)
Avatar
Odpovídá na David Čápka
Erik Šťastný:5. srpna 20:38

Náhodou musím říct, že podpora duplicitních nicků je bezva a přijde mi že v posledních letet to zavedlo celkem dost projektů především uvedu dva známé projekty v herním průmyslu a to Blizzard a Steam, to že se reálně potkají dva hráči se stejným nickem je šíleně malá pravděpodobnost, leda by to někdo udělal schválně a cíleně, takže v praxi to nikoho moc netrápí a naopak uživateli to umožňuje bezva možnost si opravdu vybrat svou přezdívku kterou má rád a používá ji již roky a nesetkává se půl hodiny s tím že "Nickname is already taken", což je u velkých projektu dost časté.

Editováno 5. srpna 20:39
 
Nahoru Odpovědět  +1 5. srpna 20:38
Avatar
patrik.valkovic
Šéfredaktor
Avatar
Odpovídá na Erik Šťastný
patrik.valkovic:5. srpna 21:21

že se reálně potkají dva hráči se stejným nickem je šíleně malá pravděpodobnost

nesetkává se půl hodiny s tím že "Nickname is already taken", což je u velkých projektu dost časté

Ty dvě věty si naprosto protiřečí.

Nahoru Odpovědět  +1 5. srpna 21:21
Nikdy neumíme dost na to, abychom se nemohli něco nového naučit.
Avatar
Odpovídá na patrik.valkovic
Erik Šťastný:5. srpna 21:31

Proč si protiřečí?

Na Steamu i Battle.netu existují desítky lidí se stejným nicknamem, situace že se ti hráči ale reálně potkají někde ve hře nebo na fóru se prakticky nestává.

Editováno 5. srpna 21:32
 
Nahoru Odpovědět  +1 5. srpna 21:31
Avatar
Matyáš Máslík:5. srpna 21:56

Dotaz jsem měl vážně nasměrovat do volné diskuze :-D Jako první jsem si to však spojil právě s webovými technologiemi... Je dobré slyšet i další názory a teorie z jiných úhlů než je ten můj.

Diskuze lidí se jmény "a", "1" a podobně by asi vypadala nevěrohodně.

Na tom něco bude, to by vysvětlovalo minimální počet znaků :-)

uživateli to umožňuje bezva možnost si opravdu vybrat svou přezdívku kterou má rád a používá ji již roky a nesetkává se půl hodiny s tím že "Nickname is already taken", což je u velkých projektu dost časté.

Zastávám stejný názor a rád bych to ve svých budoucích projektech aplikoval. Chtěl jsem se ujistit, že to nemá nějaké závažnější důvody, ale pokud to Steam i Blizzard aplikují, tak asi nebude důvod se toho zdržet :-)

 
Nahoru Odpovědět 5. srpna 21:56
Avatar
Odpovídá na Matyáš Máslík
Erik Šťastný:5. srpna 22:33

Záleží na jakém systému to založíš.

Steam například funguje, tak že pořád musíš mít unikátní název účtu ke kterému pak ale máš custom nick pod kterým se všude prezentuješ a ten může být duplikátní.

Blizzard účet máš zase na na email, a k tomu můžeš vytvořit jakýkoliv chceš nickname ke kterému se ti pak vygeneruje ještě náhodné ID, kvůli duplikátům.

 
Nahoru Odpovědět  +1 5. srpna 22:33
Avatar
Roman Duchoň:6. srpna 2:16

Kdyz prispeju jen tak filozoficky do diskuze svuj nazor - mam rad svobodu i ve volbe nickname. Omezeni shora je urcite treba pro ruzne "zkousece" a vtipalky. Ale je pekne svobodne mit nick treba "a" nebo "1". :) A kdo driv prijde...
Zas nejsem pro duplicitu. Preci jen i ve hre je vhodna jednoznacna identifikace. A i v opravdu velkych hrach by me zrala predstava, ze se tam bude potulovat postava se stejnym nickem... Nehlede na ruzne chaty a diskuze.

Nahoru Odpovědět  +1 6. srpna 2:16
RD
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:6. srpna 13:56
  • Duplikaty nicku jsou problem. Muze nastat situace, kdy maji 2-100 lidi stejny nick + heslo. A cim je chces rozlisit?
  • Pokud nevedes duplikaty, tak 6 znaku je i dost malo pro unikatni nick.
  • Pro vnitrni system se pouziva stejne id uzivatele, integer cislo. Nick je jen pro ostatni.
  • Mno, a proc tedy? Spouta uzivatelu pri prvni registraci si zada heslo password nebo nejakou odmenu. A spousta uzivatelu pouzije za nick jejich aktualniho hrdinu, herce, postavu, z komixu, zpevaka... Takze mas treba 100x uzivetele host s heslem host nebo superman/superman. To asi neni uplne to prave.

Viz Erik. Spousta systemu funguje tak, ze mas unikatni login a teprve pod nim si zakladas postavu, kterou si pojmenujes. Ve hre se pak tvuj login nikde nevyskytuje. Viz treba Poe, wow a jine hry na hrdiny. Nefunguje to tak ale vsude, coz je skoda :)

 
Nahoru Odpovědět  +3 6. srpna 13:56
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:7. srpna 10:49

Doplneni. Kdyz se ve hre tvuj login nevyskytuje, tak je slozitejsi uhadnout tve prihlasovaci udaje. A muzes mit duplicitni nicky pro postavy. Ale pro ostatni hrace, konfort, kdyz ti muzou poslat zpravu napsanim na nick. Pokud neni unikatni, tak by musel klikat kamsi pro vyber.

 
Nahoru Odpovědět  +1 7. srpna 10:49
Avatar
dez1nd
Člen
Avatar
dez1nd:8. srpna 6:51

u Steamu ale člověk neví, jakou má přezdívku když si ji může každej neomezeně krát změnit... Jeden den si uložíte přítele s nickem koloběžka a za týden se jmenuje CitrusovýPárek­.PubGFreeItem­sAndCSGOFreeS­kins.com a dokud neotevřete detail nezjistíte, kdo to původně byl..

 
Nahoru Odpovědět 8. srpna 6:51
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Odpovídá na dez1nd
Peter Mlich:8. srpna 9:08

U mirandy (zasilani zpravicek) je mozne nastavit si vlastni jmeno pro cloveka presne pro takoveto pripady.
Ale jako souhlas, ze kdyz by si zmenil i profil nebo nevyplnil a nemel jsem vlastni jmeno zaskrtnute, tak netusim, kdo to je po zmene nicku :) U her mas prave vytvoreni postavy a u ni nick uz menit nejde, obvykle. Mozna jako mikro-transakce za penize.

 
Nahoru Odpovědět 8. srpna 9:08
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 12 zpráv z 12.