Předvánoční slevová akce Java týden
Využij předvánočních slev a získej od nás 20 % bodů zdarma! Více zde
Pouze tento týden sleva až 80 % na Java e-learning!

Diskuze: Amplitudová bezpečnost

Aktivity (2)
Avatar
Marek Novák
Člen
Avatar
Marek Novák:4. srpna 19:23

Zdravím, mohl by mi někdo ,,lidsky´´ vysvětlit pojmy amplitudová a fázová bezpečnost. Děkuji.

 
Odpovědět
4. srpna 19:23
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!
Avatar
Peter Mlich
Člen
Avatar
Peter Mlich:6. srpna 14:51

A ceho se to ma tykat? Zkousel jsi wikipedii? Google? Co ti to naslo?

Treba stridavy proud ma tvar sinus.

Matematicky pojem, nejvyssi vrchol krivky se nazyva amplituda krivky.
Bezpecnost fude asi spocitav v tom, aby neprokrocila vyska proudu nejakou hodnotu, treba? Google, pokud se pletu.

Elektrikarsky pojem, faze, je to proud vznikajici z jedne civky elektrickeho menice. Dynamo ma 3 civky. Kdyz se otaci, tak v kazde magnet produkuje proud. Ale ke kazde je magnet jinak otoceny, generuje jiny proud. Takze, kdy pak mas vedeni, 3 draty, tak kazde ma jinak posunutou sinusovou krivku
/.\/.\/.\./
./.\/.\/.\./
../.\/.\/.\./
Pokud nepotrebujes extra vykon, tak si vystacis s proudem z jednoho dratu.
Pokud potrebujes vykon, velky motor, potrebuje obvykle 3 faze. Kazda napaji jinou civku na motoru a spolecne roztaceji motor.

Fazova bezpecnost by mohlo byt to, aby faze vuci sobe byli spravne otocene. Posunuti krivek bylo konstantni. Kdyz to das dokupy, abys dostal rotujici krivku, kruznici a ne sisaty tvar. Sisaty tvar by zpusoboval zrychlovani motoru trhane a vedl by vice vibracim.
Predstav si motor. A kdyz budes mackat tlacitko 1, tak bude zrychlovat jen v prvni v 1/3 jedne otacky. 2 v te dalsi, 3 dalsi. Cili, potrebujes po sobe mackat 3 tlacitka, aby se motor 1x otocil. Takze, kdyz budes pravidelne mackat 1, pak 2, pak 3, bude rotovat. Mackach rychleji, toci se rychleji. Mackas pomaleji, toci se pomaleji. Mackas mezi 1-2 rychle a mezi 2-3 pomalu a mezi 3-1 jeste jinak, tak se chvilku prudce rozbehne, pak zpomaluje brzdi a pak treeba zas, ale pomaleji zrychluje. Celkovy pocit z toho je, ze se otaci treba 60% rychlosti, kterou by se otacel, kdyz bys mackal pravidelne.
Jinymi slovy, kdyz to mas moc rozfazovane, kazda faze ti tlaci do motoru 220V, rekneme 5A proudu, ale motor se otaci 60% rychlosti misto 95%. Coz je dost na prd a zbytecne platis elektrinu.

Editováno 6. srpna 14:53
Akceptované řešení
+20 Zkušeností
+1 bodů
Řešení problému
 
Nahoru Odpovědět
6. srpna 14:51
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 2 zpráv z 2.