NOVINKA! E-learningové kurzy umělé inteligence. Nyní AI za nejlepší ceny. Zjisti více:
NOVINKA – Víkendový online kurz Software tester, který tě posune dál. Zjisti, jak na to!
Avatar
erorrek
Člen
Avatar
Odpovídá na DHPICO
erorrek:11.12.2017 18:16

"ale pokud jsi aspoň trochu nadprůměrný tak není problém mít stipendium a nezaplatit ani korunu ..."

Podle stranek skoly se stipendium poskytuje pouze nejlepsim 30 a take musis projit stipendijnimi testy.

 
Odpovědět
11.12.2017 18:16
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na erorrek
David Hartinger:11.12.2017 20:44

To je trochu výkřik do tmy. UCL je poměrně malá škola, takže těch 30 mi nepřijde nějak šibenční počet, jednu chvíli jsem tam byl myslím nejlepší na škole a to tam byli mnohem chytřejší lidé, kteří známky na rozdíl ode mne tak nehrotili :) Pro mne to bylo důležité. A ten test - tak logicky! při nástupu tam ještě nemáš prospěch, tak ti to na základě něčeho musí přidělit ;-) Pokud něco nezměnili, tak stipendium si mohl získat/ztratit každý semestr na základě prospěchu bez nějakých dalších testů.

Nahoru Odpovědět
11.12.2017 20:44
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
erorrek
Člen
Avatar
Odpovídá na David Hartinger
erorrek:11.12.2017 21:58

" A ten test - tak logicky! při nástupu tam ještě nemáš prospěch, tak ti to na základě něčeho musí přidělit"

No ja prave myslel ze to funguje tak, ze si zaplatim skolne a pokud budou me vysledky odpovidajici, tak mi bude za dany semestr vraceno..

Takze udeleni stipendia na prvni semestr zavisi jen na uspesnem slozeni techto testu?? A v dalsich uz zalezi jen na prospechu?
A nebo je to tak ze zalezi v prvnim semestru na obojim?
A nebo jsou ty testy(+prospech) podminkou pro ziskani stipendia v jakemkoli semestru? :D
Pardon, jen si to chci ujasnit :D

 
Nahoru Odpovědět
11.12.2017 21:58
Avatar
David Dostal
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na erorrek
David Dostal:11.12.2017 23:46
  • 1. ročník - na základě testu (doporučuji to alespoň zkusit, když napíšeš testy tuším nad 50 nebo 60 % tak máš 10 % slevu). Stipendium Ti proplatí (vrátí zaplacené školné) už někdy během prvního semestru.
  • Další ročníky - podle známek z předchozího ročníku. Pokud tedy za 1. ročník máš dobré známky, dostaneš stipendium na druhý atd.
 
Nahoru Odpovědět
11.12.2017 23:46
Avatar
Martin Kobelka:13.12.2017 16:01

David Hartinger

Studuji FIT VUT a jako první jazyk máme také C, ve druhém semestru povinný assembler a průběhu studia povinné průběžně VHDL včetně napsání vlastního jednoduchého procesoru. Je to zatraceně dobře. Student vysoké školy v oboru informatika by totiž neměl umět programovat jen PHP a Javě. To může dělat středoškolák. Student Vysoké školy má mít komplexní znalosti z oblasti informatiky. To znamená vědět jak funguje procesor, pokročilá matematika, teoretická informatika, řízení softwarových projektů nebo třeba znát teorii fungování signálů a systémů. Nemá umět databáze jen na úrovni "tady napiš a klikni" ale má umět třeba i relační algebru tzv. "teoretický základ". Má umět si všechny tyto znalosti dát do souvislosti....

U nás je například povinné ve druhém ročníku v čistém c bez jakýchkoliv knihoven napsat ve čtyřčlenném týmů vlastní překladač programovacího jazyka včetně syntaktické analýzy, syntaktické analýzy, generování 3A kódu a podobně. Jen tak člověk dojde k prozření jak to uvnitř vše funguje a stane se z něj skutečný programátor a odborník.

Od druhého ročníku už si poté můžeme zapisovat semináře C# a C++, implementovat informační systémy nebo se zabývat databázemi. Nemyslím si ale že by toto měl vysokoškolák dělat dříve než pozná skutečné principy fungování počítače.

Chtěl bych aby se k tomuto vyjádřil ještě David Novák

 
Nahoru Odpovědět
13.12.2017 16:01
Avatar
David Hartinger
Vlastník
Avatar
Odpovídá na Martin Kobelka
David Hartinger:13.12.2017 16:18

To je jednoduchý psychologický jev, že jsi nakonec rád za to, že jsi něco pochopil, je to příjemné. Ale nemůžeš vědět, zda by jsi nebyl radši, kdyby jsi uměl něco užitečnějšího. Další debata o tom by byla u mne kontraproduktivní, jen opakujete ty samé argumenty, co jsem již vyvrátil výše.

Editováno 13.12.2017 16:19
Nahoru Odpovědět
13.12.2017 16:18
New kid back on the block with a R.I.P
Avatar
David Novák
Tvůrce
Avatar
Odpovídá na Martin Kobelka
David Novák:16.12.2017 16:53

Když už jsem byl požádán, tak se teda vyjádřím :D

Myslím, že se školy typu Unicorn College a typu FIT vůbec nedají srovnávat (přesto se o to pokusím). Obě skupiny existují za jiným účelem a obě jsou potřeba. UC je potřebnější z krátkodobého hlediska (vychovává programátory), univerzity a technické VŠ zase z dlouhodobého hlediska (vychovávají výzkumníky).

David Hartinger Ano, ve spoustě věcech je tahounem výzkumu korporátní sektor, ale jistě budeš souhlasit, že tam se zkoumají pouze věci, které mají jasný potenciál přinést zisk. To je samozřejmě dobrá motivace, ale je důležité, aby existoval výzkum ve všech oblastech - proto existuje Akademie věd, výzkumné týmy na VŠ a univerzitách a proto stát a EU udílejí výzkumné granty (navíc nám to dává jistou nezávislost na zahraničních technologických gigantech - např. náš CESNET je schopen vyrábět všechny prvky potřebné k zajištění síťové infrastruktury a vznikají i zajímavé projekty - např. čistička provozu od DDoS útoků). VŠ je primárně centrem výzkumu a až sekundárně vzdělávací institucí (což způsobuje problémy s pedagogickou kvalitou části akademiků, které studenti zas tolik nezajímají a berou výuku jako povinnost).

Např. na mém VUT FIT je celá řada výzkumných týmů - viz http://www.fit.vutbr.cz/research/. A dosahují velice zajímavých výsledků. Například teď je velký zájem o výzkum rozpoznání řeči, který vede Honza Černocký a jejich algoritmus je údajně jeden z nejlepších na světě (a probíhá už nějaká komunikace s Google a ještě nějakou další firmou) - víc nevím, záhlédl jsem o tom nějaký článek, ale myslím, že je to dobrý příklad užitečnosti nezávislého výzkumu.

A jako hlavní přínos VŠ bych uvedl možnost zapojení studentů do výzkumu již od bakalářského studia - každý tak může získat praktické zkušenosti z reálné práce v týmu a stát se odborníkem nad rámec běžného studia.. Což bych i každému studentovi vřele doporučil (je třeba ovšem počítat s velice omezeným volným časem).

Jinými slovy - pokud chce člověk více, než "jen" programovat, je VŠ jasná a v zásadě jediná volba (UC má jen bakalářské studium IT). Je třeba ale upozornit, že akademická kariéra není zrovna nejlépe placená a rozhodně není pro každého. Co je tedy lepší pro běžné smrtelníky? To už je složitější otázka. Zkusím vyjmenovat plusy/mínusy z mého pohledu.

UC a jí podobné školy studenta rozhodně lépe připraví na zaměstnání a po dokončení obvykle není problém jít hned pracovat (nebo podnikat) a velice slušně vydělávat. Na běžné VŠ to sice taky není problém (protože je velký nedostatek kvalifikovaných ajťáků), ale budete v jisté nevýhodě (proto se doporučuje absolvovat během studia stáže a školy to podporují).

UC učí mainstream technologie - většinu získaných schopností může student okamžitě využít. VŠ typicky vůbec žádné technologie neučí a jde spíše o principy. Sice se pak musí člověk v zaměstnání učit jinou, používanou technologii, ale na druhou stranu je absolvent poměrně "kompatibilní" a není problém naučit se novou konkrétní technologii dle potřeby (konkrétní jazyky, DB či frameworky mají obvykle stejné nebo podobné principy). Ne nadarmo se říká (byť je to samozřejmě nadsázka), že programátor se může naučit nový jazyk za víkend nad dokumentací.

Na rozdíl od UC získává na VŠ student mnohem širší rozhled (zejména v oblasti HW) a také získává hlubší chápání a znalosti (zejména OS, sítě, HW). Pokud student netuší, čemu se v IT chce věnovat (baví ho tak nějak více věcí zaráz), tak jednoznačně doporučuji VŠ. Pokud naopak ví, co chce, bude úzce zaměřená škola lepší (nebude se zbytečně nudit a trápit v některých předmětech a místo toho se může věnovat věcem, co ho zajímají).

Samostatnou kapitolou jsou pak Fakulty/Katedry Informatiky (MUNI, UPOL, MATFYZ na CUNI), které jsou často hodně teoretické a matematické. Při rozhodvání mezi Informatikou a Informačními technologiemi se člověk musí rozhodnout, jestli chce více akademický (udělejme si matematický model a k němu důkaz) nebo více inženýrský přístup (toto zanedbáme, toto zjistíme experimentálně - hlavně aby to fungovalo ;) ) k problémům a co ho více zajímá.

HW, sítě, OS -> FIT
matematika, teorie jazyků, algoritmy -> FI

U ostatních oborů je to v zásadě jedno (učí se +- stejně)...

Co se týče náročnosti studia, tak můžu mluvit jen za VUT FIT. A myslím, že hodně záleží, co člověk chce - pokud se chce naučit maximum a mít dobrý průměr (FYI 5% nejlepších dostává stipendium cca 6500/semestr, 1.5% nejlepších cca 23000/semestr), tak mu to rozhodně zabere většinu času. Velkým žroutem času jsou projekty (kvůli nim většina studentů nechodí druhou polovinu semestru na přednášky), ale obecně si myslím, že pro běžného studenta je částečný úvazek při studiu naprosto reálný a jak jsem zmiňoval - i doporučovaný (ať už ve výzkumné skupině nebo v nějaké firmě na stáž). V takovém případě samozřejmě volný čas opět není.. Dobře to vystihl jeden spolužák - o Vánocích není čas na trhy a přítelkyni se může věnovat jen tak, aby ho neopustila :D

Nahoru Odpovědět
16.12.2017 16:53
Chyba je mezi klávesnicí a židlí.
Avatar
lincerix
Člen
Avatar
lincerix:14.4.2021 12:46

Kdyby tu lidi hledali recenzi z roku 2021 na Unicorn (protože koukám, že tu jsou z roku 2017), tak to napsal pán tady: https://www.jaroslavhuss.cz/…-university/ - má tam teda dost chyb a je to dlouhý, ale vypadá to, že škola není vůbec žádná prdel :-)

Nahoru Odpovědět
14.4.2021 12:46
Jsem otřesný programátor - začátečník... Ale nikdy mě nic nebavilo tak moc, jako čučet do Javovského kódu.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 8 zpráv z 58.