Diskuze: Výběr IT SŠ Praha
Člen
Zobrazeno 17 zpráv z 17.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
Volbu gymnázia určitě preferuj, kvalitní Gympl je vždycky lepší, než sebelepší průmka. U nás a pro člověka co chce věci chápat a mít kvalitní rozhled a vzdělání samozřejmě.
Taky tě to naučí myslet v kontextu ostatních oborů a oblastí.
Díky za odpověď. Nevíš o nějaké další škole kdyby Arabská nevyšla?
Když tě baví hraní her a programování vůbec to nevadí, ale jde hlavně o to, jestli tě baví hry jenom hrát nebo i vytvářet. Já jsem také v 9. třídě a mám v plánu jít na SPŠ Prosek, kde je poměrně zajímavý výběr oborů. Potom jsou samozřejmě další státní školy, ale i soukromé, kdy některé jsou i na vysoké úrovni.
Děkuju za tip. Také jsem naprogramoval hru. To s tím hraním her jsem myslel tak, že se někteří lidé hlasí třeba na programování, ale ve skutečnosti chtějí jem být na pc a programování je nezajímá.
Takového člověka znám, celý život mu programování nic neříká a teď se hlásí na školu, kde se programují hry...
Gympl bych doporučil leda nějaký prestižní na matiku a informatiku, jinak spíš průměrnou průmku než nějaký horší gympl.
Nechápu proč nejít na IT školu když tě baví hraní her
Ja ale mluvil o kvalitnim gymplu.
Btw, ja jsem na prumerne spatnej gympl chodil, maturoval a vim proc rikam to co rikam. Vseobecnej prehled o informacich ze vsech oblasti lidskeho zivota/podnikani je k nezaplaceni. Vite proc? Kdyz vidim lidi, kteri se nezajimaji, jak se vsemu desne divi, co je mozny z pravniho hlediska, co je mozny z lekarskyho hlediska, jak nemaji predstavu o biologii, jak neposoudi co uz je vazny zraneni/nemoc a co je v pohode, to je ten duvod, na gymplu te tohle proste donutej vedet, donuti te uvazovat. Nemluve o kulturni urovni cloveka, ona ta literatura a historie k necemu jsou i programatorum. Uz starorecka filozofie to vedela a nic se za tu dobu nezmenilo.
Tak tos nechodil na průměrně špatnej gympl. Tam kam chodím já je
realita úplně někde jinde. Žádnému uvažování tě neučí, všechny
předměty (a to včetně programování, matematiky, fyziky) jsou založené na
nabiflování látky nazpaměť a na její zopakování u testů. Právo jako
předmět není, jenom jednoletý seminář.
Biologie - 2.5 roků biflování se obrovského množství rostlin, bakterií,
živočichů (názvy, podoba, prostředí). Poslední půlrok byl člověk,
odkud vím možná tak názvy některých nemocí - osnovy katastrofa. Čeština
- telefoní seznamy autor-dílo-rok, film-rok-režisér. Občas rozbor
nějakého díla. Dále filosofie - nesmyslné šprtání se jmen, období, a
jejich myšlenek (typu hádání se o to, co je pralátkou, nebo jaký vztah je
mezi jejich olympským světem a nám a podsvětím).
Tomu já říkám špatná škola (a věřím, že jsou horší). Totiž z
průmyslovky si alespoň něco odneseš, nějaké použitelné znalosti. U
gymnázia riskuješ, že bude velmi těžké a nudné, a nic ti to nedá.
To je vec nazoru a pristupu. To co popisujes je hluboko pod urovni prumerne spatneho gymplu. Nicmene ja stale podotykam, mluvil jsem o kvalitnim gymplu, ten totiz predstavuje uplne neco jineho.
Ad sprtani - i na kvalitni VS je treba se nasprtat spoustu veci, o tom zadna, takze aspon trocha cviku do budoucna.
BTW: Pokud je tohle tvoje jedina moznost, pak s tebou soucitim, pokud jsi mel moznost skolu zmenit, skoda zes to neudelal.
Nicmene tazatel si muze skolu vybirat, zjevne, takze neni duvod, aby si zvolil takovouhle parodii na vzdelavaci ustav.
Je nějaký seznam, kde jsou opravdu kvalitní gymnázia v ČR? Právě -
může si vybírat, tak aby si nevybral špatně. Moje škola byla popisovaná
jako prestižní gymnázium, ale je to katastrofa.
Bez učení se nazpaměť nejde nic, ale pokud se musíš šprtat něco, co
prostě význam nemá, je to ztráta času. Trénovat paměť jde přece na
informacích, které ti nějak rozšíří obzory nebo ti k něčemu budou,
že.
Ono to asi bude tím, že Zlín je pořád taková díra, byť krajské město
Tak se tu nekoncentrují
ti lidé, kteří za něco stojí (myslím učitele)
Za prve - kdyz si volim skolu, zeptam se lidi co tam studujou, jaky to tam je, utvorim si nazor, sakra nekupuju si prece kure, neni to jendorazove rozhodnuti, ktere za den odezni, utvorim vzorek a analyzuju.
Za druhe, to co je ti k necemu/nicemu nabiflovat a co neni, neposoudis, proto nesestavuji osnovi 18 lete deti.
Nase skolstvi mozna neni dokonale, ale rozhodne na tom neni tak spatne jak si kdekdo mysli.
Mám kolem sebe lidi, kteří chodí/chodili na gympl a i když se před lety vytahovali, jak je to super, tak teď toho litují, protože jakmile tě nevezmou na VŠ, tak toho s maturitou moc neuděláš...
Tak když jdeš na gympl tak automaticky i na VŠ, s tím se počítá
Arabská (pokud se za posledních 12 let nějak výrazně nezměnila – tedy za dobu, co tam nejsem) je podle mě dobrá volba. Pokud se dostaneš do pokročilé programovací skupiny, tak se tam v zásadě dva roky probírá látka prvního ročníku na MFF UK (hlavně předměty Programování I a II), takže můžeš mít případně výhodu.
Celkově jsem byl s tímto gymnáziem velmi spokojen. Jistě, taky tam potkáš učení se nazpaměť různých věci, ale nepřišlo mi to nějak moc přehnané. Holt jsou ale i předměty, které jsou na tomto typu učení v podstatě založené (zeměpis, dějepis, dost i biologie, chemie).
Mám kolem sebe lidi, kteří chodí/chodili na gympl a i když se před lety vytahovali, jak je to super, tak teď toho litují, protože jakmile tě nevezmou na VŠ, tak toho s maturitou moc neuděláš...
Ono zase z těch odbornějších škol může být dostání se na VŠ o něco těžší, jelikož ten všeobecný přehled prostě není (nebo třeba neučí na takové úrovni matiku).
Jestli je nevzali na vs tak je problém jinde, trochu se nám to zvrhlo od OP k úplnému nesmyslu, diskuze o tom co bez vysoké s maturitou z gymplu není otázce ani vzdálená.
Zobrazeno 17 zpráv z 17.