Diskuze: Fall Damage
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Black Hole jsem nehrál, ale myslím, že na tom technicky nic není. Uděláš si proměnnou, třeba "D=0". S každým stepem padání k ní přičteš nějaké malé číslo, např. 0.01 a při dopadu zaokrouhlíš D na celé číslo. Když bude pád malý, vyjde 0 a damage je nula. Když bude pád větší vyjde 1 nebo víc. To pak můžeš vynásobit nebo vypodmínkovat a výsledek odečíst od životů.
xD
Ale jak jsem to šel vyzkoušet v praxi (po prvé jsem to četl na mobilů) tak
mi došlo jedno. Když vemu to co jsi mi napsal
S každým stepem padání k ní přičteš nějaké malé číslo
Tak mi došlo, že nevím jak ten step toho padání zapsat. Nešel by prosím udělat nějakej kód ??? Vím, že toho moc v Game Makeru neumim. Předem díky za odpověď.
GM má událost Step. Ta se provede tolikrát za vteřinu, kolik máš room speed ( default je 30 ). Zbytek záleží na tom, jak hru děláš. Pokud padání má být třeba shora dolů rychlostí 30 pixelů za vteřinu, tak při room_speed 30 můžeš napsat do Eventu Step něco jako toto:
if !place_meeting(x, y+1, obj_podlaha) { y+=1; D+=1/60; H=health-floor(D); }
else { health-=floor(D); H=health; D=0; }
Damage bude začínat na dvou vteřinách pádu.
Health musíš počítat přes další proměnnou, jinak bys neviděl damage
průběžně.
Zobrazeno 6 zpráv z 6.