Diskuze: Globální proměnné
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ty globální budou aktivní když se vytvoří: Pokud máš na objektu
dejmetomu Hráč
globální proměnou dejmetomu global.ZdravíH a tu pak chceš použít na
nějakém objektu dejmetomu kulce tak ten Hráč musí býd vytvořený dříve
(respektive ta proměnná musí být vytvořená dříve) tak se potom zobrazí
i na ostatních objektech. Doufám že si to pochopil.
Tvůj problém bude přesně v tom, co píše neregistrovaný Dminik.
Musiš si dát pozor na to, kdy se co vytváří. Globální proměnné jsou
samozřejmě viditelné vždy a všem objektům, od toho taky pramení název
globální. Pokud tě to plete, používej více debug mode a pomocí
funkce:
show_debug_message(string) si nechávej vypisovat obsahy proměnných v
klíčových místech kódu. Nikdy nepoužívej globálních proměnných víc,
než si jich dokážeš zapamatovat z hlavy. Tzn. musíš u nich vědět
nazpamět, kde vznikají, kde je co ovlivňuje a jakou mají hodnotu v kterém
okamžiku ( většina normálních lidí si nezapamatuje víc jak 5 kousků ).
Když jich budeš mít víc, budeš se zbytečně trápit a tvoje výtvory
půjdou častěji do kytek než by sis přál.
Je nějak definováno pořadí, ve kterém se spouštějí objekty?
Nebo mám raději vytvořit jeden objekt, který všechny objekty postupně
vytvoří v mnou požadovaném pořadí?
Díky
Vytvořeny jsou obvykle v tom pořadí, v kterém jsi je naklikal do
místnosti v design fázi. Samozřejmě, že je můžeš vytvářet dynamicky za
běhu a tím jejich pořadí určovat podle potřeby. Většinou to ale není
třeba vůbec řešit. Při vytvoření objektu nastavíš proměnným hodnoty a
když je během hry jiný objekt požádá, tak už dávno existují. Asi na to
jdeš nějak od lesa.
Zobrazeno 5 zpráv z 5.