Diskuze: Hra:cosmic wars
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 10 zpráv z 10.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Jako cvičný pokus dobrý, ale multiplayer na jedné společné klávesnici už asi moc hráčů neosloví. Někdy kolem roku 1987 by to byla hitovka, ale dneska jsou hráči zmlsanější. I od her zdarma už se dneska čeká fyzika, částice, plynulé nádherné animace a technická dokonalost. Ale nechápej mě špatně. Jde o celkem solidní začátek a jednoznačně doporučuji vylepšovat postupně vpřed. Jednou z největších chyb průměrného gamemakeristy je poskakování od jednoho projektu k druhému bez jediné dokončené věci. Takže klidně to nějak dokonči a po nějaké době to s více zkušenostmi naprogramuj znovu a znovu. Jednou to můžeš mít v parádním kabátě a říct si: "Tohle jsem dokázal udělat dobře."
děkuji za reakci,nejsem žádný grafik a tak jsem se snažil ,aby hra měla co nejednoduší grafiku ,která nebude vypadat jak z malování a jelikož radši něco naprogramuji, než abych se dělal dny s animací tak ve hře žádná není. Jinak co se 2 hráčů na jedné klávesnici týče ,tak hra měla být na začátku jen závod lodiček a ne přestřelka(kamarád po mě chtěl abych dodal střelbu a pak se zjistilo ,že je zábavnější po sob střílet).Jinak hra je stále ve vývoji a teď dokončuji mód capture the flag a pak mě ještě čeká PVE(AI už skoro mám).
To zní slibně. Já osobně bych se přimlouval alespoň za změnu vizáže střel, ale samozřejmě rozumím, že dáváš přednost programování - dělám to taky tak.
Napadlo mě, že by se ti mohl hodit můj editor částic:
http://tvorbaher.blogspot.cz/…itor-12.html
Dokáže uložit částicový efekt jako běžný game makerovský objekt, takže nevyžaduje žádné znalosti programování particles. Prostě ho přihodíš do místnosti. Jenom je třeba nedávat jich tam moc, aby to pak výkonově stačilo vykreslovat.
Prosím tě, s tvým programem mám jeden problém ,a to že když
vyexportuji a v gm dám do roomy ten vytvořenej obj tak to píše:unknown
funkcion or script : particle_definition_ini_load.Asi jsem něco udělal
španě ,ale nevím co.
Děkuji za odpověď.
Při exportu se vytvoří více souborů a všechny musíš odtahat do GM. Rozhodně musíš dát Export, ne Save a má se ti vytvořit soubor SimpleParticleScripts.gml, který pustíš přímo do okna Game Makeru. Ten soubor ti dá všechny potřebné skripty. I v případě, že bys měl více různých efektů, skripty ti stačí vzít jen jednou.
Až budeš efekt používat ve svém projektu, obvykle budeš potřebovat změnit to, aby nechodil za myší, ale kreslil se tam, co leží v roomu. To se udělá podle přiloženého obrázku. V CreateEventu efektového objektu je položka mouse motion, která obsahuje řádek
follow_mouse=true;
Hodnota true znamená, že efekt se vykresluje místo kurzoru myši, hodnota false znamená, že se efekt vykreslí na souřadnicích objektu. Čili tam kde leží objekt. Jde asi o nejčastěji využívané přepínátko. Pak jsou tam nachystané eventy stisku klávesy, které lze smazat, pokud nejsou třeba.
Kdybys měl nějaký problém, klidně napiš.
Ahoj, tyhle úkony jsem udělal už předtím ,jen mě napadá jestli nemám SimpleParticleScripts.gml umístit přesně do nějaké složky zatím to mám ve složce gamemaker-studio?
SimpleParticleScripts.gml je třeba vhodit do okna rozjetého Game Makeru. Normálně tažením přímo. Výsledkem musí být to, že se složka s těmi skripty rozbalí ve tvém projektu a bude obsahovat i zmíněný skript particle_definition_ini_load. Když to uděláš správně, error zmizí.
Zobrazeno 10 zpráv z 10.