Diskuze: Hrací kostka
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Neregistrovaný
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Takže zkráceně - vlastně potřebuješ vědět všechno
Na náhodné číslo máš více možností doporučuji - fci random
ceil(random(6))
vygeneruje náhodné číslo od 1 - 6 - random generuje reálná čísla od 0 do x, proto použijeme ceil, tato fce zaokrouhlí číslo nahoru)
Toto se provede a podle toho se změní sprite na kostce, pokud je roven 6ce umožní se hodit ještě jednou a pokud nemá hráč figurku ve hře, pak může házet 3x.
Postouvání bych nejjednodušeji udělal nejspíše pomocí cest (paths), kde bys vždy počtem hozeným na kostce (s vyjímkou nasazování) přičetl k současné pozici, hozenou hodnotu a figurka by tak přejela na dané místo.
Jinak můžeš také napsat script a dávat mu parametry, ale imho zbytečné si komplikovat jednoduché.
Počítač uděláš obdobným způsobem s tím, že bude tyto úkony provádět automaticky.
To tě všechno napadne pak v průběhu jak jsem to myslel. Nemůžu ti tady napsat kompletní algoritmus, to by sis to pak tolik neužil
Každopádně, nezapomeň nám pak hru ukázat nebo nás pak navnadit v inkubátoru. A kdybys měl jakékoliv problémy neboj se napsat do fóra
Vice mene jsem zacatecnik, naucil jsem se aspon naky ty adventurky ackoliv to proavy adventky jako ve wme nejsou ale je to sranda a ted se ucim naky deskovi hry docela by mi bodl nejakej gmk zdrojak s clovece nezlobse abych videl jak to vlastne pracuje a od toho si odvodim i jine stolni hry.
Podívej se do sekce GameMaker
http://www.itnetwork.cz/index.php?…
Chci se zeptat jak se ta kostka vytvoří já vím že ceil(random(6)) je příkaz který se asi zřejmě zadává pomocí execute a piece of code ale nevím jak to je tedy mi nejdříve zde popište jak udělám tu kostku od A do Z
Ahoj,
pokud jsi v GM začátečník raději se nejprve podívej na výše zmíněné
tutoriály a vyzkoušej si vytvořit jednoduché hry dle nich.
My tě můžeme navést na cestu, pomoci ti s chybou v programu.
Výše jsem ti napsal postup a poslal i odkaz na sekci GM. Nejprve se musíš
naučit základy a pak budeš vědět jak na to
Něco už jsem se naučil z jednoho zdrojáku a naprogramoval to podle sebe jak to chci a dal na youtube kde i sděluju s čím ještě potřebuju pomoci jen omluvte můj děsný anglický jazyk já mluvím anglicky jako američan česky http://www.youtube.com/watch?…
Já sem měl takovouhle představu:
Nedělej to takhle ale...
Vytvoříš si cestu (path), kudy má figurka chodit (zobrazíš si room a podle
políček naklikáš cestu - počítám s tím, že políčka jsou ve stejné
vzdálenosti).
V create přiřadím danou cestu.
Pak si vytvořím timer, a do něho dám akci - set path speed = 0.
A při vygenerování daného čísla zavolám set path speed = 1 (může být
rozdílné nastavíš podle sebe)
A zapnu timer, kde se musí nastavit délka trvání (kroky) jako -> hozená
hodnota * čas trvání přejítí z políčka do políčka.
Toto mě napadlo jako nejjednodušší možnost. Ovšem docházelo by k problémům s přesností a figurkám by se museli tvořit zvlášť cesty... Prostě na nic.
Pokud budu brát ty jednoduché metody, pak mě napadá, že vhodnější by asi bylo použití timeline. Kde by se jako čísla nastavili jednotlivé pozice políček a po hození kostkou by se pouze nastavila pozice v timeline a přidružená akce by figurku přemístila.
Mrkni sem, zde je práce s paths i s timeline popsána.
http://www.itnetwork.cz/index.php?…
Osobně se přikláním k timeline. Přece jenom u paths by to bylo opravdu na nic.
Zobrazeno 8 zpráv z 8.