Diskuze: Nahrávání jednotlivých levelů zvlášť
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 13 zpráv z 13.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Ahoj,
pokud používáš větší množství zvuků, zkus jim odškrtnout
preload Jinak tohle se v GM moc neřeší asi :/ setkal sem se,
že se většina her načítá delší dobu. Jediné co můžeš udělat je,
načítat nějaké zdroje externě - zvuky, obrázky jen nevím jestli to není
pak moc složitý a jak to ve výsledku bude fungovat.
Ozvučení jsem ve hře zatím vůbec neřešil, to nechávám až na konec. Spíše jde o velkou spoustu animovaných obrázků (samozřejmě se snažím paměť zatěžovat co nejméně, takže jednotlivé sprity v animacích hloupě nekopíruji, ale používám funkce jako je Image_speed, apod.)
Představoval jsem si to tak, že by se zpočátku nahrálo pouze menu a věcí s tím spojené. Jednotlivé levely by se nahrávaly z nějakých mnou vytvořených externích souborů Lvl1, Lvl2, atd.. Jen právě nevím, zda tohle v GM lze udělat...
Ahoj,
já tě chápu. Můžeš udělat, že projedeš místnost cyklem (všechny
instance) a uložíš je do souboru, jako jejich umístění a co o nich
potřebuješ vědět. Pak budeš při načítání roomu načítat ten soubor a
vytvářet ty instance a rovněž tak obrázky a pak zvuky.
GM je v tomhle ohledu bohužel naprosto hloupý a je to daň za to, že neprogramuješ v nějakém plnohodnotném jazyce. Výhodou je samozřejmě zase rychlejší a jednodušší tvorba.
Jak píše David, můžeš si načítání řešit sám, neznám tvůj typ hry, ale obvykle se dělá to, že si vytvoříš např. 10 spritů zdi (spr_zed1, spr_zed2...) a ty si na začátku levelu načteš se souboru. V dalším levelu používáš ty samé sprity, ale nahraješ do nich zas jiné obrázky. V paměti máš tedy stále jen 10 spritů, ale v 10ti levelech máš 100 obrázků. Použiješ funkci:
spr_zed1 = sprite_add(...);
Parametry si z hlavy nepamatuji, ale řešilo se to tu ve fóru.
A jak to lze provézt? Nemám s tím žádnou zkušenost..
To bych ty obrázky ale musel mít všechny v nějaké složce předpokládám.. Pokud by je ale nějaký hráč potom ze složky smazal nebo poupravil, tak se tím celá hra poškodí (což samozřejmě nechci)... Nejde z těch obrázků udělat pro hráče nějaký needitovatelný soubor, který by si ale zároveň ta hra dokázala pro sebe přečíst a čerpat z něj?
O tom nevím, ale nemyslím si, že by ti někdo kradl obrázky, k čemu by mu to bylo? Takový člověk co krade je většinou neschopný, takže by hru s tvými obrázky stejně ani nenaprogramoval.
Jde mi o to, že když si tam do těch obrázků někdo něco přikreslí, tak je ta hra znehodnocena. A tomu bych chtěl právě předejít...
Jinak pokud bych před každým levelem vždy externě nahrál obrázky do paměti, lze je poté z paměti zase smazat?
A k čemu by mu to bylo, že by tam něco přikreslil? Myslíš jako, že by se to rozšířilo? O tom dost pochybuji, zdrojové kódy máš ty a možnosti z hlediska editace grafiky jsou minimální. A opět jde o to: kdo by se k tomuhle snížil, nebude mít na to, aby to dotáhl do konce nebo nějak rozšířil. Opravdu bych se toho nebál, má to tak hodně her a věci jako postavy atd budeš mít v GM, řešíme jen pár sad zdí a podobně. Nebál bych se.
Psal jsem ti, že budeš mít jen 10 spritů, ty budeš vždy přepisovat, poslal jsem ti i kód. Nic tedy nemusíš ani tvořit ani mazat, jen do existujících spritů nahráváš obrázky z disku.
Zobrazeno 13 zpráv z 13.