Diskuze: Neposlušný surface
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Jednoduše si vytvoř globální a pár nových spritů Vytvoříš:
global.sSeno = 0
Do draw eventu hodíš už jen tohle :
if global.sSeno < hodnota1
{
draw_sprite(sprite_kousek_sena1,0,x,y,)
}
else
if global.sSeno < hodnota 2 (hodnota2 je menší než hodnota1)
{
draw_sprite(sprite_kousek_sena2,0,x,y)
}
else
A takto pokračuješ podle toho kolik chceš obrázků
Je to možná složitější ale nepotřebuješ surface.
PS: Hodnota1 musí být největší Hodnota2 musí být menší než Hodnota1 a takto postupně dáváš menší a menší čísla.
Hmm, hej z tohto pohľadu skúsiť to vymyslieť nejak inak a obísť daný problém som sa nato nepozeral, rútil som sa do toho iba s tým, že to chcem opraviť, ďakujem za odpoveď takto by to ísť malo aj keď to síce po grafickej stránke nebude také pekné!
V některých verzích GMS se stává, že surface zadaný k vytvoření v Create se prostě nevytvoří a pak tedy ani není, co vykreslit. Řeší se to tak, že se surface vytvoří přímo v Draw a vypodmínkuje. V Create klidně necháš kód na vytvoření, ale přesto v Draw ověříš, jestli existuje.
Create:
surSeno = surface_create(sprite_width,sprite_height); //první pokus o vytvoření
//pokud je střed centrovaný, jinak třeba přenastavit
w=sprite_width/2;
h=sprite_height/2; //dělení se do Draw nedává kvůli rychlosti
Draw:
//ověření a případný druhý pokus
if !surface_exists(surSeno) surSeno = surface_create(sprite_width,sprite_height);
//a pak stále v Draw to, cos měl původně v Create:
//fakt už jen pro jistotu ověřit - teoreticky totiž nemusí surface získat přidělenou paměť
if surface_exists(surSeno)
{
surface_set_target(surSeno);
draw_set_blend_mode(bm_normal); //poněkud nadbytečně, ale měls to tam
draw_set_alpha(1); //totéž
//změněné podmínky je lépe vracet do normálu přímo v kódu, který je měnil
// draw_self kreslí podle x,y což není dobrý nápad, protože surface má levý horní v 0,0
//takže spíše něco jako:
draw_sprite(sprite_index,image_index,w,h);
surface_reset_target();
draw_surface(surSeno,x,y);
}
Ďakujem, momentálne nemám čas ale akonáhle ho budem mat vyskúšam a dám vedieť ako to dopadlo
Zobrazeno 8 zpráv z 8.