Diskuze: Obrovský problém s Rotací.
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 20 zpráv z 20.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Nějak není jasné, co vlastně chceš, aby to dělalo. Když je otočíš směrem k myši, tak se logicky nemohou spojovat a když se mají spojovat, zas je nesmíš otáčet za myší. Pokud chceš, aby se volně umístěné čtverce otáčely bez mezer, musíš je otáčet jako skupinu.
Už na to postupně přicházím a zprovoznil jsem zatím tohle : http://uloz.to/…5Y2/test-gmk
Jak se ale vyvarovat použití více objektů pro každý blok ?
Jak to tedy vše dát do jednohoho objektu který bude funguvat jako tyhle dva
ale bude záležet na "x" a "y" ?
Prosim pomoc mi Už se tady s
tim 3 hodiny morduju...
Jak si to myslel s tím otáčet jako skupinu ? Nejdřive jsem zkoušel je
otáčet všechny stejně ale i tak se vytvářely mezery.
Ps: Koukni se na tu example co jsem poslal abys pochopil co chci vlastně udělat.
Takže chceš mít jeden objekt? Proč sis to teda rozdělil na tři?
Jde o to že se pokouším vytvořit malý projekt kde mohu blok po bloku
stavět např. Vesmírnou stanici či lod a k tomu právě potřebuju to aby se
při rotaci spojovaly protože pokaždé si mohu udělat jiný tvar lodi.
Prostě chci naprogramovat editor lodi která se může pohybovat a rotovat
proto to nemůže být jeden objekt s jedním spritem.
Hm. A rotovat potřebuješ během editace nebo až pak s celou lodí?
Až po editaci nejprve lod postavíš a poté s ní můžeš volně pohybovat(rotovat...)
V tom případě bych nechal hráče naplácat kousky obrázku libovolně, výsledek bych uložil do sprite. Pak bych měl loď nebo stanici jako jeden sprite a ten celý rotoval.
Nějak sem nepobral co máš na mysli abych udělal protože mi to nijak
nepomohlo
Potřebuju odpověd na otázku jak to udělat protože princip taky chápu
Potřebuju ukázku kodu díky kterému bych nemusel používat více
objektů
Jak si to myslel s tím nechat hráče naplácat obrázky a pak to hodit do
jednoho to nechápu :/
Ukázce budeš asi rozumět ještě méně, ale když už jsem ti věnoval ten čas, tak něco vyrobím.
Ok, mám to:
https://www.dropbox.com/…ukceLodi.zip?dl=0
Čtverečky představují díly lodi. Nataháš je na konstrukční
plochu.
Pak stiskneš SPACE a celá konstrukce bude rotovat za myší.
Takhle jsem to myslel a nic nepochopitelného na tom není.
Na drag&drop jsem použil svoje ikony, takže se ti nezobrazí. K danému tématu to ale nemá vztah.
Řekněme že ano něco z toho sem pochytil ale ne úplně všechno proto
bych se ještě rád zeptal (Už mi to příde trapný ) Jestli je nějaký způsob jak
to udělat přes klasický objekty a lenghtdir ?
Pokud ano a měl bys ještě chut a kus svého drahoceného času ukázal by si
mi jak na to přes objekty a lenghtdir ?
Proč se škrábat pravou nohou za levým uchem?
Rotace složeného obrazu automaticky přepočítává pixely celku a tím
celkový obraz zůstává konzistentní i po rotaci, zatímco jednotlivé
objekty rotované samostatně ti budou vždycky dělat zuby na hranách a tím
musíš řešit překrytí sám. Buď necháš podivné mezery nebo musíš
softovat okraje a překrývat je. Matematicky ti funguje to, cos sám
poslal.
To co sem vymyslel já není skoro funkční šlo by to nějak zlepšit že
?
Jak ?
Já fakt nevim já nevim jak mám matikou dodělat víc bloků bez použití
více objektů nebo jak vykrestli bloky i dole a ne jen po stranách nevim jak
na to a nepřídu na to protože se o to pokoušim už 5 hodin A FURT MI TO
NEJDE PROTOŽE TO K**** NEJDE !!!
Už mi z toho pomalu začíná hrabat ....
...
......
........
Pomoc !
Jenom mi řekni jak Jak! ...
JAK DODĚLAT OSTATNÍ BLOKY PO STRANÁCH A JAK TO UDĚLAT BEZ POUŽITÍ SPOUSTY
OBJEKTŮ ...
To je všechno co celou dobu chci
Jen "TOHLE"
Jen to vysvětlit jen to ukázat jen mi říct jak na to jít aby to šlo tim
mim způsobem ...
Když z toho magoříš, tak je nejlíp si odpočinout a nechat to uležet.
Na tom tvém kódu nic nefunkčního není a když se chceš zbavit objektů, tak tam nech jen objekt core a v jeho Draw eventu kresli sprite pro bloky. Stejným způsobem jak posunuješ objekty block a block2, můžeš posunovat střed sprite a všechno kreslit v tom objektu core. Už tam přece máš kód:
x = (lengthdir_x(32,global.smer))+obj_core.x
y = (lengthdir_y(32,global.smer))+obj_core.y
Tak jenom místo x si to spočítáš jako sx, sy. Pak vykreslíš sprite
bloku do sx,sy.
Ostatní okolo jen posunuješ o 32 a měníš úhel.
Třeba nějak takhle:
https://www.dropbox.com/…tkyOkolo.zip?dl=0
Díííky moc máš pravdu měl bych si už po 2 dnech jít lehnout a
přestat se dopovat kafem
Jo od Pátku sem nespal
A dík moc za vyřešení problému
Seš nej !
Zobrazeno 20 zpráv z 20.