Diskuze: Otáčení a pozice
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 35 zpráv z 35.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
no a to je ten problém,když dám centr na konec ruky (aby rotovala okolo ramene) tak nábojnice vypadávaj z ramene,ale když to nastavim o 5 pixelů doprava tak vypadávaj ze správného místa ale když ruku otočim na druhou stranu (image_angle) tak místo odkuď vypadávaj nábojnice zůstane vpravo a já potřebuju vědět jak to místo otáčet společně s rukou
Pošli zdroják, napiš skype a pořešíme to
(zaznamenávám výborné zlepšení pravopisu )
Btw, musíš zapojit mozek a použít vektory.
Převeď si kartézský systém souřadnic na polární a řešení je zřejmé.
to je dobrej nápad...asi,mohl bys mi poslat link na stránku kde se to
vysvětluje,nebo jestli bys mi to mohl vysvětlit rovnou tady...nemám totiš
tušení co to znamená nebo jak se to dělá,ale jsem rád že se mi po dvou
dnech konečně někdo snaží pomoct
ps.být samouk je tak těžký
muj skype je DrMrkev (překvapivě)
heslo je ***********
Jsem taky samouk, nevím jak dlouho se GM zabýváš, ale přibližně po 2 letech se dostaneš do nádherného období, kdy budeš 60% času v nápovědě a budeš se učit syntax... zlaté časy.
zabývám se jim asi půl roku(momentálně se snažím naučit se gml),ale pořád nevím co jsi mi napsal nebo jak to uďelat :-/
Poslal jsem ti žádost na skype, pořešíme to tam, odpověď mi pak můžeš ticknout tady.
ok
pozici musíš vypočítat zopakuj si matematiku ze ZŠ sinus a cosinus v tvém případě znás délku přepony úhel http://cs.wikipedia.org/wiki/Sinus http://cs.wikipedia.org/wiki/Kosinus
goniometrie je zbytečná, funkce point_direction(a1,a2,a3,a4) vrací vektorový úhel (v rad.).
Jistě, už jsem v GM několik let nedělal takže si funkce nepamatuji:) ale sinus a cosinus bude fungovat pořád a aspoň si mrkev uvědomí o co vlastně jde:)
hele mně něco napadlo...nešlo bi nějak udělat že je centr na místě vypadání nábojnic a bod rotace někda jinde
ps.promiň že sem ti to nevzal,vyskytlo se něco závažného a já musel pomoct
ne nešlo
bullet_id = instance_create(x + lengthdir_x(Len, image_angle), y + lengthdir_y(Len, image_angle), obj_bullet);
bullet_id.direction = image_angle;
bullet_id.speed = 10;
dobře,zkusím použít ten kód...akorád co to znamená bullet_id(kdybich to jenom opsal a nevěděl co to znamená nic bych si z toho nevzal)
je to instance objektu obj_bullet takze kdyz budes chtit dale pracovat s tou kulkou tak pres bullet_id.neco_neco tak jak je to videt v tech druhych dvou radcich ale je mozne ze to nepotrebujes
dle tve reakce usuzuji ze nemas paru co to jsouu objekty tak si o nich neco precti aspon zaklad postupem casu se bez nich neobejdes
kdyz reagujes na neco tak pres tlacitko opovedet aby ten koho se to tyka o tom aspon vedel a prislo mu na to upozorneni
aha takže to je označení specifické instance přes ID číslo ??
mimochodem ta hra je retro(ultra-nízké rozlišení),myslím že speed = 10 je trochu moc když je hodně i 0.8
hele dal jsem to pod praví tlačítko myši a když ho zmáčknu vyhodí to error...co mám dělat
Karotko ,
odeslal jsem ti hotový soubor, máš to tam.
Tickni mi prosím odpověď jako řešení a taktéž poděkuj soltovi, který s
tebou měl velkou trpělivost.
PS: za len musíš dosadit hodnotu typu real. V našem případě 20,7(jak jsem ti to ukazoval na skype).
Měj se
OMFG...ono to funguje...moc vám všem děkuju,máte to všichni u mně,moc dík
zvlášť bych chtěl poděkovat kocourmatej,ten mi pomohl asi nejvíc
hod sem ten kód i pro ostatní kteří budou řešit stejný problém
hele jak jsi vypočítal číslo které musím dosadit za len...ten vzorec bych docela potřeboval
solta: mimochodem tobě taky patří velký dík,ten kód byl tvůj nápad
Vypočítal jsem to jako práci s klasickým vektorem, pokud máš sprite centrovaný jinak než (0,0), změní se ti adekvátně systém souřadnic.
Solto, teď mě napadá, že použití d3d_ rotací by bylo mnoooohem
efektivnější.
Maticovým přístupem bychom několikanásobně snížili RAM potřebnou pro
výpočet vektoru.
Len je vzdálenost o kterou chceš posunout tu nábojnici od středu v tvém případě 5px
To nevím jak to přesně gm zpacovava ale myslím ze to už je dost dobre a
dokonale to byt nemusi:)
Udělej test a dej vedet
Ještě ten pravopis, prosím
jsem sem dal ten zdroják,kdybi mněl někdo podobný(nebo stejný)problém
if ammo > 0{
bullet_id = instance_create(x + lengthdir_x(5,image_angle + 8 ), y +
lengthdir_y(5, image_angle + 8 ),o_bullet);
bullet_id.direction = image_angle
image_speed = 0.4
global.pistolAmmo -= 1}
Zobrazeno 35 zpráv z 35.