Diskuze: Rada začátečníkovi
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Člen
Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Tak už jsem přišla na to, co je vk a že R je 0x52, ale mám tu zase jiný problém píše mi to chybu, takže kde mám chybu?
Myšlenka byla v podstatě správná.
Čísla jde zapsat mnoha způsoby, ale ten cos použila, není podporovaný.
Funkční jsou tyto varianty:
if keyboard_check($52) ...nějaká akce //šestnáctkový zápis
if keyboard_check(82) ...nějaká akce //desítkový zápis téhož čísla
if keyboard_check( ord('R') ) ...nějaká akce //nejpohodlnější zápis pro čtení lidmi
To stejné platí pro všechna písmena. Pro zvláštní klávesy existují předdefinované konstanty - zmíněné vk_, které GM napovídá při psaní a jsou uvedeny v helpu.
Super, děkuji mockrát
chybu už mi to nehází, ale nefunguje to tak jak by mělo :/ takže další
otázka, jestli to mám správně poskládané, nebo tam něco nechybí? Znovu
přikládám obrázek celého zápisu
Jde o to, aby se při zmáčknutí R odečetl život a restartovalo kolo.
Restart se daří, ale životy se stále neodečítají
Zdravim
Na to ze poznas Gamemaker nejake dva dni tak klobuk dolu predtym ze uz pises v
kodoch a neriesis ho cez ikonky...
Co sa tyka uvedeneho problemu so zivotami, je to v tom, ze kazde kolo
nastavis lifes na 3 a potom 1life odpocitas po stlaceni klavesy R
Cize riesenie, dat lives z drawu do creatu (tam sa nastavia hodnoty na zaciatku)
a v drawe uz len podmienku na stlacenie R....
PS: dufam, ze eventy Create a Draw ti nieco hovoria a nepletiem ta, okrem toho bolo by fajn zvyknut si aj na event Step;)
Hodne zdaru
Děkuji, bylo to spíš z donucení, protože přes ikonky mi zrovna tohle nešlo ale časem se chci naučit psát vše v kódech, jen uplně nevím jak je dohledávat. To jsem se také chtěla zeptat, jestli se dá někde kouknout na to co tam mám přes ikonky, jak je to psané v kódech?
Jinak nevím jestli jsem to pochopila uplně správně. Teď jsem to zkoušela přehodit z Draw do Create, zkusila jsem to různě a buď se mi to nezobrazilo vůbec, nebo se mi to stále neodečítá :/ přikládám zase obrázek, jestli jsem to vůbec pochopila dobře
A eventy Create a Draw mi něco říkají a Step už jsem také zkoušela, už nevím u čeho, každopádně už tam není, takže jsem to asi vyřešila jinak
GM má skvěle napsaný vestavěný help. Za předpokladu, že člověk umí
anglicky se lze prakticky všechno potřebné naučit tam. Navíc je to celé
poměrně intuitivní.
Události říkají kdy se má něco stát a kód nebo ikona říká, co se má
stát.
Kód který položíš do události Create se provede 1x a to přesně v okamžiku vytvoření instance ( výskytu ) daného objektu. Ve tvém případě je to počáteční počet životů. Kód v Create:
Lives=10;
Událost Step se provádí mnohokrát za vteřinu neustále a samovolně po celou dobu existence každé instance. Tady lze otestovat stisk klávesy - testování se děje průběžně pořád.
if keyboard_check_released(ord('R')) Lives--;
V události Draw má být pokud možno jen vykreslovací kód. Vykreslování napsané do jiných událostí nebude fungovat. Událost se provádí stále dokola podobně jako Step. Aby bylo něco vidět delší dobu, je to třeba po celou tu dobu opakovaně vykreslovat. Bývá výhodné vykreslovat text relativně k poloze instance objektu v místnosti (room).
draw_text(x,y,'Lives: '+string(Lives));
Tak už jsem to konečně vyřešila, měla jsem tam ještě jednu chybku
někde jinde, která mi to ovlivňovala
Mockrát děkuji za rady, ale myslím, že o mě ještě uslyšíte
Zobrazeno 8 zpráv z 8.