Diskuze: Srovnání rychlosti GM8 a GMSt pomocí binární sčítačky
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Tvůrce

Zobrazeno 18 zpráv z 18.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Teď jsem zjistil, že sem omylem měřil doby generování čísel
místo sčítání, ale to je jedno, stejně to trvá věčnost
a jako benchmark je to vypovídající zhruba stejně.
Teď jsem měřil sumy i generování zároveň. Je to cca 60x
pomalejší
a to jak v GM8, tak GMst. V nastavení GMst chybí proces priority,
takže je třeba nastavit prioritu ručně po spuštění.
U těch uvedených exe SPACE spouští čisté generování pseudonáhodného
čísla
a ENTER dělá to stejné, plus vypočte sumu binárních jedniček.
Takže reálná čísla z "binárního benchmarku":
2243.61 Game Maker 8.0 Pro
1596 Game Maker Studio Free build 1.1.785
Je zřejmé Studio je rychlejší sice výrazně, ale běžným
programovacím
jazykům se ještě zdaleka nevyrovná. Tohle srovnání i fakt, že
yoyogames
se prý nemůže vyhrabat z komerční ztrátovosti mě utvrzuje v tom, že
šli
ve vývoji Game Makeru špatným směrem. Myslím, že měli vyvíjet "jen"
lepší
designové nástroje a rychlé optimalizované funkce. Takhle uživatelů
Game Makeru bude ubývat. Tak to dopadá, když má někdo chybnou vizi.
Zatím je pořád osmička na běžné hry výhodnější.
Srovnání 3D
GM8: 100 000 trojúhelníků -> 20 fps
GMst Free: 300 000 trojúhelníků -> 60 fps
Hm, na takových úlohách to zabírá.
Docela by byly zajímavé testy toho jejich kompileru.
Proč myslíš, že udělali špatný krok? Měli zastaralý engine v Delphi, teď mají multiplatformní engine, co funguje na mobilních zařízeních. Udělali dobré rozhodnutí a taky na posledních chvíli, jinak by je někdo převálcoval úplně.
To by nevadilo, to by bylo dobře.
Škoda je to, že GM8 byl v některých ohledech lepší než cokoli,
co dosud existovalo. GMS už není. Neexistuje moc důvodů, proč
za GMS platit ty peníze, za které to je.
GMS má kvůli rychlosti spoustu omezení. Např. ve 3D je počet světel omezený na 7 nebo 8. To mě dost překvapilo.
To jsem ani nevěděl. Nechápu, proč by něco omezovali kvůli
rychlosti. To je přece věc programátora, aby si hlídal jak to bude
pomalé nebo rychlé. Nějak mám pocit, že když YYG něco neumějí
udělat, tak to vyhodí a prohlásí to za neužitečné.
Jakou máš verzi?
Standart edition v 1.2.1130
Když už se tu srovnávají verze, nevím, jestli je to jenom můj problém,
ale na mém PC nejsem schopný rozjet žádnou hru ze Studia, buď nejde ani
menu, nebo ve hrách jakoby chybí objekty a nejde ji hrát.
Přitom GM8 jede perfektně. Je možné, že podobné problémy má minimum
lidí, ale ve výsledku by to už znamenalo menší počet možných hráčů,
což za ten trochu vyšší výkon pro mě nestojí.
No, osmičkové věci šly všude, ale zas měly jiné neduhy.
Osobně považuji za nejlepší verzi 8.0, ale myslím, že pokud
to finančně YYG ustojí, tak se Studio časem těch bugů zbaví.
Jen se mi moc nelíbí, že si z lidí dělají testery.
Omezeni na 8 svetel by spis odpovidalo tomu, ze svetla resi pres fixed
pipeline, kde bylo tohle omezeni.
Dneska uz se to nepouziva a svetel muzes mit kolik chces, protoze se to resi
pres shadery.
Já mám radši GM Studio, osmička mi nefungovala. Ale nejde mi Debug mode
.
Hm, to jsi teda první komu osmička nefungovala..
8.0 Pro nebo to byla jiná??
Já jsem zjistil, že naopak několik prvních verzí GMS Free nebylo
schopno
na sedmičkách rozjet jakýkoli projekt a to ani v built-in runneru,
ani v binárce po exportu. Rozhodně to nemají odladěné ani teď.
Aha, takže konec té story je, žes přešel na GMS.
Myslím, že i s tím jdou dělat zajímavé věci. Jen člověk asi musí
využívat to, co v tom jde dobře a nesnažit se to ohnout k obrazu svému.
Zobrazeno 18 zpráv z 18.