Diskuze: Žebřík
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.

Neregistrovaný

Zobrazeno 8 zpráv z 8.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Dobrý den,
vytvořil jsem Vám ukázkovou hru:
http://dl.dropbox.com/…b3904cb9.gmk
Žebřík jsem řešil tímto způsobem:
// když se narazí na žebřík
if place_meeting(x,y,obj_ladder)
{
//nastaveí se gravitace a vspeed na 0 -> stojí na žebříku
gravity = 0;
vspeed = 0;
//změní se sprite a zastaví se mu animace -> nehýbe se
sprite_index = spr_char_ladder;
image_speed = 0;
// leze nahoru
if ((keyboard_check(vk_up)) && (place_free(x,y-4)))
{
y -= 4;
image_speed = 1;//spuštění animace sprite
}
// leze dolů
else if ((keyboard_check(vk_down)) && (place_free(x,y+4)))
{
y += 4;
image_speed = -1;//spuštění animace sprite pozpátku
}
}
Dobrý den mám dotaz jak se píše aby u toho žebříku mačkal ne šipku nahoru ale "w" protože já mam na hře ovládání WSAD...ale nevím jak se to píše jak tady např je to "vk_left" tak co se píše místo toho "vk" protože samotný "w" nestačí háže to chybu...:@
Kód pozměníte tak, jak píše kolega. Písmeno musí být zadáno jako verzálka (velké písmeno). Pokud kód máte ve step eventu a použil jste kód z ukázky, pak tato úprava nemůže mít vedlejší účinky.
if place_meeting(x,y,obj_ladder)
{
gravity = 0;
vspeed = 0;
sprite_index = spr_char_ladder;
image_speed = 0;
if ((keyboard_check(ord('W'))) && (place_free(x,y-4)))
{
y -= 4;
image_speed = 1;
}
else if ((keyboard_check(ord('S'))) && (place_free(x,y+4)))
{
y += 4;
image_speed = -1;
}
}
Zobrazeno 8 zpráv z 8.