Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se C# .NET. Zároveň využij akce až 50 % zdarma při nákupu e-learningu. Více informací:
Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.

Diskuze: životy

Aktivity
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 11:01

dobrý den, chci se zeptat jak mám udělat, když mám ve spritu zivoty (nakreslene srdce) a dám to do roomu 3 vedle sebe. A jak udělám aby když se hráč střetne s nepřáteli aby jedno to srdce zmizelo??

 
Odpovědět
17.2.2012 11:01
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Čápka:17.2.2012 11:27

Zdravím, GameMaker obsahuje svůj systém na životy, je zbytečné a neefektivní snažit se to řešit po svém nějakými objekty, když jsou k tomu akce.

Podívejte se sem: http://www.itnetwork.cz/index.php?… na Draw life images a SetLives/Test lives

Nahoru Odpovědět
17.2.2012 11:27
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 13:30

Dobře, děkuji

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 13:30
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 17:40

A můžu se eště zeptat proč, když tam mám vykreslene ty životy (v písmenkách a číslích).
V eventu draw mám draw lives x = 2,y = 2,
caption = Lives: 3 když zaškrtnu relative tak mám ten nápis místo panáčka a když nemám relative tak se to vykreslí vlevo na hoře ale panáček tam vůbec není. Tak nevím co stím.

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 17:40
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Čápka:17.2.2012 17:46

Jakmile použiješ Draw event v nějakém objektu, tak GameMaker předpokládá, že se o vykreslování toho objektu staráš sám a přestane vykreslovat jeho sprite. Asi nejjednodušší je vykreslovat životy v jiném objektu, než je ten tvůj panáček, vytvoř si třeba objekt ukazatel a ten nezapomeň dát potom do místnosti.

Nahoru Odpovědět
17.2.2012 17:46
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 17:54

Jo, díky moc

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 17:54
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 18:59

Ještě mám problém s odpočtem životů jak to tam mám
vypsat abych měl 3 životy a při každé kolizi s nepřítelem by se 1 život odečetl???

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 18:59
Avatar

Tvůrce
Avatar
Odpovídá na cztomt
:17.2.2012 19:21

můžeš použít set lives (ikonka se srdíčkem v sekci score) nastavíš 3, pokud chceš odečítat, do ikonky nastavíš -1 a zaškrtneš relative, nebo můžeš použít:
K nastavení životů:

lives = 3 //životy = nastav si hodnotu

Odečtení:

lives -= 1 //životy odečíst nastav si hodnotu, kterou chceš odečíst
;)
 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 19:21
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 19:27

Díky, nějak to takhle zkusím.

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 19:27
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 19:50

Zase mám jednu otravnou otázku.
Životy a odečítáni funguje skvěle ale když se střetnu s nepřítelem tak mám daný restart roomu a mě se při kolizi odečte 1 život pak se restartuje room a mám zase 3 životy, takže jak to mám udělat abych po restartu roomu měl o 1 život míň?

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 19:50
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Jančík:17.2.2012 19:58

Dobrý den,
můžete buďto: Použít akci jump to start position nebo dát proměnnou lives do global (global.lives) a umístit ji do objektu controlor, který bude disponovat vlastností persistent

Nahoru Odpovědět
17.2.2012 19:58
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 20:11

Díky, a šlo by to až dosáhnou životy počtu 0 tak potom restart rovnou celé hry?

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 20:11
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Čápka:17.2.2012 20:19

Je tam událost Out of lives (Žádné životy), do té dejte akci Restartu hry :)

Při kolizi s nepřítelem použijte jak radí kolega Jump to start position a strhněte život.

Nahoru Odpovědět
17.2.2012 20:19
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Avatar
David Jančík
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Jančík:17.2.2012 20:20

Dobrý den,
použijte event no more lives z others.

Nahoru Odpovědět
17.2.2012 20:20
Zapomeň, že je to nemožné a udělej to ;)
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:17.2.2012 20:30

Díky,mě nic nikdy nenapadne takového jednoduchého.

 
Nahoru Odpovědět
17.2.2012 20:30
Avatar
cztomt
Tvůrce
Avatar
cztomt:22.2.2012 15:21

Dobrý den, ještě bych se chtěl zeptat jak mám udělat aby se životy a skore posunovaly spolu s postavou po roomu??

 
Nahoru Odpovědět
22.2.2012 15:21
Avatar
David Čápka
Tým ITnetwork
Avatar
Odpovídá na cztomt
David Čápka:22.2.2012 15:28

Už se to tu stokrát řešilo, odpověď je na konci vlákna - http://www.itnetwork.cz/index.php?…

Nahoru Odpovědět
22.2.2012 15:28
One of the most common causes of failure is the habit of quitting when one is overtaken by temporary defeat.
Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zobrazeno 17 zpráv z 17.