Diskuze: Zjištění o jaký objekt se rovná
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Zobrazeno 2 zpráv z 2.
//= Settings::TRACKING_CODE_B ?> //= Settings::TRACKING_CODE ?>
V předchozím kvízu, Online test znalostí GameMakeru, jsme si ověřili nabyté zkušenosti z kurzu.
Pokud máš jeden druh objektu v místnosti (room) vícekrát, tak je GM rozlišuje číslem instance, které mu přiděluje automaticky. Jde o číslo větší než 100000 a je uloženo v zabudované proměnné id. Některé funkce, jako například zmíněná instance_find přímo vrací toto id, takže pokud to používáš takto, stačí:
(instance_find(obj_player, playerid)).color=c_white;
Pokud číslo instance znáš, můžeš psát rovnou:
(100001).color=c_white;
Myslím, že se ale vyplatí vytvořit prázdný objekt nazvaný například
seznam_hracu, který si bude čísla hráčů ukládat a pak bude snazší
hráče přidávat nebo odebírat. Navíc je můžeš mít od 1.
Např.:
player[1]=instance_create(x+10,y,obj_player);
player[2]=instance_create(x+20,y,obj_player);
player[3]=instance_create(x+30,y,obj_player);
...
player[1].color=c_white;
Zobrazeno 2 zpráv z 2.