Základní akce pomocí GML kódu - Řízení (Control)
Questions (otázky)
'Check Empty'
if place_free(x,y){ //pro solid objekty //akce } if !place_empty(x,y){ //pro vše //akce }
'Check Collision'
if !place_empty(x,y) //vše if place_meeting(x,y,all) //vše if !place_free(x,y) //solid // zde jsou další kódy, které umožňují kolize kontrolovat pokročileji if collision_point(x,y,obj,prec,notme) { //akce if collision_rectangle(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) { //akce } if collision_circle(xc,yc,radius,obj,prec,notme) { //akce } if collision_ellipse(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) { //akce } if collision_line(x1,y1,x2,y2,obj,prec,notme) { //akce }
'Check Object'
if place_meeting(x,y,object0){ //akce }
'Test Instance Count'
if instance_number(obj)=hodnota{ //akce }
'Test chance'
if floor(random(hodnota))=0 { //akce }
'Check Question'
if show_question('Souhlasíte?') { //akce zde -> pokud uživatel zmáčkne ano }
'Test Expression'
if (příkaz) { // akce }//příkaz může vypadat podobně jako následující ukázky x=5, y>10, global.item='Apple'.
'Check Mouse'
if mouse_check_button(numb) { //akce } // numb může být mb_none,mb_left, mb_middle,mb_right.
'Check Grid'
if place_snapped(hodnota,hodnota) { //akce }
Other (ostatní)
'Start Block' 'End Block'
'Else'
//všechny příkazy použité u if a else jsou jen ukázka použití příkazu else if x=50 { hspeed=2; vspeed=-2; } else{ motion_set(90,1); }
'Exit Event'
exit;
'Repeat'
repeat(hodnota)<akce>;
//příklad: repeat(10) instance_create(x,y,object0);
'Call Parent Event'
event_inherited();
Code (kód)
’Execute Code’//ikona ve které je umístět všechen gml kód
'Execute Script'
script_execute(ind,arguments);
// lze také script zavolat pomocí jeho názvu s argumenty v závorkách
'Comment'
//můžete použít buď dvě lomítka '//' a za ně psát komentář /* nebo použít '/*' a psát víceřádkový komentář dovnitř '*/' */
Variables (proměnné)
'Set Variable'
// ukázka nastavování vestavěných proměnných a vlastních health=50; lives=3; name='Gordon'; //Můžete použít 'global.' pro používání proměnné ve více objektech global.name='Gordon'; //pro vestavěné promenné jako lives, helath... se global nepoužívá
'Test Variable'
//pro kontrolu použijte podmínku -> příklad if lives=0 { //akce }
'Draw Variable'
draw_text(x,y,global.name); draw_text(x,y,lives);