Hledáme nové posily do ITnetwork týmu. Podívej se na volné pozice a přidej se do nejagilnější firmy na trhu - Více informací.
Pouze tento týden sleva až 80 % na e-learning týkající se Swiftu. Zároveň využij výhodnou slevovou akci až 30 % zdarma při nákupu e-learningu - více informací.
discount 30 + hiring

Vykreslení textu na základě skutečných událostí

Vykreslení textu už asi umíte: Vytvořte objekt (Jméno si zvolte třeba "ukazatel") s eventem DRAW (vykreslit) a vložte skript:

draw_text(x,y,pada.vspeed)
Tento výukový obsah pomáhají rozvíjet následující firmy, které dost možná hledají právě tebe!

vytvořte nový objekt. Aby předchozí skript fungoval, musí se jmenovat "pada". Můžete samozřejmě zvolit i jiná jména.
Rychlost (gravitační) tohoto objektu měří objekt "ukazatel". Vložte event Create a vložte set gravity třeba: direction nastavte třeba 270 (pohyb dolů) a gravity nastavte velmi nízkou hodnotu (třeba 0.5, já jsem zvolil 0.3)

Umístěte oba objekty do místnosti. Spusťte. Můžete to postupně zdokonalovat, třeba tak, že před to napíšete rychlost, takže finální skript bude vypadat asi takto:

draw_text(x,y,pada.vspeed)
draw_text(x -100,y,'rychlost')

To ale samozřejmě můžete udělat jednodušeji:

draw_text(x,y,'rychlost: ' +string(pada.vspeed));

Pak samozřejmě můžete měnit písmo, barvu textu, ale to už nechám na vaší fantazii.


Galerie


 

Stáhnout

Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami

Staženo 241x (9.29 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker

 

Všechny články v sekci
GameMaker - Ostatní
Článek pro vás napsala
Avatar
Uživatelské hodnocení:
Ještě nikdo nehodnotil, buď první!
Aktivity

 

 

Komentáře

Děláme co je v našich silách, aby byly zdejší diskuze co nejkvalitnější. Proto do nich také mohou přispívat pouze registrovaní členové. Pro zapojení do diskuze se přihlas. Pokud ještě nemáš účet, zaregistruj se, je to zdarma.

Zatím nikdo nevložil komentář - buď první!