Vykreslení textu na základě skutečných událostí
Vykreslení textu už asi umíte: Vytvořte objekt (Jméno si zvolte třeba "ukazatel") s eventem DRAW (vykreslit) a vložte skript:
draw_text(x,y,pada.vspeed)
vytvořte nový objekt. Aby předchozí skript fungoval, musí se jmenovat
"pada". Můžete samozřejmě zvolit i jiná jména.
Rychlost (gravitační) tohoto objektu měří objekt "ukazatel". Vložte event
Create a vložte set gravity třeba: direction nastavte třeba 270 (pohyb dolů)
a gravity nastavte velmi nízkou hodnotu (třeba 0.5, já jsem zvolil 0.3)
Umístěte oba objekty do místnosti. Spusťte. Můžete to postupně zdokonalovat, třeba tak, že před to napíšete rychlost, takže finální skript bude vypadat asi takto:
draw_text(x,y,pada.vspeed) draw_text(x -100,y,'rychlost')
To ale samozřejmě můžete udělat jednodušeji:
draw_text(x,y,'rychlost: ' +string(pada.vspeed));
Pak samozřejmě můžete měnit písmo, barvu textu, ale to už nechám na vaší fantazii.
Galerie

Stáhnout
Stažením následujícího souboru souhlasíš s licenčními podmínkami
Staženo 243x (9.29 kB)
Aplikace je včetně zdrojových kódů v jazyce GameMaker